ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 22 فروردين 1388     |     کد : 2296

امام جمعه تبريز:ايران هرگز فريب سياست‌هاي زنگ‌زده آمريكا را نخواهد خورد

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر، با اشاره به سخنان متناقض رئيس جمهور آمريكا درباره رابطه با ايران و مسئله هسته‌اي افزود: رهنمودهاي مقام عظماي ولايت در اين باره فصل‌الخطاب دولت و ملت ايران است و رئيس جمهور آمريكا بداند دولت و ملت ايران هرگز فريب اين شعارها و حرف‌هاي متناقض درباره ايران كه سياستي زنگ‌زده است را نخواهد خورد.

وي در ادامه با تبريك 20 فروردين، سالروز جشن فناوري هسته‌اي با اشاره به اينكه ايران در مسئله هسته‌اي وارد مرحله برگشت‌ناپذيري شده است، خاطرنشان كرد: ملت و دولت ايران استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را حق مسلم خود مي‌داند.

خطيب جمعه تبريز در ادامه با بيان اينكه ملت ايران عزمش را جزم كرده تا به رفيع‌ترين قله‌هاي علمي به خصوص در زمينه هسته‌اي برسد، اظهار داشت: تجربه نشان داده است كه جمهوري اسلامي به ‌هر ميزان كه در عرصه‌هاي مختلف به پيشرفت‌هاي بزرگ نائل شود، به همان ميزان بر كينه‌ورزي‌هاي دشمنان انقلاب اسلامي به سركردگي آمريكا افزوده خواهد شد.

وي با بيان اينكه تهديد دشمنان كوچك‌ترين تاثيري در حركت ملت بزرگ ايران ندارد، افزود: غرب چه بخواهد و چه نخواهد بايد به اين نكته توجه داشته باشد كه دستيابي ايران به چرخه سوخت هسته‌اي، اقتدار و عظمت جمهوري اسلامي ايران را در دنيا انكارناپذير ساخته است.

آيت‌الله مجتهد شبستري اظهار داشت: با وجود سعي و تلاش دشمن براي محروم كردن ايران از حق مسلم خود، جوانان ايراني بدون توجه به موانع و مشكلات فراوان هديه بزرگي را براي ملت به ارمغان آوردند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي تصريح كرد: دستيابي ايران به چرخه سوخت هسته‌اي و تكميل آن اقتدار و عظمت جمهوري اسلامي ايران را براي جهان انكارناپذير ساخت.

خطيب جمعه تبريز مسئله فناوري هسته‌اي را از مسئله ملي شدن نفت خيلي مهم‌تر دانست و تاكيد كرد: فناوري هسته‌اي زمينه‌اي براي توسعه فناوري‌هاي ديگر است.

وي خاطر نشان كرد: احتمال دارد ملت ايران در بعضي از مسائل اقتصادي و سياسي گرايش‌هاي مختلف داشته باشند اما در مسئله استفاده صلح‌آميز هسته‌اي اتفاق نظر دارد و آن را حق مسلم خود مي‌داند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي، دستيابي دانشمندان جوان كشور به چرخه سوخت هسته‌اي و تكميل آن را پاداش خودباوري ملت بزرگ ايران دانست.

خطيب جمعه تبريز در بخش ديگري از سخنان خود اصلاح الگوي مصرف و پرهيز از اسراف را مسئله‌اي ديني و عقلي بر شمرد و خواستار اقدام عملي مسئولان در اين رابطه شد.

وي تاكيد كرد: مقابله با اسراف و صرفه‌جويي صحيح، با حرف امكانپذير نيست و قواي مقننه و مجريه موظفند با قانونگذاري صحيح همچنين اجرا و پيگيري قاطعانه، الگوي مصرف را از «توليد تا مصرف و بازيافت» اصلاح كنند.

وي از آحاد مردم و مسئولان خواست به نامگذاري امسال از سوي مقام معظم رهبري كه سعادت دنيا و آخرت ملت ايران در آن است توجه و وسواس بيشتري داشته باشند و تنها به شعار و همايش اكتفا نكنند بلكه انتظار مي‌رود اقدام عملي در اين رابطه صورت پذيرد.

امام جمعه تبريز در ادامه با اشاره به هفته سلامت با اعلام اينكه سلامت و امنيت دو نعمت الهي است كه گاهي مردم قدر آن‌ را نمي‌دانند، گفت: تا زماني كه اين دو نعمت را از دست ندهيم متوجه ارزش آن نمي‌شويم.

آيت‌الله مجتهد شبستري در ادامه سخنان خود با ذكر اين نكته كه پايه و اساس دين اسلام بر نظافت و پاكيزگي استوار است، افزود: اگر در خانه، محيط زندگي و شهري نظافت و تميزي رعايت نشود، به افراد جامعه لطمه وارد مي‌شود.

امام جمعه تبريز اظهار داشت: در سال‌هاي اخير شاهد پيشرفت‌هاي چشمگير در زمينه‌هاي مختلف به خصوص در زمينه بهداشت و درمان بوديم كه اميدواريم روزبه روز اين روند سير صعودي داشته باشد.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به سالروز تاسيس بنياد مسكن توسط رهبر كبير انقلاب اسلامي افزود: امام خميني (ره) با هدف دستگيري از اقشار آسيب‌پذير در ساخت مسكن براي اين قشر اقدام به تاسيس بنياد مسكن كردند و بر مسلمان فرض‌ است هما‌ن طور كه ‌در مدرسه‌سازي پيشگام بودند در امر مهم مسكن و خانه‌سازي براي نيازمندان نيز گام بردارند.

وي همچنين خواستار اتخاذ قوانين براي ساختمان‌هاي خالي از سكنه شد.

 


نوشته شده در   شنبه 22 فروردين 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode