ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 فروردين 1388     |     کد : 2297

امام جمعه اهر:امروز دشمن با ترفندهاي پيچيده و جنگ نرم به ميدان آمده است

به گزارش خبرگزاري فارس از اهر، حجت الاسلام جواد حاجي‌زاده در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر با اشاره به هشدار‌هاي جدي مقام معظم رهبري در خصوص ناتوي فرهنگي و جنگ نرم افزود: امروز دشمنان نظام و انقلاب با شكست در جبهه نظامي و رويايي با اراده پولادين ملت ايران به رهبري حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري با ترفندهاي جديد و پيچيده تحت عنوان انقلاب مخملي و جنگ نرم به ميدان آمده و مي‌خواهند اين بار با سست كردن اعتقادات مذهبي و كمرنگ كردن باور ديني و اسلامي در جامعه، فرهنگ ابتذال و منحط غربي را ترويج دهند.

وي تصريح كرد: دشمنان با شعارهاي جوان‌پسند و برخي گرايش‌هاي لائيك مي‌خواهند آن اخلاق، عبوديت و پاكي را كه انقلاب ما به خصوص جوانان را از هرگونه لغزش بازداشته از آنها بگيرد و با سست كردن اعتقادات مذهبي آنها مطامع پليد خود را در جامعه پياده كنند.

حاجي‌زاده با تاكيد بر برنامه‌سازي مناسب و ارائه ساز و كارهاي عملي براي جذب جوانان به مسائل علمي، فرهنگي و مذهبي، از دستگاه‌هاي ذيربط خواست با روشنگري مناسب گام‌هاي عملي در راستاي تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري در اين خصوص را بردارند.

خطيب جمعه اهر با انتقاد از برخي سنت‌هاي نادرست و ترويج فرهنگ اسراف در اجراي برخي مراسم اظهار داشت: بايد زمينه ازدواج آسان جوانان را با تاسي از ائمه معصومين و فرهنگ اسلام ناب محمدي فراهم كنيم تا سنت حسنه ازدواج در جامعه و خانواده‌ها تسهيل شود كه اگر چنين نشود جوانان ما با مشكل مواجه خواهند شد.

وي با اشاره به نامگذاري سال‌ جاري به نام سال اصلاح الگوي مصرف تصريح كرد: صرفه‌جويي يك مسئله مهم و حياتي است كه بايد مسئولان با برنامه‌ريزي مناسب از ريخت و پاش‌هاي بي‌مورد و اسراف، صرفه‌جويي در تمام زمينه را سرلوحه برنامه كاري خود قرار دهند.

حاجي‌زاده خاطر نشان كرد: بايد صرفه‌جويي از مسئولان و ادارات آغاز شود و مردم نيز با الگو قرار دادن آنها به اين امر اهتمام داشته باشند.

امام جمعه شهرستان اهر گفت: صرفه‌جويي و اصلاح الگوي مصرف پيش نياز براي عدالت و پيشرفت است و بايد همه با الگو قرار دادن فرمايشات مقام معظم رهبري كه دهه چهارم را دهه عدالت و پيشرفت اعلام كرده‌اند، مسئله اصلاح الگوي مصرف را كه در متون ديني، قرآن، احدايث و روايات به آن تاكيد شده است، پيش از پيش در برنامه‌هاي كاري خود لحاظ كنيم.

وي در ادامه با اشاره به سخنان تهديدآميز رئيس جمهور آمريكا عليه ايران اظهار داشت: با وجود اينكه اوباما با شعار تغيير در انتخابات حضور پيدا كرد اما سخنان آنها در روزهاي اخير نشان از ادامه مسير قبلي و سياست‌هاي روساي سابق بوده و همه آنها نشان از آن دارد كه آمريكا و سردمداران آنها هنوز هم از سياست‌هاي قلدرمابانه خود دست برنداشته‌اند.

امام جمعه اهر تصريح كرد: اوباما اگر مي‌خواهد در دنيا حيثيت و آبروي خود را حفظ كند بايد از سياست‌هاي قبلي پرهيز دست برداشته و در آنها تجديد نظر كند.


نوشته شده در   شنبه 22 فروردين 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode