ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 10 شهريور 1390     |     کد : 24765

مقايسه 5 لوبياي پُرمصرف

طعم لوبيا سياه، طعمي بين گوشت قرمز و قارچ خوراكي است كه اين طعم منحصر به فرد، باعث محبوبيت اين نوع لوبيا در ميان بسياري از افراد در كشورهاي جنوبي قاره آمريكا مانند برزيل و مكزيك شده است!

طعم لوبيا سياه، طعمي بين گوشت قرمز و قارچ خوراكي است كه اين طعم منحصر به فرد، باعث محبوبيت اين نوع لوبيا در ميان بسياري از افراد در كشورهاي جنوبي قاره آمريكا مانند برزيل و مكزيك شده است!


انواع لوبياها جزو منابع پروتئين گياهي هستند كه در برنامه غذايي هفتگي و گاهي روزانه افراد جايگاه ثابتي دارند به طوري كه مخلوط‌شان با غلات به اندازه پروتئين گوشت تأمين كننده نياز روزانه بوده و به عنوان يك عادت غذايي مناسب توصيه مي‌شود. در اين مطلب، سري به دنياي لوبياها زده‌ايم تا با مزايا و معايب آن‌ها بيشتر آشنا شويم.



لوبيا چشم بلبلي


اين لوبيا يكي از قديمي‌ترين انواع لوبياها است كه بسياري از مردم دنيا آن را به صورت پخته يا همراه با برنج در شب سال نوي خود مي‌خورند و اعتقاد دارند كه خوردن لوبيا چشم‌ بلبلي در شب سال نو مي‌تواند براي آن‌ها شانس و خوشبختي بياورد!

معمولاً محصول لوبيا چشم‌ بلبلي در معرض آفت‌ها و حشره‌ها و بيماري‌ها قرار نمي‌گيرد و به‌ همين ‌خاطر از شر سم‌پاشي و تركيب‌هاي آفت‌كش در امان مي‌ماند و از اين نظر مي‌تواند گزينه مناسب و سالمي براي تهيه غذاهاي شما باشد.

اين نوع لوبيا بيشتر در كشورهاي آسيايي كشت مي‌شود و از قرن 17 به بعد، كشت آن در مناطق جنوبي قاره آمريكا هم آغاز شد. در ضمن لوبياي چشم بلبلي بيشترين مقدار پروتئين را در ميان گروه لوبياها دارد.



لوبياچيتي


لوبياچيتي كه به آن لوبياي رومي هم مي‌گويند، يكي از محبوب‌ترين لوبياها در بين ايتاليايي‌ها، پرتغالي‌ها و تركيه‌اي‌ها است.

خيلي‌ها معتقدند كه طعم اين لوبيا نسبت به لوبياي سفيد و حتي قرمز بهتر است و با خوردن آن كمتر دچار نفخ مي‌شوند اما هنوز شواهدي كه نشان بدهند كدام يك از انواع لوبياها نفاخ تر هستند به دست نيامده است. آمينواسيد فراوان موجود در لوبياچيتي آن را به يك منبع خوب و عالي براي دريافت پروتئين و جايگزين مناسبي براي انواع گوشت‌ها تبديل كرده است. بنابراين، شما مي‌توانيد گاهي هم از اين نوع لوبيا به جاي گوشت در برنامه‌ غذايي‌تان كمك بگيريد! يادتان باشد كه لوبياي چيتي از نظر مقدار فيبر بر ساير لوبياها برتري دارد.



لوبيا قرمز


لوبيا قرمز كه به خاطر شكل و شمايلش به آن لوبياي فلفلي يا لوبياي كليوي هم مي‌گويند، بومي نواحي شمالي كشور هند است. اين لوبيا در بين آمريكايي‌ها طرفداران بسياري دارد.

لوبيا قرمز هم مانند برخي از انواع لوبياهاي ديگر حاوي ماده مسموميت‌زايي به نام فيتوهائماگلوتينين است كه اين ماده سمي، تنها با 10 دقيقه جوشيدن از بين مي‌رود. بهتر است شما براي از بين بردن اين ماده سمي، لوبيا قرمز را به طور كامل و با دماي حداقل 80 درجه سانتي‌گراد بجوشانيد.

در ضمن هر 100 گرم از لوبياي قرمز 333 كيلوكالري انرژي دارد و اين مقدار در مقايسه با ساير لوبياها بيشترين رقم است.

لوبيا سياه

طعم لوبيا سياه، طعمي بين گوشت قرمز و قارچ خوراكي است كه اين طعم منحصر به فرد، باعث محبوبيت اين نوع لوبيا در ميان بسياري از افراد در كشورهاي جنوبي قاره آمريكا مانند برزيل و مكزيك شده است!

مردم كوبا و آمريكاي شمالي بيشتر از اين لوبيا براي تهيه سوپ‌هاي رسمي‌شان استفاده مي‌كنند و گاهي آن را به صورت پخته و به عنوان وعده صبحانه يا حتي شام، مصرف مي‌كنند.

لوبياي سياه يكي از غني‌ترين منابع دريافت انواع آنتي‌اكسيدان‌ها است و از اين نظر يك ماده غذايي ضدسرطان محسوب مي‌شود. يادتان باشد كه اين لوبيا از نظر مقدار اسيدفوليك بر ديگر لوبياها برتري دارد.



لوبيا سفيد

لوبيا سفيد،‌ خوراكي محبوب آمريكايي‌ها و انگليسي‌ها است! نتايج تحقيقات نشان داده است كه مصرف منظم و به اندازه لوبيا سفيد مي‌تواند سطح كلسترول خون را پايين بياورد و يك ماده ضدباكتري مناسب محسوب مي‌شود.

به علاوه، لوبيا سفيد بهترين منبع دريافت اسيدفوليك است و مواد مغذي موجود در آن مي‌توانند رشد سلول‌هاي سرطاني را در بدن به تعويق بيندازند.

فراموش نكنيد كه لوبيا سفيد در مقايسه با ساير لوبياها بيشترين مقدار سديم را دارد.


نوشته شده در   پنجشنبه 10 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode