ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 8 مرداد 1390     |     کد : 23172

لوح فشرده تور مجازي بازار تاريخي تبريز رونمايي مي‌شود

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از رونمايي لوح فشرده تور مجازي بازار جهاني تبريز همزمان با جشن پر شكوه ثبت جهاني بازار در تبريز خبر داد.

 رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از رونمايي لوح فشرده تور مجازي بازار جهاني تبريز همزمان با جشن پر شكوه ثبت جهاني بازار در تبريز خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري آذربايجان شرقي، تراب محمدي اظهار داشت: اين لوح فشرده مجموعه تصاويري از تمام بخش‌هاي بازار تبريز است.
محمدي تصريح كرد: اين مجموعه تصاوير به صورت پانوراما تهيه شده و قابليت حركت در طول و عرض و ارتفاع را دارد.
وي اظهار داشت: با توجه به برخورداري از سيستم حركت مجازي بر روي تصاوير، كاربر به راحتي مي‌تواند با يك كليك در هر بخش از بازار وارد شده، حركت كرده و تمام فضاي اطراف مجموعه را در هر ابعاد كه مي‌خواهد، مشاهده كند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان شرقي يادآور شد: لوح فشرده تور مجازي بازار تبريز با هدف آشنايي هرچه بيشتر هموطنان با بخش‌هاي مختلف بازار تبريز طراحي شده است.
حمدي با تاكيد بر نقش ثبت جهاني بازار در افزايش گردشگران گفت: ثبت جهاني بازار تبريز نقش مهمي در انتقال بيش از پيش مفاهيم فرهنگي و سنت‌هاي آذربايجان به مردم ساير نقاط ايران و جهان دارد و بدين لحاظ بايد با تمام امكانات به روز شده و مورد استفاده در دنيا اين مجموعه‌ها را معرفي كرد.
وي تصريح كرد‌: مراسم ثبت جهاني بازار تبريز با حضور رئيس جمهور محترم و مديران برجسته كشوري و
منطقه‌اي و مهماناني از خارج از كشور روز نهم مرداد در تبريز برگزار مي‌شود.
بازار جهاني تبريز از ديرباز عالي‌ترين و عملي‌ترين مركز تجارت و كسب و كار و همچنين اشاعه و انتقال رفتارهاي فرهنگي بوده و هست كه با دارا بودن بيش از 160 عنصر مختلف، به عنوان بزرگ‌ترين سازه سرپوشيده آجري بهم پيوسته جهان سال گذشته در فهرست ميراث جهاني سازمان يونسكو شد.


نوشته شده در   شنبه 8 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode