ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 تير 1390     |     کد : 22446

آيت‌الله مجتهد شبستري: تبعيت از ولي‌فقيه تنها راه تبعيت امام عصر(ع) است

امام جمع تبريز گفت: انتظار امروز حضرت ولي‌عصر(عج) از شيعيان تبعيت و حمايت از نايب ايشان است چرا كه حراست از حريم ولايت در شرايطي كه استكبار جهاني به دنبال تضعيف جايگاه ولي فقيه است، از اوجب واجبات است.

امام جمع تبريز گفت: انتظار امروز حضرت ولي‌عصر(عج) از شيعيان تبعيت و حمايت از نايب ايشان است چرا كه حراست از حريم ولايت در شرايطي كه استكبار جهاني به دنبال تضعيف جايگاه ولي فقيه است، از اوجب واجبات است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اين شهر در مصلاي امام خميني(ره) تبريز اظهار داشت: بي‌ترديد عصر غيبت، دوره آزمايش منتظران حقيقي حضرت مهدي(عج) و كساني است كه همواره تصوير ظهور را در برابر ديدگان خود دارند و از دل و جان آن را جستجو مي‌كنند.
وي تصريح كرد: منتظران واقعي امام عصر(ع ) لحظه‌اي از تحرك و تكاپو در پيشبرد اهداف دين باز نمي‌مانند بلكه همواره با سعي و كوشش خود را براساس اسلام اصيل و مكتب اهل بيت(ع ) آنچنان پرورش مي‌دهند كه صلاحيت و شايستگي درك حضور آن حضرت را در زمان ظهور ايشان داشته باشند.
امام جمعه تبريز در ادامه وحدت، انسجام و اطاعت از فرامين جانشين برحق امام عصر و ولي‌امر مسلمين را در تعميق و تبيين تفكر مهدويت و انتظار براي شيفتگان امام عصر(ع) ضروري خواند و انتظار فرج را بهترين اعمال نزد خداوند ارزيابي كرد.
وي همچنين به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب در جمع اساتيد و فارغ‌التحصيلان تخصصي مهدويت اشاره كرد و گفت: مسئله انتظار به فرموده رهبري جزو لاينفك مهدويت است، از اين رو اگر كسي به آن اعتقاد دارد بايد به انتظار فرج هم قائل باشد.
آيت‌الله شبستري تصريح كرد: رهبري در بخش ديگري از سخنان خود در باب انتظار و ظهور منجي، كار عالمانه و دقت در باب انتظار را ضروري ارزيابي كرده و معتقد بودند كه اگر كسي مي‌خواهد درباره منجي و انتظار اظهارنظر كند بايد عالم به آن بوده و از معارف اسلامي بهره‌مندي‌هاي لازم را حاصل كرده باشد.
خطيب جمعه تبريز گفت: همانطور كه رهبر انقلاب تاكيد كرده‌اند، پرهيز از كارهاي عاميانه، جاهلانه و دور از معرفت كه اتكايي به سند و مدرك ندارد ضروري است و در غير اين صورت نوعي عوام‌فريبي به حساب خواهد ‌آمد.
وي در ادامه تصريح كرد: بايد مراقب سوءاستفاد‌كنندگان و مدعيان دروغين باشيم و همين‌جا اعلام مي‌كنم در حديثي امام عصر خودشان تاكيد كرده‌اند كه به ولي فقيه در امور مختلف مراجعه شود و از اين رو معتقديم تبعيت از ولي فقيه راه تبعيت از امام عصر(ع) است.
امام جمعه تبريز گفت: انتظار امروز حضرت ولي‌عصر(عج) از شيعيان تبعيت و حمايت از نايب ايشان است چرا كه حراست از حريم ولايت در شرايطي كه استكبار جهاني به دنبال تضعيف جايگاه ولي فقيه است، از اوجب واجبات است.
آيت‌الله شبستري با بيان اينكه رضايت خاطر امام زمان(عج) با تبعيت از ولايت فقيه فراهم خواهد شد، تصريح كرد: دشمنان به ويژه جريان‌هاي انحرافي، بهائيت، منافقان و فرقه‌هاي ضاله به دنبال تضعيف ولايت هستند، فعاليت‌هاي فرهنگي بنياد نيمه شعبان نيز همواره بايد در دفاع از حريم ولايت در كنار ترويج فرهنگ مهدويت باشد.
وي در ادامه به 26 تيرماه و سالروز تشكيل شوراي نگهبان در سال 59 و به دستور امام راحل اشاره كرد و با تبريك اين روز، اظهار داشت: شوراي نگهبان نقش مهم و تاثيرگذاري در حفاظت از قانون و اسلاميت كشور دارد و اگر بخواهيم قانون و اسلاميت در كشور حاكم شود بايد شوراي نگهبان تقويت شود.
امام جمعه تبريز با اشاره به سخنان امام راحل در خصوص جايگاه شوراي نگهبان به عنوان يك نهاد مهم در قانون اساسي كشور گفت: شوراي نگهبان در نظام جمهوري اسلامي نقش بسيار مهمي براي حفظ اين انقلاب داشته و دارد.
وي با تقدير از اين نهاد انقلابي افزود: نهاد شوراي نگهبان در طول سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب، نگهبان اسلاميت و جمهوريت نظام بوده است و همين امر باعث شده تا عده‌اي مغرض از در مخالفت درآمده و با اين يادگار امام عزيز عناد پيدا كنند.
امام جمعه تبريز همچنين به مباحث منطقه نيز اشاره كرد و اظهار داشت: بيداري اسلامي در كشورهاي منطقه خاورميانه همچنان ادامه داشته و در حال افزايش است و مردم با سرنگوني حكومت‌هاي مستبد براي ايجاد كشوري اسلامي تلاش مي‌كنند.
وي گفت: در مصر پس از اينكه مردم مشاهده كردند هنوز خواست آنان تحقق نيافته و شوراي نظامي كاري از پيش نمي‌برد، دوباره به ميدان التحرير برگشته و خواهان تشكيل حكومتي براساس قانون هستند.
امام جمعه تبريز در ادامه با اعتراضات مردمي در مالزي پرداخت و گفت: موج بيداري اسلامي به شرق آسيا نيز رسيده و مردم با تجمع و اعتراضات گسترده خواهان اصلاحات قانوني هستند كه در ميان جمعي از مردم كشته و زخمي شده و برخي بازداشت شده‌اند.
وي تصريح كرد: حاكمان زورگو و ديكتاتور همچنين آمريكا و ايادي آن بايد بدانند مسلمان در تمام دنيا به پا خواسته‌اند و تا گسستن زنجير استبداد و استثمار از پاي نخواهند نشست.
انتهاي پيام/ص10


نوشته شده در   جمعه 24 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode