ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 17 شهريور 1390     |     کد : 25052

بازی تراکتورسازی تبریز ـ استقلال تهران در معیار سنجش

دو تیم استقلال تهران با تراکتورسازی تبریز تاکنون 25 بار به مصاف همدیگر رفته‌اند که نخستین بازی دو تیم به تاریخ 24 فروردین 1354و آخرین بازی فروردین سال 1390 برگزار شده است.

 دو تیم استقلال تهران با تراکتورسازی تبریز تاکنون 25 بار به مصاف همدیگر رفته‌اند که نخستین بازی دو تیم به تاریخ 24 فروردین 1354و آخرین بازی فروردین سال 1390 برگزار شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، استقلال تهران در طول بازی‌های خود 13 بار موفق به شکست تیم تراکتورسازی تبریز شده است اما تراکتورسازی تنها سه بار شکست را به تیم استقلال تحمیل کرده، 9 بازی نیز با تساوی به اتمام رسیده است.
بازی رفت دو تیم در سال گذشته در تبریز با تساوی یک بر یک به اتمام رسید. فرهاد مجیدی برای استقلال و جاسم کرار برای تراکتورسازی گلزنی کردند.
بازی برگشت تراکتورسازی و استقلال در تهران با نتیجه دو بر یک به سود تراکتورسازی به اتمام رسید، گل‌های تراکتورسازی در این بازی توسط محمد نصرتی و جاسم کرار به ثمر رسید و زننده تنها گل استقلال سید صالحی بود.
پیروزی تیم تراکتورسازی مقابل استقلال نخستین پیروزی این تیم تبریز در تهران مقابل حریف نامدار خود بود.
تیم استقلال تهران در مجموعه 44 بار دروازه تیم تراکتورسازی را گشوده است اما تیم تراکتورسازی تنها 20 بار موفق به گلزنی به تیم استقلال شده است.
فرهاد مجیدی و علیرضا اکبرپور بهترین گلزنان تیم استقلال مقابل تراکتورسازی با شش و پنج گل زده هستند، در مقابل داود رستمی، جاسم کرار و داود رستمی با دو گل زده بهترین گلزنان تراکتورسازی هستند.
در دو سال گذشته در ورزشگاه آزادی در دیدار تراکتورسازی تبریز با استقلال تهران برای نخستین بار در تاریخ این استادیوم تعداد تماشاگران تیم میهمان بیشتر از تیم میزبان بود.
پرویز مظلومی سرمربی تیم استقلال تهران در سال‌های 55 و 56 پیراهن تراکتورسازی را بر تن کرده بود.
امیر قلعه‌نویی مربی تراکتورسازی هم در دوران بازیگری و هم در مربیگری با استقلال تهران به موفقیت‌های متعددی دست یافته‌اند، دو قهرمانی استقلال در لیگ برتر با مربیگری وی به دست آمده است.
بهترین خاطره استقلالی‌ها مقابل تراکتورسازی پیروزی پر گل پنج بر یک در فصل 77 ـ‌ 76 بود که با این پیروزی تیم استقلال عنوان قهرمانی را به دست آورد.
زننده چهار گل از پنج گل استقلال علیرضا اکبرپور مهاجم سابق ماشین‌سازی تبریز بود.
بهترین خاطره تراکتورسازی مقابل استقلال به سال 1371 برمی‌گردد که تیم تراکتورسازی مانع صعود استقلال به مرحله نیمه‌نهایی دومین دوره لیگ آزادگان شد.
سیروس دین‌محمدی، کاظم محمودی، داود رستمی، علی‌اکبر ذوالمجیدیان، آندرانیک تیموریان و جاسم کرار بازیکنانی هستند که از تراکتورسازی به استقلال پیوسته‌اند.
پرویز مظلومی، مهرداد پولادی، امیرحسین صادقی و فرزاد آشوبی بازیکنانی هستند که از استقلال به تراکتورسازی پیوسته‌اند.
منصور پورحیدری با پنج برد و ناصر حجازی با چهار برد بهترین عملکرد بین مربیان استقلال در مصاف با تراکتورسازی داشته‌اند.
فراز کمالوند و واسیلی گوجا با یک برد و سه تساوی بیشترین امتیاز را بین مربیان تراکتورسازی در بازی‌ استقلال کسب کرده‌اند.
نکته جالب اینکه تیم فراز کمالوند در مقابل استقلال هی‌چگاه شکست نخورد.
از آخرین پیروزی استقلال در مصاف با تراکتورسازی 10 سال زمان سپری شده است، استقلال در اسفند ماه 1380 با تک‌گل فراز فاطمی(مهاجم فعلی ماشین‌سازی) تیم تراکتورسازی را شکست داده بود.


نوشته شده در   پنجشنبه 17 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode