ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 مرداد 1390     |     کد : 23489

آيت الله شبستري: دولت تاجيكستان عذرخواهي كند

امام جمعه تبريز با انتقاد شديد از رفتارهاي ضد اسلامي دولت تاجيكستان گفت:‌ دو لت تاجيكستان به واسطه رفتارهاي ضدديني خود از مسملين جهان عذرخواهي كند.

 امام جمعه تبريز با انتقاد شديد از رفتارهاي ضد اسلامي دولت تاجيكستان گفت:‌ دو لت تاجيكستان به واسطه رفتارهاي ضدديني خود از مسملين جهان عذرخواهي كند.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز بر روند تحول معنوي در ماه مبارك رمضان و توجه به بركات اين ماه تاكيد كرد.
وي با اشاره به رفتارهاي ضد اسلامي دولت تاجيكستان اظهار داشت: ‌ در حالي كه روند بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه در جريان است در برخي كشورهاي اسلامي حركت‌هايي صورت مي‌گيرد كه موجب تاسف است.
خطيب جمعه تبريز ادامه داد: ‌اين كشورها داراي سابقه طولاني در امر ديني و اسلامي بوده و رفتارهاي كه از سوي دولت تاجيكستان صورت مي‌گيرد پذيرفتني نيست.
آيت الله شبستري يادآور شد: ممانعت از حضور جوانان در مساجد در آستانه ماه مبارك رمضان، جلوگيري از نامگذاري كودكان به اسامي اسلامي و نيز ممانعت از حجاب حركت‌هايي است كه بايد دولت تاجيكستان از آنها پرهيز كند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با انتقاد شديد از رفتارهاي ضد اسلامي دولت تاجيكستان گفت:‌ دولت تاجيكستان به واسطه رفتارهاي ضد ديني خود از مسملين جهان عذرخواهي كند.
وي گفت: ‌در كشوري كه 96 درصد آن را مسلمين تشكيل مي‌دهند اين حركت‌هاي ضد ديني يك رسوايي براي دولتمردان محسوب مي‌شود.

*روند بيداري در كشورهاي اسلامي متوقف نمي‌شود
آيت الله مجتهد شبستري در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز به محاكمه ديكتاتور مصر اشاره كرد و ادامه داد: محاكمه حسني مبارك درس عبرتي براي ديكتاتورها است و تاريخ درس‌هاي عبرت فراواني براي ما دارد.
وي با مقايسه محاكمه صدام و مبارك گفت: محاكمه صدام نيز اگر چه عبرت آموز بود اما به واسطه بيگانگان صورت گرفت در حالي كه مبارك را خود ملت مصر محاكمه مي‌كنند.
امام جمعه تبريز خاطر نشان كرد: اگر چه شوراي نظاميان مصر تلاش كردند تا از محاكمه مبارك جلوگيري شود اما فشارهاي مردمي موجب شد تا شوراي نظاميان به اين خواسته تن در نهند.
آيت الله مجتهدشبستري افزود: پيام اين محاكمه به سران ستمگر در كشورهاي منطقه اين است كه در آينده نزديك بايد پاسخگوي ملت‌ها در برابر جنايت‌ها و خيانت‌هاي خود باشند.
وي تاكيد كرد: روند بيداري در كشورهاي اسلامي متوقف نشده و محاكمه مبارك شاهدي بر اين مدعا است.
امام جمعه تبريز با تبريك فرار رسيدن ماه مبارك رمضان آن را ماه اخلاص و تثبيت اخلاص است و خداوند دانست و گفت: بر اساس فرمايش معصوم خداوند روزه‌داري اين ماه را براي آزمايش خلوص نيت‌ها واجب فرموده است.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تصريح كرد: مومناني كه مجهز به اخلاص هستند اين ماه فرصت تثبيت و ارتقاي اخلاص است و مومنين با يك ماه رياضت در اين ماه اخلاص را در خود تقويت مي‌كنند.
امام جمعه تبريز اظهار داشت: اثرات معنوي و اخلاص ماه مبارك رمضان در طول 11 ماه سال و در فعاليت‌هاي مختلف بايد خود را نشان دهد.

*ابر تورم و گراني از سر ملت ايران كوتاه شود
وي با گراميداشت سالروز تشكيل شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي بر نقش روحانيت در اين ماه اشاره كرد و گفت:‌ آگاهي بخشي به آحاد جامعه از سوي روحانيت در ماه مبارك رمضان بايد مورد توجه باشد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي با انتقاد از روند گراني و تورم در ماه مبارك رمضان و برخي سوء‌استفاده‌ها اظهار اميدواري كرد، ابر تورم و گراني از سر ملت ايران كوتاه شود.

*خبرنگاران پاسداران فرهنگي جامعه هستند
آيت الله مجتهدشبستر‌ي همچنين با اشاره به فرا رسيدن سالروز شهادت محمود صارمي خبرنگار جمهوري اسلامي در افغانستان به دست طالبان اين روز را به خبرنگاران صادق تبريك گفت.
وي خبرنگاران را قاصدان امين و راويان صديق جامعه خواند و اضافه كرد: نقش خبرنگاران در رشد و توسعه كشور غيرقابل اجتناب است.
وي در ادامه از خبرنگاران به عنوان حلقه ارتباطي بين مردم و مسئولان ياد كرد و افزود: خبرنگاران همچون آينه، زيبايي‌هاي جامعه را براي مردم و مسئولان منعكس مي‌كنند و به عنوان يك عنصر پويا در فرآيند‌هاي مختلف نقش بي‌بديلي دارند.


نوشته شده در   جمعه 14 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode