ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 6 شهريور 1390     |     کد : 24608

تراکتورسازی و استقلال جنگ‌ تمام عیار صدرنشینان

لیگ برتر فوتبال ایران در هفته ششم تحت‌الشعاع بازی استقلال تهران با تراکتورسازی تبریز است...

 لیگ برتر فوتبال ایران در هفته ششم تحت‌الشعاع بازی استقلال تهران با تراکتورسازی تبریز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور بعد از برگزاری پنج هفته فشرده، وارد نخستین وقفه دو هفته‌ای خود شد.
تیم تراکتورسازی تبریز در هفته‌های نخستین لیگ برتر فراتر از انتظار ظاهر شده و نماینده شایسته‌ای برای دیار آذربایجان بود.
تراکتورسازی در پنج هفته نخست این رقابت‌های فقط در ایستگاه نخست با شکست روبه‌رو شده و در سایر بازی‌های خود به پیروزی دست یافته است.
این تیم در هفته نخست در بازی خانگی مقابل صبای قم با نتیجه سه بر دو مغلوب شد. تراکتورسازی در هفته دوم در اصفهان شگفتی‌ساز شده و تیم ذوب آهن را با یک گل مغلوب کرد. شاگردان قلعه نویی در هفته سوم در تبریز با یک گل از سد شاهین بوشهر عبور کردند.
روند پیروزی‌های تراکتورسازی در هفته‌های چهارم و پنجم نیز تداوم یافت. تراکتورسازی در هفته چهارم در رشت طی یک بازی نزدیک و تماشایی با نتیجه سه بر دو از سد میزبان خود، داماش گذشت.
این تیم در دربی فوتبال تبریز در مصاف شهرداری، جشنواره گل به راه انداخته و با نتیجه پرگل پنج بر یک همشهری خود را مغلوب کرد.
تراکتورسازی تبریز در پایان هفته پنجم با 12 امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد.

* بالاترین رده در لیگ برتر
لیگ برتر فوتبال کشور در یازدهمین سال حیات خود، برای تراکتورسازان چهارمین تجربه حضور است. قرار گرفتن در رده دوم برای نخستین بار در طول تاریخ لیگ برتر فوتبال کشور برای تراکتورسازی صورت می‌گیرد. بالاترین رده‌ای که تراکتورسازی در جدول رده‌بندی لیگ برتر کسب کرده بود، رده سوم فصل گذشته لیگ برتر در هفته‌های بیست و هشتم و هفته بیست و نهم بود که البته با نتایج متزلزل این تیم در هفته‌های پایانی، نهایتا عنوان پنجمی را برای تراکتورسازی به همراه داشت.
این اتفاق در طول تاریخ تراکتورسازی برای دومین بار رخ می‌دهد. تراکتورسازی در رقابت‌های لیگ آزادگان در سال 1372 در نیم فصل بعد از سایپای کرج در رده دوم قرار گرفت بود. اما دور برگشت تراکتورسازی نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند و تا رده هشتم سقوط کرد.

*بهترین خط حمله
امیر قلعه‌نویی همیشه خود را یک مربی هجومی معرفی کرده و از طرفداران بازی‌های پرگل به شمار می‌رود. در پنج هفته برگزار شده لیگ برتر عملا شاهد اثبات این مدعا هستیم.
تراکتورسازی با 12 گل زده، بهترین خط حمله لیگ برتر را در اختیار خود دارد. جالب اینکه در بازی‌های تراکتورسازی مقابل حریفانش، در مجموع 18 گل رد و بدل شده که از این لحاظ نیز بازی‌های تراکتورسازی با حریفانش نیز پرگل‌ترین بازی‌های لیگ برتر به شمار می‌رود.

*خط دفاعی تراکتورسازی
بهترین خط دفاعی لیگ برتر در فصل گذشته، امسال عملکرد متوسطی از خود ارائه داده است. جدایی محمد نصرتی از تراکتورسازی و تغییر پست مرتضی اسدی شاید مهم‌ترین علت افت خط دفاعی تراکتورسازی باشد. این تیم در پنج هفته نخست شش گل دریافت کرده است در حالی که شاهین بوشهر با دو گل خورده و سپاهان و استقلال تهران با سه گل خورده بهترین خط دفاعی لیگ برتر را تا هفته پنجم به خود اختصاص داده‌اند.

*تنها یک برد برای رکورد جدید
تراکتورسازی بعد از شکست در هفته اول در چهار بازی متوالی خود به پیروزی دست یافت تا با رکورد سال گذشته فراز کمالوند در تراکتورسازی برابری کند.
تراکتورسازی سال گذشته از هفته هفدهم تا هفته بیستم با پیروزی بر نفت آبادان، پرسپولیس تهران، راه آهن تهران و شهرداری تبریز این رکورد را کسب کرده بود و قلعه نویی با پیروزی بر ذوب آهن اصفهان، شاهین بوشهر، داماش گیلان و شهرداری تبریز با رکورد چهار برد متوالی برابری کرده است.
اگر تراکتورسازی در تهران موفق به شکست استقلال شود برای نخستین بار در حیات خود صاحب پنج پیروزی متوالی در بازی‌های رسمی خواهد شد.

*پیروزی در بازی‌های خارج از خانه
تراکتورسازی در فصل جدید لیگ برتر تنها تیمی است که تمام بازی‌های خارج از خانه خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است. پیروزی بر ذوب‌آهن در اصفهان و داماش در رشت، تراکتور را فاتح صد در صدی بازی‌های خارج از خانه کرده است. حالا باید منتظر ماند و دید که آیا این تیم می‌تواند با برد مقابل استقلال در تهران این رکورد را برای خود حفظ کند.

*گلزنی در تمام بازی‌ها
تراکتورسازی در هر پنج بازی خود در لیگ برتر موفق به گلزنی در مصاف حریفانش شده است. دو گل به صبای قم، یک گل به شاهین بوشهر و ذوب‌آهن اصفهان، سه گل به داماش گیلان و پنج گل به شهرداری تبریز عملکرد خط حمله تراکتورسازی است.

*گلزنان تراکتور سازی
3 گل؛ محمد ابراهیمی
2 گل؛ احسان حاج صفی- محسن حسینی
1 گل؛‌ اشپیتیم آرفی،فرزاد آشوبی، سیاوش اکبرپور، فردین عابدینی،امیر حسین صادقی

*سه پنالتی سه گل
در پنج هفته اول لیگ برتر تراکتورسازی در بازی‌های خود صاحب سه پنالتی شده که ‌محمد ابراهیمی هر سه ضربه را به گل تبدیل کرده تا فعلا بهترین مهاجم تراکتورسازی باشد. هر چند پنالتی مقابل صبا برای تراکتورسازی سودی نداشت، اما برد تراکتورسازی مقابل داماش و شاهین بوشهر با پنالتی‌های گرفته شده‌ میسر شده تا چهار امتیاز را برای قلعه نویی به همراه داشته باشد.
در مقابل تراکتورسازی تنها در هفته اول مقابل صبا یک پنالتی به حریف داده است.

*از گلزنی تا گلزنی
امیرحسین صادقی در بازی نخست تراکتورسازی به اشتباه دروازه تیمش مقابل صبا را گشود. وی در همین بازی یک ضربه پنالتی را نیز به حریف داد تا بیشترین نقش در شکست تراکتورسازی در مقابل صبا داشته باشد. صادقی در هفته پنجم مقابل شهرداری تبریز زننده یکی از گل‌های تیمش بود تا حادثه تلخ هفته اول را فراموش کند.

*طلسم 10ساله شکست
پیروزی تراکتورسازی مقابل ذوب آهن، طلسم 10 ساله عدم پیروزی بر تیم‌های اصفهانی را شکست. تراکتورسازی در سال 80 در اصفهان مقابل سپاهان به پیروزی رسیده بود و بعد از 10 سال ذوب آهن در شهر خود مقابل تراکتورسازی مغلوب گشت.
تراکتورسازی در لیگ نهم و دهم ، هشت بار با تیم‌‌های اصفهانی بازی کرد که سه تساوی و پنج شکست حاصل کار این تیم بود. این مهم‌ترین نقطه تاریک مربیگری فراز کمالوند در تراکتورسازی بود.

*تراکتور سازی – استقلال جنگ تمام عیار صدرنشینان
لیگ برتر فوتبال ایران در هفته ششم تحت الشعاع بازی استقلال تهران با تراکتورسازی تبریز است. در تیم استقلال جاسم کرار بازیکن موثر فصل پیش تراکتورسازی حضور دارد اما در سمت مقابل امیرحسین صادقی و فرزاد آشوبی بازیکنان فصل پیش استقلال که امسال پیراهن قرمز تراکتورسازی را بر تن کرده‌اند.
اما پرحاشیه‌ترین قسمت این بازی صف‌آرایی امیر قلعه نویی مقابل استقلال تهران است. مربی که دو بار قهرمانی را برای استقلال به ارمغان آورده است.
این بازی برای استقلال بیشتر جنبه انتقامی دارد. آبی پوشان پایتخت معتقد هستند که شکست خانگی استقلال مقابل تراکتورسازی در فروردین امسال موجب از‌ دست رفتن قهرمانی برای‌ این تیم شده و بهترین فرصت برای انتقام از تراکتور‌سازی ‌فرا رسیده است.
تراکتورسازی نیز برای کسب پنجمین پیروزی متوالی در لیگ برتر به ورزشگاه آزادی گام ‌گذاشته و بازیکنان این تیم به خوبی واقف‌ هستند که با‌ تکرار پیروزی مقابل استقلال، صدرنشین جدید لیگ برتر خواهند بود.

*غایب بزرگ
در بازی استقلال تهران با تراکتور سازی تبریز آندرانیک تیموریان بزرگ‌ترین غایب بازی خواهد بود. هافبک فصل پیش تراکتورسازی که امسال در استقلال حضور دارد، در بازی مقابل فولاد خوزستان سه اخطاره شده و نخواهد توانست تیمش را مقابل تراکتورسازی یاری رساند.

عملکرد دو تیم،آخرین برد استقلال 10 سال پیش
تراکتور سازی تبریز و استقلال تهران در لیگ برتر شش بار به مصاف هم رفته‌اند که یک بار تراکتورسازی به پیروزی رسیده، سه بازی با تساوی اتمام یافته و دو بار نیز استقلال پیروز شده است.
از آخرین برد استقلال مقابل تراکتورسازی (سال 1380) 10سال زمان سپری شده است.

*تماشاگران تراکتورسازی در تهران
در دو بازی اخیر تراکتورسازی مقابل استقلال تهران در ورزشگاه آزادی، تعداد تماشاگران تراکتورسازی بیشتر از میزبان بوده است. استقلال‌ها همانند پرسپولیسی‌های که همواره در بازی‌های خارج از خانه خود بیشتر از میزبانانشان تماشاگر داشتند در مقابل تراکتورسازی‌ تماشاگر کم‌تری داشته و به‌ همین علت به دنبال احیای قانون 10 درصدی تماشاگر مهمان در ورزشگاه هستند.
حالا این سئوال مطرح است چرا در سال‌های گذشته تماشاگران استقلال در بازی‌های خارج از خانه این تیم در اصفهان، اهواز، رشت و بسیار از دیگر شهرهای ایران بیشتر از میزبان بوده، به دنبال چنین قانونی نبوده‌اند.

18 شهریور ورزشگاه آزادی تهران
بازی تراکتور‌سازی تبریز مقابل استقلال تهران در هفته ششم لیگ برتر فوتبال کشور جمعه 18 شهریور در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد. بازی که شاید تمامی سکوهای این ورزشگاه را پر نماید.
با پایان این بازی یا استقلال صدرنشینی خود در جدول را تمدید خواهد کرد و یا تراکتورسازی صدرنشین جدید لیگ برتر خواهد شد.باید منتظر ماند و دید.
گزارش از فرهاد فرهاد‌پور


نوشته شده در   يکشنبه 6 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode