ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 فروردين 1388     |     کد : 2388

تلفن همراه سبب انتقال ميكروب‌هاي مقاوم‌ از بيمارستان به مردم مي‌شود

رئيس بيستمين كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلي ايران با اشاره به بررسي‌هاي اخير پژوهشگران مبني بر اين كه تلفن همراه علاوه بر عوارض شناخته شده آن مانند آسيبهاي عصبي، رواني و شنوايي، باعث انتقال ميكروب‌هاي مقاوم به درمان از بيمارستان‌ها و مراكز درماني به ساير محيط‌هاي زندگي مي‌شود، خواستار ممنوعيت استفاده از تلفن همراه در اين مراكز شد.

 ايرج خسرونيا كه به مناسبت برپايي كنگره سالانه انجمن متخصصان داخلي ايران سخن مي‌گفت، افزود: تلفن همراه گاه باعث انتقال ميكروب از يك بيمار به بيمار ديگر مي‌شود.

وي ادامه داد: تحقيقات اخير نشان مي‌دهد، علل انتقال بسياري از بيماري‌هاي مقاوم به درمان در بيمارستان‌ها به ويژه در بخش‌هاي CCU - ICU دستان آلوده پزشكان و پرستاران به ميكروب‌هاي خطرناك بوده كه به دنبال معاينه يك بيمار آلوده و عفوني به بيماران ديگر منتقل مي‌شود.

خسرو‌نيا ياد‌آور شد: اين دستان آلوده علاوه بر اين كه به طور مستقيم ميكروب و ويروس را از بيماري به بيماري ديگر منتقل مي‌كنند، تلفن‌هاي همراه پزشكان و پرستاران را كه در طول روز به طور مكرر مورد استفاده قرار مي‌گيرند، نيز آلوده كرده، باعث انتقال ميكروب از بيمارستان‌ها به منازل و مطب‌ها مي‌شود.

وي گفت: متأسفانه 10 درصد ميكروب‌هاي انتقال يافته از طريق تلفن همراه از نوع ميكروب‌هاي مقاوم به درمان است.

وي ادامه داد: بررسي‌ها نشان مي‌دهد 40 درصد تلفن همراه افراد معمولي و 75 درصد تلفن همراه پزشكان و پرستاران آلوده به ميكروب‌هاي مختلف بوده و 5 درصد اين ميكروب‌ها خطرناك و بيماري‌زاست.

رئيس بيستمين كنگره انجمن پزشكان متخصص داخلي به پزشكان و پرستاران توصيه كرد: در موقع معاينه بيماران از تلفن همراه استفاده نكرده و بعد از معاينه و ضدعفوني كردن دست‌هاي خود با اين وسيله مدرن خطرناك تماس داشته باشند.

وي با اشاره به اين كه در بسياري از منازل ديده شده كه تلفن همراه به صورت اسباب‌بازي در اختيار كودك قرار مي‌گيرد، نسبت به تهديد سلامت كودكان ابراز نگراني كرد و اظهار داشت: اين امر علاوه بر آثار مخرب امواج، باعث انتقال ميكروب از طريق تلفن همراه به كودكان شده و به همين سبب است كه در سال‌هاي اخير درمان برخي از بيماري‌هاي عفوني به سختي انجام گرفته و اين بيماري‌ها به آنتي‌بيوتيك‌هاي معمولي جواب نمي‌دهند.

 

سلامت نيوز


نوشته شده در   شنبه 29 فروردين 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode