ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 4 مرداد 1390     |     کد : 22974

ابداع صفحه کليد مجازي و لمسي

شرکت IBM در تلاش است صفحه کلید مجازی و لمسی را به ثبت برساند و تولید کند که می تواند موقعیت، ابعاد و شکل کلیدهای خود را متناسب با نیاز، ساختار فیزیکی و اولویت های کاربر تغییر دهد.

جام جم آنلاين: شرکت IBM در تلاش است صفحه کلید مجازی و لمسی را به ثبت برساند و تولید کند که می تواند موقعیت، ابعاد و شکل کلیدهای خود را متناسب با نیاز، ساختار فیزیکی و اولویت های کاربر تغییر دهد.
به گزارش مهر، با وجود اینکه اکثر کاربران استفاده از صفحه کلیدهای فیزیکی را به مجازی ترجیح می دهند و تنها می توانند صفحه کلیدهای مجازی متعلق به تلفن های هوشمند را به خاطر قابل حمل بودن آن تحمل کنند، صفحه کلیدهای لمسی از انعطاف پذیری برخوردار است که با هیچ صفحه کلید فیزیکی قابل مقایسه نیست.

شرکت IBM نیز با استفاده از این انعطاف پذیری قصد دارد طرح برنامه سطح مشترک صفحه کلید لمسی متغییری را به ثبت برساند که می تواند به صورت خودکار و متناسب با نوع و شیوه تایپ کاربرد موقعیت و ابعاد کلیدهای مجازی را تغییر دهد.

IBM سیستم متفاوتی را ارائه کرده است که می تواند ابعاد، شکل و موقعیت کلیدهای صفحه کلید را بر اساس آناتومی و ساختار فیزیکی کاربر و نوع تایپ کردن وی تغییر دهد، برای مثال محدوده حرکات دست و ابعاد انگشتان دست می تواند شکل ظاهری این صفحع کلید را تغییر دهد.

کاربر برای استفاده از این ابزار مجازی ابتدا باید یک سری فعالیت های تنظیم کننده انجام دهد تا سیستم بتواند بر اساس این فعالیت ها سطح مشترک لمسی را متناسب با اولویت های وی فعال سازد. پس از تنظیمات ابتدایی، این سیستم طی گذشت زمان و در طول استفاده کاربر، الگوهای مصرف وی را تحت نظر خواهد داشت و متناسب با آن تغییراتی را به صورت مداوم اعمال خواهد کرد.

با توجه به طرح اولیه ای که توسط IBM ارائه شده نمی توان در انتظار تغییرات بسیار بزرگی در ساختار صفحه کلید جدید بود، احتمال می رود تغییرات در این حد باشد که کلیدهای پرکاربردتر بزرگتر و وسیعتر از کلیدهای دیگر شوند و کلیدهای کم کاربردتر ابعادی برابر دو سوم کلیدهای معمولی داشته باشند.


نوشته شده در   سه شنبه 4 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode