ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 مرداد 1390     |     کد : 23482

‌آیت الله کوچه باغی بدون هیچ تشریفاتی در مجالس حضور می یافت

امام جمعه مراغه با بیان این‌که مرحوم آیت الله کوچه باغی تسلط فوق العاده ای بر مکاسب داشتند، گفت: حاشیه بر مکاسب میرزا فتاح شهیدی به همت مرحوم آیت الله کوچه باغی چاپ شد.

 
امام جمعه مراغه با بیان این‌که مرحوم آیت الله کوچه باغی تسلط فوق العاده ای بر مکاسب داشتند، گفت: حاشیه بر مکاسب میرزا فتاح شهیدی به همت مرحوم آیت الله کوچه باغی چاپ شد.


حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به ارتحال آیت الله میرزا محسن کوچه باغی از علمای برجسته تبریز و آذربایجان اظهار داشت: ارتحال این عالم وارسته ضایعه ای گران و جبران ناپذیر برای جامعه روحانیت، حوزه های علمیه و مردم عالم پرور آذربایجان است.

وی با اشاره به سیره زندگانی آن مرحوم خاطر‌نشان کرد: آیت الله کوچه باغی ساده زیست، متواضع و زاهد بود و همواره بدون تشریفات در مجالس و محافل مختلف شرکت می‌کرد، تا جایی که بسیاری از جوانان با نام و چهره ایشان آشنا نیستند.

امام جمعه مراغه خاطر‌نشان کرد: آن عالم فقیه به قدری با تواضع و فروتنی نسبت به تبلیغ مبانی دین مبین اسلام اهتمام داشتند‌ که مردم بدون هیچ مانعی به صورت حضوری مشکلات و سؤالات خود را با وی مطرح می‌کردند.

عضو خبرگان رهبری مردم‌داری و تواضع را از ویژگی‌های خاص مرحوم آیت الله محسن کوچه باغی دانست و خاطر‌نشان کرد: آن مرحوم سال‌ها به عنوان امام جماعت در مسجد اصفهانی‌ها و آیت الله انگجی تبریز ملجأ مردم دین مدار بود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی و علمی آن مرحوم اظهار داشت: مرحوم آیت الله کوچه باغی تسلط فوق العاده ای بر مکاسب داشتند، حاشیه بر مکاسب میرزا فتاح شهیدی به همت مرحوم آیت الله کوچه باغی چاپ شده است.

وی با بیان این‌که مرحوم آیت الله کوچه باغی در فقه معاملاتی و مکاسب، نعمتی برای حوزه های علمیه به شمار می رفت، گفت: ایشان مبحث مکاسب را بسیار روان و همه فهم تدریس می کرد و ذخیره ای ارزشمند برای مدارس علمیه استان محسوب می‌شد.

گفتنی است، آیت الله میرزا محسن کوچه باغی، از علمای برجسته منطقه آذربایجان و امام جماعت مسجد آیت الله انگجی تبریز یازدهم مرداد امسال به علت کهولت سن دارفانی را وداع گفت./ 


نوشته شده در   جمعه 14 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode