ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 8 شهريور 1390     |     کد : 24692

راه‌اندازی کتابخانه مصلای امام خمینی(ره) تبریز

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی کتابخانه مصلای تبریز خبر داد و گفت: فرهنگ اهدای کتاب باید در جامعه نهادینه شود.‌

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خبر داد: راه‌اندازی کتابخانه مصلای امام خمینی(ره) تبریز 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی کتابخانه مصلای تبریز خبر داد و گفت: فرهنگ اهدای کتاب باید در جامعه نهادینه شود.‌
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب اظهار کرد: در فرهنگ متعالی اسلامی کتاب مهم‌ترین و اثرگذارترین وسیله هدایت انسان و ابزاری برای انتقال مواریث فرهنگی و معلومات و تجربیات گذشتگان به نسل‌های آتی است.
وی افزود: کتاب اساس و بنیان فرهنگ و همواره عامل بالندگی آن بوده و با وجود پیشرفت‌های تکنولوژی و ظهور ابزار جدید از اهمیت کتاب کاسته نشده و هیچ ابزار دیگری جایگزین آن نخواهد شد.
امام جمعه تبریز در ادامه بر لزوم انتشار کتاب‌های مفید در جامعه تاکید کرد و گفت: کتاب غذای روح است و باید برای بلوغ فکری و فرهنگی در جامعه زمینه دسترسی به مطالب مفید، باارزش، جامع و کامل فراهم شود.
وی افزود: عرضه کتاب‌های ارزشمند آثار مثبت فراوانی را در پی داشته و موجب برانگیخته شدن ذوق و شور مطالعه در جامعه می‌شود.
آیت‌الله شبستری، خواستار اهتمام و دقت بیش از پیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتشار کتاب‌های مناسب و مفید و جلوگیری از چاپ کتاب‌های ضاله در جامعه شد.
وی با اشاره به تاثیر برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز در ترویج و اشاعه فرهنگ و علم در سطح جامعه گفت: نمایشگاه کتاب از عوامل تشویق برای تولید کتاب بوده و مورد استقبال اقشار مختلف مردم قرار می‌گیرد.
امام جمعه تبریز افزود: با توجه به حضور اصحاب فرهنگ،‌ علم و مذهب باید قداست نمایشگاه کتاب حفظ شده و شئونات اسلامی بیش از پیش در این فضای فرهنگی رعایت شود.
نماینده ولی فقیه در استان، عرضه کتاب با قیمت‌های مناسب را راهکار دیگری برای استقبال بیشتر مردم از این نمایشگاه عنوان کرد.
وی، نقش رسانه‌ها را در ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهم برشمرد و گفت: رسانه‌ها باید زمینه معرفی کتاب‌های خوب را فراهم کرده و کتاب را به عنوان ماندگارترین عنصر فرهنگی به جامعه بشناسانند.
امام جمعه تبریز با تاکید بر این مطلب که کتاب عامل فرهیختگی انسان و منبع مکتوب فرهنگی است، خواستار نهادینه شدن فرهنگ اهدای کتاب در جامعه شد.


نوشته شده در   سه شنبه 8 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode