ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 9 ارديبهشت 1388     |     کد : 2483

رهبر معظم انقلاب در ديدار هزاران نفر از پرستاران، معلمان و كارگران:برخي دوستان با تكرار دروغ دشمن سلامت انتخابات را زير سوال مي‌برند

به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار پرشور هزاران نفر از پرستاران، معلمان و كارگران سراسر كشور، اين سه قشر را مهمترين و تأثيرگذارترين قشرهاي جامعه خواندند و با تبيين نقش بي نظير و تعيين كننده ملت در "انتخاب مسئولان مختلف و عرصه مديريتي كشور " فرمودند:.....

به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار پرشور هزاران نفر از پرستاران، معلمان و كارگران سراسر كشور، اين سه قشر را مهمترين و تأثيرگذارترين قشرهاي جامعه خواندند و با تبيين نقش بي نظير و تعيين كننده ملت در "انتخاب مسئولان مختلف و عرصه مديريتي كشور " فرمودند: برغم تلاش دشمن براي خدشه دار جلوه دادن انتخابات در جمهوري اسلامي ايران، ملت بزرگ ايران، با حضور پرشور و صميمانه خود در انتخابات رياست جمهوري، انتخاباتي مي آفريند كه دشمن را خشمگين كند.

ايشان با يادآوري انتخابات نمايشي و فرمايشي حكومتهاي وابسته قبل از انقلاب افزودند: پادشاهان مستبد قاجار و پهلوي، كشور را مِلك خود و ملت را رعيت خود مي دانستند و در غياب حضور مردم هرآنچه دستگاه قدرت اراده مي كرد از صندوقهاي رأي درمي آمد اما انقلاب اسلامي، ورق را بكلي برگرداند و "مردم " را روي كار آورد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به نقش تعيين كننده رأي و اراده مردم در قانون اساسي براي انتخاب مستقيم يا غيرمستقيم همه مسئولان كشور خاطرنشان كردند: اين روند در تمامي سي سال اخير با قوت و قدرت ادامه يافته اما دشمناني كه منافع نامشروع آنان در ايران قطع شده است، با ناديده گرفتن يا انكار پديده مبارك و با ارزش حضور مردم در مديريت كشور، همواره تلاش كرده اند به انتخابات ايران خدشه وارد كنند.

حضرت آيت الله خامنه اي، انتخابات در ايران را در مقايسه با كشورهاي مدعي دمكراسي، آزادتر و پرشورتر دانستند و افزودند: با حضور پرانگيزه مردم، همواره انتخاباتي سالم، متقن و خوبي در ايران برگزار شده اما متأسفانه برخي دوستان بي‌انصاف و كساني كه جزو ملت هستند و توقع دارند مردم به آنها توجه كنند، با ناسپاسي، عليه ملت حرف مي زنند و با تكرار حرف دروغ دشمن، سلامت انتخابات را زيرسوال مي برند.

رهبر انقلاب اسلامي سلامت همه انتخابات گذشته را نتيجه زحمات مسئولان و ملت برشمردند و افزودند: در يكي دو انتخابات، شبهاتي براي عده اي پيش آمده بود اما تحقيق و بررسي دقيق نشان داد كه خدشه اي به آن انتخابات هم وارد نيست.

حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري نتايج برخي انتخابات گذشته يادآوري كردند: مكرر اتفاق افتاده است كه نتيجه انتخابات به ضرر جناحي كه روي كار بوده تمام شده است، پس چگونه ممكن است كسي انتخابات در ايران را زير سوال ببرد.

رهبر انقلاب اسلامي در جمعبندي اين بخش از سخنانشان تأكيد كردند: انشاءالله همه ملت ايران، به كوري چشم دشمنان، و با شور و علاقه و صميميت در انتخابات رياست جمهوري، به پاي صندوقهاي رأي مي آيند و انتخاباتي مي آفرينند كه دشمن را خشمگين كند.

ايشان در بخش ديگري از اين ديدار معلمان، پرستاران، و كارگران را مهمترين قشرهاي جامعه دانستند و خاطرنشان كردند: معلمان آموزش و پرورش، امانتدار فرزندان ملت و سازنده اصلي شخصيت و شاكله فرزندان همه مردم هستند و اين نقش استثنايي، نشان دهنده ارزش بسيار والاي معلم است.

رهبر انقلاب اسلامي، جامعه، دولت و همه مسئولان را به قدرشناسي نقش معلم توصيه كردند و افزودند: معلمان نيز بايد قدر و منزلت خود را بشناسند و كار خود را موهبتي الهي بدانند.

حضرت آيت الله خامنه اي، ايجاد تحول عميق در نظام آموزش و پرورش را مهمترين اولويت و مسئله خواندند و با انتقاد از ماهيت تقليدي و كهنه بودن نظام كنوني افزودند: براي تحول در نظام آموزش و پرورش بايد سنتها و نيازهاي كشور را اصل قرار دهيم و از تجربيات ديگران حداكثر استفاده را ببريم اما از الگوبرداري و تقليد از كشورهاي غربي، كاملاً بپرهيزيم.

ايشان با اشاره به جايگاه مهم ايران در دنياي پرآشوب كنوني، موقعيت كاملاً با ثبات و مطمئن داخلي را فرصت مناسبي براي انجام دادن كارهاي مهم از جمله ايجاد تحول در نظام آموزش و پرورش دانستند و افزودند: بررسي هاي خوبي كه دولت در اين زمينه انجام داده بايد اجرايي شود و اين كار به شجاعت، ابتكار و خوش فكري نياز دارد.

رهبر انقلاب اسلامي، اهميت دادن به "موضوع پرورش " را بسيار ضروري برشمردند و خاطرنشان كردند: لوح آماده ذهن كودك فقط با آموزش ساخته نمي شود بلكه پرورش لازم دارد و اين روند بايد در "كتابهاي درسي، انتخاب معلم و نظام آموزش و پرورش " كاملاً مورد توجه قرار گيرد.

پرهيز از گسترش كمي و اولويت دادن به گسترش كيفي از ديگر مواردي بود كه حضرت آيت الله خامنه‌اي در بحث آموزش و پرورش بر آن تأكيد كردند.

رهبر انقلاب اسلامي، پرستاران را نيز، قشري احياگر و بسيار اثرگذار دانستند و افزودند: مردم و مسئولان به چشم تكريم به اين انسانهاي فرشته گون بنگرند.

ايشان نقش پرستار و همچنين قابله را در نظام سلامت كشور، بسيار مهم خواندند و افزودند: اين دو قشر دلسوز و مهربان، كار خود را نعمتي بزرگ بدانند و خدمت به مردم را قدر بشناسند كه اين مسئله در ارتقاي كيفيت كار هركس تأثير بسياري دارد.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنانشان، كارگران را عنصر محوري جامعه دانستند و با اشاره به نقش كارگران، كارفرمايان و مديران واحدهاي كارگري در تأمين نيازهاي كشور افزودند: بايد فرهنگ جامعه به سمت ترويج و استقبال از توليد داخلي هدايت شود.

رهبر انقلاب اسلامي، قيمت حقيقي استفاده از كالاها و توليدات خارجي را، "ادامه كار كارگران در كشورهاي ديگر و بيكار شدن كارگران ايراني " دانستند و خاطرنشان كردند: جوانان و كارگران ايراني از توانايي اجراي پيچيده ترين طرحها و توليد محصولات برتر و "پركيفيت " برخوردارند و اين واقعيت بايد مورد توجه قرار گيرد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ضرورت و تأثير امنيت شغلي كارگران در ارتقاي كيفيت كالاهاي توليدي افزودند: استفاده از توليدات داخلي، بايد در فرهنگ جامعه، "ارزش " تلقي شود كه تحقق اين مسئله، نيازمند افزايش كيفيت توليدات داخلي، تبليغ نكردن بي رويه محصولات خارجي، تشويق كارآفرينان، افزايش وجدان كاري و همكاري و همدلي دولت و همه عناصر دخيل در توليد و واردات است.


نوشته شده در   چهارشنبه 9 ارديبهشت 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode