ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 مرداد 1390     |     کد : 23721

حضور دونده معلول در رقابت جهاني

«اسکار پیستوریس» اولین معلول جهان است که با وجود معلولیت از ناحیه دو پا، قصد دارد در رقابتهای قهرمانی جهانی دائگو کره جنوبی حضور پیدا کند.

جام جم آنلاين: «اسکار پیستوریس» اولین معلول جهان است که با وجود معلولیت از ناحیه دو پا، قصد دارد در رقابتهای قهرمانی جهانی دائگو کره جنوبی حضور پیدا کند.
به گزارش مهر، «پیستوریوس» به تازگی صلاحیت حضور در رقابت 400 متر و 4در400 متر دوی امدادی در رقابت جهانی قهرمانی دو میدانی که از 27 آگوست آغاز خواهد شد را به دست آورده است.

این رویداد به خودی خود بسیار شگفت انگیز است اما نکته شگفت انگیز تر اینجا است که وی از ناحیه دو پا دچار معلولیت شده و قرار است در این رقابت ها به جای پاهایش از دو پای مصنوعی از جنس فیبر کربنی با نام «چیتا» (یوزپلنگ) استفاده کند. وی اولین ورزشکار معلولی خواهد بود که در این رقابت ها حضور خواهد داشت.

این ورزشکار 24 ساله در رقابت با ورزشکاران سالم مشکلات فراوانی داشت. زمانی پاهای مصنوعی وی برتری ناعادلانه ای در برابر پاهای معمولی ورزشکاران با پاهای معمولی برشمرده شد، با این همه وی به تدریج برای حضور در رقابت های جهانی پذیرفته شد.

پاهای مصنوعی چیتا از جنس فیبرهای کربنی و ویژه فعالیت های ورزشی ساخته شده و عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده است. این پاها برای معلولین مادرزادی و یا معلولین قطع عضو کاملا کاربردی خواهد بود. پاهای چیتا از عقب به بستی متصل می شوند که بر روی پاهای فرد بسته شده است. به این شکل با توجه به ویژگی فنریت و استحکام پاهای مصنوعی، فرد می تواند با چابکی و سرعت در فعالیتهای ورزشی حضور پیدا کند.

سرعت دوی «پیستوریوس» در دوی 400 متر با کمک پاهای چیتا به 45.07 ثانیه رسیده است و همین سرعت بالا عامل پذیرفته شدن وی در رقابت های جهانی دو میدانی دائگو کره جنوبی بوده است، رقابتی که به گفته پیستوریوس مشهورترین دوندگانی که وی تا کنون با آنها به رقابت پرداخته، با پاهایی طبیعی و سالم در آن حضور خواهند داشت.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode