ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 22 تير 1390     |     کد : 22376

اطلاعات جدید درباره حذف 4 صفر از پول ملی

وزیر اقتصاد در نخستین واکنش به تصمیم دولت مبنی بر حذف صفرها از واحد پول ملی اعلام کرد: دولت لایحه مربوط به اصلاح پول ملی را به مجلس تقدیم می‌کند تا نمایندگان مجلس درباره چگونگی و زمان حذف صفرها تصمیم بگیرند.

 وزیر اقتصاد در نخستین واکنش به تصمیم دولت مبنی بر حذف صفرها از واحد پول ملی اعلام کرد: دولت لایحه مربوط به اصلاح پول ملی را به مجلس تقدیم می‌کند تا نمایندگان مجلس درباره چگونگی و زمان حذف صفرها تصمیم بگیرند.


به گزارش ایسنا، شمس الدین حسینی گفت: حذف 4 صفر از واحد پول ملی را پس از تصویب جزئیات آن در کمیسیون اقتصادی دولت و کارگروه طرح تحول اقتصادی به‌صورت لایحه به مجلس ارائه خواهیم کرد.

او افزود: دولت تصمیم گرفته است پس از بحث و بررسی ابعاد اصلاح واحد پول ملی و حذف 4 صفر از آن، جزئیات نحوه اصلاح واحد پول ملی را در کمیسیون اقتصادی دولت و کارگروه طرح تحول اقتصادی بررسی کند.

وی گفت: به همین علت مقرر شد بانک مرکزی پیشنهادهای کارشناسی خود را در این باره تهیه و ارائه کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه در این باره از دیدگاه صاحب‌نظران و کارشناسان نیز استفاده خواهد شد، افزود: جمع‌بندی نظرها به‌صورت لایحه در دولت نهایی و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

وی اصلاح واحد پول ملی را برنامه‌ای زمان‌بر توصیف و اضافه کرد: مراحل عملیاتی اصلاح واحد پول ملی، پس از بررسی و تصویب در مجلس شورای اسلامی و تایید آن در شورای نگهبان آغاز می‌شود.حسینی همچنین تاکید کرد: اصلاح واحد پول ملی پس از اطلاع‌رسانی کامل و در دوره بلندمدت اجرایی خواهد شد.

رفراندوم اینترنتی تغییر پول ملی

بانک مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز به کار وب سایت طرح اصلاح پول ملی از شنبه آینده خبر داد و اعلام کرد: هیات دولت در جلسه اخیر خود ضمن تائید حذف 4 صفر از پول ملی، با درنظر گرفتن واحد پول فرعی در کنار واحد پول اصلی موافقت کرده است. در اطلاعیه شماره یک بانک مرکزی درباره طرح اصلاح پول ملی آمده است: وب سایت طرح اصلاح پول ملی به نشانی: Reform.cbi.ir راس ساعت 12 روز شنبه مورخ 25/4/1390 از طریق پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

این اطلاعیه می‌افزاید: متعاقب ارائه گزارش مبسوط بانک مرکزی در زمینه اقدامات انجام شده درخصوص اصلاح پول ملی در جلسه هیأت دولت، دولت ضمن تقدیر از گزارش مذکور و تایید مفاد کلی آن با حذف 4 صفر از پول ملی و درنظر گرفتن واحد پول فرعی در کنار واحد پول اصلی موافقت و مقرر کرد پایگاه مزبور هرچه سریع‌تر رونمایی گردد تا هموطنان بتوانند ضمن استفاده از مطالب آن، سؤالات و نظرات خود را با مسئولان درمیان بگذارند. 


نوشته شده در   چهارشنبه 22 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode