ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 تير 1390     |     کد : 22465

صد دانه ياقوت، بر بال باد عصرگاهي تبريز

ويژه برنامه «صد دانه ياقوت» با حضور كودكان و نوجوانان علاقه‌مند به ادبيات و مصطفي رحماندوست، شاعر و نويسنده برجسته ادبيات كودك و نوجوان برگزار شد.

 ويژه برنامه «صد دانه ياقوت» با حضور كودكان و نوجوانان علاقه‌مند به ادبيات و مصطفي رحماندوست، شاعر و نويسنده برجسته ادبيات كودك و نوجوان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز، در اين مراسم نويسندگان و كودكان و نوجوان به گفت و گو با حاضران پرداختند و به سؤالات آنها پاسخ گفتند.
عليرضا نوين، شهردار كلانشهر تبريز به عنوان نخستين سخنران مراسم، حضور چهره‌هاي سرشناس و برجسته ادبيات در تبريز را فرصت مغتنمي براي بهره‌گيري از تجارب و آموزه‌هاي اين افراد دانست و گفت: تبريز به فرهنگ دوستي و فرهنگ‌سازي شهرت دارد و خوشحاليم كه همراه با جمع پرشور خانواده‌ها و شهروندان و كودكان و نوجوانان تبريزي از مهمانان بزرگوارمان استقبال كرده‌ايم.
مصطفي رحماندوست نيز طي سخناني از حضور در شهر تبريز ابراز خرسندي كرد و گفت: سال‌هاست با كودكان هستم و براي كودكان مي‌نويسم و همچنان خود را در فضاي كودك مي‌بينم.
وي افزود: كودكان، دنيايي آرام و شاد و با صفا دارند و هميشه مي‌توان از آنها انرژي گرفت و با دلي پر اميد كار را ادامه داد.
نويسنده برجسته كودك و نوجوان، رمز موفقيت خود را چنين برشمرد: من نه شاگرد زرنگ و نابغه اي بودم، نه استعداد ذاتي فوق‌العاده‌اي داشتم. تنها رمز موفقيت من كار و كار و كار بوده است. كار مداومي كه هنوز هم ادامه دارد و اين روزها گاهي 16 ساعت بي‌وقفه مشغول كار مي‌شوم تا هم احساس خوشايند موثر بودن داشته باشم و هم بتوانم به اهداف ذهني خود برسم.
وي از والدين كودكان و نوجوانان خواست به جاي نمره محوري، به آموزش خلاق كودكان مبادرت ورزند و براي آنان فضاي مساعدي در جهت شكوفايي خلاقيت‌هايشان فراهم آورند.
عبدالمجيد نجفي همچنين در اين مراسم در مورد فضاي ادبي و فرهنگي شهر سخن گفت و افزود: اين برنامه و حضور گسترده افراد علاقه‌مند و اساتيد بزرگوار، نشانه ظرفيت بالايي است كه در اين زمينه وجود دارد و اميدواريم امروز نقطه آغازي براي برنامه‌هاي مختلف ديگري باشد كه براي كودكان و نوجوانان شهر در همين محل زيبا و باصفا برگزار مي‌كنيم.
نويسنده كتاب‌هاي قصه پريا، بالاتر از خانه عقاب، گمشدگان جنگل آيسولان، چشم‌هاي مادرم، پرنده‌هاي سحرآميز، فرمانفرماي كوچك، كارت ارغواني، دختري به نام پريا، آوازهاي نارنجي، راز گمشده خاور، من و سارا و سوري از حمايت‌ها و همكاري‌هاي شهرداري و سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز در برگزاري اين مراسم تقدير كرد.
محمد رمضاني، طنز‌نويس برجسته تبريزي به عنوان ديگر مهمان مراسم، چند خاطره كوتاه از داستان‌نويسي طنز براي حاضران گفت و ياد و خاطره قيصر امين پور استاد و شاعر فقيد كشور را گرامي داشت.
رمضاني كه كتاب‌هاي باغبان، ژنرال و عطر گل سرخ، معجزه اشك آبي، روز پرواز كبوتران، ماجراهايي شيرين از زندگي شيرين يك فرماندار شيرين و ده‌ها كتاب ديگر از آثارش براي كودكان و نوجوانان آشناست، فضاي طنزنويسي را فضايي بسيار جدي توصيف كرد و گفت: بعضي اوقات ماجرا آنقدر جدي است كه شكل طنز به خود مي‌گيرد.


نوشته شده در   جمعه 24 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode