ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 13 شهريور 1390     |     کد : 24880

آلمان،‌ نخستین صعود کننده به یورو 2012 ‌

تیم ملی آلمان با پیروزی پر گل برابر اتریش به‌عنوان نخستین تیم به مرحله پایانی رقابت‌های یورو 2012 راه پیدا کرد.

 تیم ملی آلمان با پیروزی پر گل برابر اتریش به‌عنوان نخستین تیم به مرحله پایانی رقابت‌های یورو 2012 راه پیدا کرد.

به جز آلمان، تیم‌های مدعی انگلیس، فرانسه، هلند و پرتغال هم حریفان خود را شکست دادند تا آنها هم به حضور در رقابت‌های یورو 2012 امیدوار باشند. آلمان قهرمان 3 دوره این رقابت‌ها با گل‌های اوزیل (2 گل)، کلوزه، پودولسکی، شورله و گوتسه موفق شد 6 بر 2 اتریش را شکست بدهد و در هشتمین بازی مقدماتی به هشتمین پیروزی دست پیدا کند و با 24 امتیاز بالاتر از ترکیه که قزاقستان را شکست داد در صدر جدول گروه A قرار بگیرد. یواخیم لو پس از این پیروزی گفت: «ما در نخستین فرصت ممکن به رقابت‌های نهایی صعود کردیم.»جدال صعود در گروه B پس از تساوی خانگی ایرلند با اسلواکی و پیروزی یک بر صفر روسیه برابر مقدونیه سخت‌تر شد. حالا شاگردان دیک ادووکات با 2امتیاز بیشتر از ایرلند صدرنشین این گروه هستند و بازی خانگی آنها با ایرلند در روز سه‌شنبه می‌تواند تعیین‌کننده تیم صعود‌کننده این گروه باشد.

ایتالیا باتک گل کاسانو جزایر فارو را شکست داد تا به رقابت‌های یورو 2012 نزدیک‌تر شود. این تیم در صدر جدول گروهC ، 8 امتیاز بیشتر از اسلوونی و صربستان تیم‌های دوم و سوم دارد. در این گروه رقابت برای رده دوم جدول بسیار سخت است؛ اسلوونی که 2 بر یک برابر استونی شکست خورد به همراه صربستان که یک بر صفر ایرلند شمالی را شکست داد 11 امتیازی هستند، استونی 10 امتیاز دارد و ایرلند شمالی هم 9 امتیازی است.

فرانسه در تیرانای آلبانی با گل‌های کریم بن‌زما و ام‌ویلا 2بر یک میزبانش را شکست داد تا با 3 امتیاز بیشتر بالاتر از بوسنی و هرزگوین در صدر گروه D قرار بگیرد؛ بوسنی و هرزگوین 2 بر صفر بلاروس را شکست داد. لوران بلان سرمربی فرانسه از عملکرد شاگردانش در این بازی راضی بود؛ «ما خیلی خوب کار کردیم. در خط حمله موقعیت‌های زیادی داشتیم و به مرور بهتر می‌شدیم. ‌ گل سوم می‌توانست کار را بهتر کند.»

هلند صدرنشین رده‌بندی فیفا توانست با پیروزی 11 بر صفر برابر سن‌مارینو هم به یک رکورد تازه برسد و هم در آستانه صعود به یورو 2012 قرار بگیرد. آنها تمام 7 بازی خود در گروه E را برده‌اند. در دیگر بازی مهم این گروه، مجارستان توانست 2 بر یک سوئد را شکست دهد. هر دو تیم 15 امتیازی هستند. یونان با کسب یک پیروزی دیگر همچنان با 17 امتیاز صدرنشین گروه F باقی ماند. کرواسی رقابت نزدیکی با یونان دارد و با پیروزی 3 بر یک برابر مالت، همچنان با یک امتیاز کمتر در رده دوم است‌. در گروه G نتایج به نفع انگلیس بود؛ آنها میزبان خود بلغارستان را با درخشش وین‌رونی شکست دادند تا 14امتیازی شوند. برای انگلیس وین‌رونی 2 بار گلزنی کرد و دیگر گل این تیم را گری کاهیل به ثمر رساند. جان تری معتقد است این پیروزی آنها را به رقابت‌های نهایی نزدیک‌تر کرده است؛

«ما عملکرد خوبی داشتیم و به یک پیروزی بزرگ رسیدیم. تقریبا می‌توانم بگویم که ما صعود کرده‌ایم.» البته در این بازی همه چیز برای انگلیسی‌ها شیرین نبود. شعارهای نژادپرستانه هواداران تیم میزبان علیه اشلی یانگ، تئو والکات و اشلی کول بازیکنان سیاه‌پوست انگلیس مسئله‌ای بود که فدراسیون فوتبال انگلیس را وادار کرد به یوفا در این باره گزارشی بدهد. با این حال لوتار ماتئوس سرمربی آلمانی بلغارستان به خاطر این شعارها از انگلیسی‌ها معذرت‌خواهی کرد. ولز دیگر تیم بریتانیایی این گروه هم مونته‌نگرو را 2 بر یک شکست داد تا شاگردان فابیو کاپلو با 14امتیاز به تنهایی در صدر گروه قرار بگیرند. مونته‌نگرو با این شکست 11امتیازی باقی ماند. پیروزی پرگل پرتغال برابر قبرس هم این تیم را صدرنشین گروه H نگه داشت. پرتغال با گل‌های رونالدو (2 گل)، آلمیدا و دنی میزبان خود را 4 بر صفر شکست داد تا هم‌امتیاز با نروژ و به خاطر تفاضل گل بهتر در صدر گروه H باقی بماند. نروژ توانست ایسلند را یک بر صفر شکست دهد و همچون پرتغال 13 امتیازی شود.


نوشته شده در   يکشنبه 13 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode