ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 12 مرداد 1390     |     کد : 23384

وقوع 57 درصد جنايات آذربايجان‌شرقي با سلاح سرد

رئيس پليس آگاهي آذربايجان‌شرقي گفقت: وقوع 57 درصد جنايات با استفاده از سلاح سرد بوده و تنها12 درصد آلات قتاله شامل سلاح گرم مي‌شود.

رئيس پليس آگاهي آذربايجان‌شرقي خبر داد: وقوع 57 درصد جنايات آذربايجان‌شرقي با سلاح سرد 
 رئيس پليس آگاهي آذربايجان‌شرقي گفقت: وقوع 57 درصد جنايات با استفاده از سلاح سرد بوده و تنها12 درصد آلات قتاله شامل سلاح گرم مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، قنبر مداحي ظهر امروز در نشست مديران با ارائه گزارشي از وضعيت جرايم استان، از كاهش 21.7 درصدي جرايم جنايي در چهار ماه نخست سال‌جاري نسبت به مدت مشابه خبر داد.
وي اظهار داشت: 57 درصد جرايم جنايي استان توسط آقايان رخ داده و در اين بين جرايم اخلاقي 35 درصد، جنايت حين سرقت 20 درصد، نزاعات 20 درصد و اختلافات ملكي 25 درصد جنايات را به خود اختصاص داده‌اند.

*وقوع 57 درصد جنايات با استفاده از سلاح سرد
وي افزود: متاسفانه وقوع 57 درصد جنايات با استفاده از سلاح سرد بوده و تنها12درصد آلات قتاله شامل سلاح گرم مي‌شود.
رئيس پليس آگاهي آذربايجان‌شرقي در ادامه گفت: تعداد افرادي كه در رابطه با جرايم جنايي در چهار ماه گذشته دستگير شده‌اند 107 نفر است كه اميدواريم با مشاركت خانواده‌ها در نظارت كامل بر فرزندان نوجوان و جوانشان استفاده و حمل چاقو كاهش يابد.
مداحي، استفاده خانواده‌ها از وسايط نقليه عمومي را يكي ديگر از عوامل كاهش جرايمي نظير زورگيري دانست و اضافه كرد: موارد متعددي از زورگيري از رانندگان و خانواده‌هايشان گزارش شده كه اين امر با استفاده از وسايط نقليه عمومي كاهش مي‌يابد.

*كاهش 6 درصدي وقوع سرقت در آذربايجان‌شرقي
وي در ادامه با اشاره به آمار سرقت در استان گفت: در چهار ماه گذشته وقوع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل شش درصد و كشف سرقت نيز 20 درصد كاهش يافته است.
رئيس پليس آگاهي استان اظهار داشت: در اين مدت كشف خودرو 25 درصد، موتورسيكلت هفت درصد و اشياي داخل خودرو 18 درصد افزايش داشته است.
مداحي همچنين افزود: 46 درصد سرقت‌ها مربوط به وسايط نقليه است كه جزو سرقت‌هاي خرد محسوب مي‌شوند و بقيه مربوط به سرقت‌هاي مهم به خانه‌ها و مغازه‌هاست و شهرستان تبريز 69 درصد وقوع و 71 درصد كشف موارد سرقتي در استان را به خود اختصاص داده است.

*دستگيري 247 نفر در خصوص جرايم جعل و كلاهبرداري در استان
وي اضافه كرد: در خصوص وقوع جرايم جعل و كلاهبرداري در استان 247 نفر دستگير شده‌اند كه با بررسي آمار وقوع جرايم جعل 40 درصد و كلاهبرداري 45 درصد در چهار ماه گذشته نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزايش يافته است كه اكثرا معاملات آپارتماني را شامل مي‌شود.

*كشف 135 ميليارد ريال كالاهاي مكشوفه در آذربايجان‌شرقي
مداحي در ادامه با اشاره به كشفيات قاچاق كالا و ارز استان نيز گفت: ارزش كالاهاي مكشوفه در چهار ماهه امسال در استان بيش از 135 ميليارد ريال است كه 124 درصد نسبت به مدت مدت مشابه سال 89 افزايش دارد.
وي افزايش كشفيات مشروبات الكلي در اين مدت را 29 درصد و ماهواره را 100 درصد اعلام كرد و افزود: در اين مدت 890 قاچاقچي دستگير، 304 دستگاه خودرو توقيف و 717 پرونده تشكيل شده است.
رئيس پليس آگاهي استان، تعامل خوب نهادهاي انتظامي و قضايي، همكاري رسانه‌ها در آگاه‌سازي و اطلاع‌رساني، متلاشي شدن باندهاي سرقت و قاچاق توسط نيروهاي انتظامي، همكاري بسيج و مردم مومن و متعهد با سازمان‌هاي ذي‌ربط و استفاده از دستگاه‌هاي پيشرفته در تشخيص و كشف جرم را از عوامل كاهش جرم در آذربايجان‌شرقي اعلام كرد.
مداحي در پايان همكاري و تعامل مردم در گزارش موارد انتظامي به پليس را خواستار شد.


نوشته شده در   چهارشنبه 12 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode