ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 5 مرداد 1403
جمعه 5 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 2 مرداد 1390     |     کد : 22868

40 سال مديريت بر IBM

شركت بين‌المللي ماشين‌هاي تجاري (IBM)‌ يكي از شركت‌هاي موفق در عرصه فناوري‌هاي ديجيتال است، اما اين موفقيت مرهون زحمات و تلاش‌هاي توماس جي واتسون‌ است...

جام جم آنلاين: شركت بين‌المللي ماشين‌هاي تجاري (IBM)‌ يكي از شركت‌هاي موفق در عرصه فناوري‌هاي ديجيتال است، اما اين موفقيت مرهون زحمات و تلاش‌هاي توماس جي واتسون‌ است كه در پيشرفت اين شركت در اين عرصه نقش بسيار مهمي را برعهده داشته و توانسته است اين شركت را از حوزه توليد ماشين تحرير و ماشين حساب به عرصه فناوري‌ هاي ديجيتال سوق دهد تا اين شركت بتواند نام خود را به عنوان يكي از بزرگ‌ترين توليدكنندگان سيستم‌هاي كامپيوتري در سطح دنيا به ثبت برساند.
توماس واتسون در 17 فوريه سال 1874 ميلادي متولد شد. او 40 سال مديريت شركت IBM را برعهده داشت و با بهينه‌سازي سامانه مديريتي اين شركت توانست IBM را به عنوان يكي از موفق‌ترين شركت‌ها در عرصه فروش محصولات مبتني بر فناوري‌هاي ارتباطي و اطلاعاتي مطرح سازد.

IBM در سال 1911 ( 1290شمسي)‌ در نيويورك تاسيس و راه‌اندازي شد و در سال 1914 (1293)‌ توماس واتسون مديريت اين شركت را بر عهده گرفت. او تنها فرزند پسر خانواده بود و همزمان با اين كه در مزرعه خانوادگي به پدر و مادرش كمك مي‌كرد به مدرسه هم مي‌رفت.

نخستين تجربه كاري واتسون پس از پايان تحصيلاتش تدريس بود كه پس از گذشت يك روز تجربه معلمي، اين كار را براي هميشه كنار گذاشت. پس از آن مدتي به عنوان كتابدار مشغول كار شد و در نهايت تصميم گرفت فروشندگي را تجربه كند. او با تصميمي كه براي راه‌اندازي يك قصابي گرفت بخش قابل توجهي از سرمايه‌اش را از دست داد و پس از كسب تجربه در شركت‌هاي موفق در زمينه فروش محصولات به عنوان يكي از مديران شركت CTR انتخاب و پس از گذشت كمتر از يك سال به عنوان مديرعامل اين شركت منصوب شد.

سال 1924 (1303) واتسون نام اين شركت را به IBM تغيير داد. زماني كه واتسون مديريت IBM را به عهده گرفت اين شركت تنها 9 ميليون دلار درآمد داشت و 13هزار كارمند در اين شركت مشغول كار بودند، اما پس از گذشت مدت زمان كوتاهي اين شركت توانست بيش از 90 درصد بازار نخستين ماشين‌هاي تجاري پردازنده اطلاعات را كه از آنها به عنوان پدربزرگ كامپيوترهاي امروزي نام برده مي‌شود در دست گيرد.

واتسون سال 1952 (1331) از دنيا رفت كه در آن زمان شركت IBM به درآمدي 897 ميليون دلاري رسيده بود و بيش از 72 هزار نفر به عنوان كارمند در اين شركت مشغول فعاليت بودند. واتسون بر اين باور است كه اگر انسان‌ها بخواهند فكر كنند، مي‌توانند تمام مسائل و مشكلات دنيا را از طريق تفكر حل كنند.


نوشته شده در   يکشنبه 2 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode