ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 22 تير 1390     |     کد : 22364

هنرمندان به عنوان سرمايه هاي راديو به شمار مي روند

صوفي در دومين هم انديشي طنز راديويي: هنرمندان به عنوان سرمايه هاي راديو به شمار مي روند

صوفي در دومين هم انديشي طنز راديويي: هنرمندان به عنوان سرمايه هاي راديو به شمار مي روند
جام جم آنلاين: معاون صداي رسانه ملي در دومين هم انديشي طنز راديويي با تأكيد بر اين كه طنز يكي از جذابترين ، تأثيرگذارترين و محبوب ترين برنامه هاي راديوست و در عين حال مورد نياز رسانه است و توليد كنندگان طنز، هنرمندان هستند، هنرمنداني كه به عنوان سرمايه هاي اصلي راديو به شمار مي روند.
دومين هم انديشي طنز راديويي با حضور محمد حسين صوفي معاون صدا، كامران كاظم زاده مدير شبكه فرهنگ و جمع زيادي از هنرمندان از جمله آقايان عزت الله انتظامي، محمد علي كشاورز، عبدي، محبي، مجيد مظفري، علي معلم، زرويي، شكيبا، در سالن كوثر صدا و سيما برگزار شد.

معاون صداي رسانه ملي در دومين هم انديشي طنز راديويي با تأكيد بر اين كه طنز يكي از جذابترين ، تأثيرگذارترين و محبوب ترين برنامه هاي راديوست و در عين حال مورد نياز رسانه است و توليد كنندگان طنز، هنرمندان هستند، هنرمنداني كه به عنوان سرمايه هاي اصلي راديو به شمار مي روند در خصوص برنامه هاي طنز اظهار داشت: طنز اگر باعث انبساط خاطر، تفريح و سرگرمي و ايجاد شادابي و نشاط بشود و درد و آلام جامعه را به زبان شاد و نشاط آور بيان كند و آرامش و تفريح و سرگرمي را به بار آورد مورد نياز جامعه است و طنزي مطلوب است كه تكيه بر فرهنگ قوي، غني، ديني و ملي ما داشته باشد و باعث آگاهي بخشي و اميد آفريني گردد و مردم را از پلشتي و بدخواهي پرهيز دهد و نه تنها باعث تحقير قوم و ملتي نشود بلكه باعث عزت و افتخار آن قوم و ملت نيز باشد.

صوفي با اشاره به اين كه طنز در ايران داراي سابقه درخشان و طولاني است ، عنوان كرد : طنز از گونه برنامه هايي است كه هم مورد توقع ، انتظار و درخواست مردم است و همچنين از گونه هايي است كه در رسانه ها به ويژه رسانه ملي و راديو مورد توجه قرار دارد.

معاون صداي رسانه ملي افزود: سه عنصر مردم ، رسانه ها و هنرمندان در توليد و پخش برنامه هاي طنز دخالت دارند.

بخش اول مردم هستند كه طالب ديدن و شنيدن طنزند و نشان داده اند كه سرمايه هاي وفاداري در شنيدن ، ارزيابي و قضاوت كردن هستند و هنرمندان طنز نيز هر جا كه در ميان مردم حضور پيدا كردند ، مورد تجليل واقع شدند و معنايش قدرشناسي مردم و نياز آنها به هنر است.

عنصر دوم هنرمندان هستند كه خوشبختانه هم در كشور ما هنرمندان طنز پرداز – نويسنده – شاعر و بازيگر فراوانند و رسانه ملي شرايطي براي هنرنمايي آنها فراهم نموده است، عنصر سوم رسانه است.

وي تصريح كرد: سال گذشته كه اولين هم انديشي طنز و در پي آن جشنواره طنز و تبسم برگزار شد، گفتم كه مبناي ما افزايش كمي و كيفي برنامه هاي راديويي است و با هنرمندي هنرمندان تعالي در برنامه هاي طنز ايجاد خواهد شد.

صوفي عملكرد راديو را در زمينه توليد و پخش برنامه هاي طنز پس از برگزاري اولين هم انديشي طنز تقريباً دو برابر برشمرد و عنوان كرد : همه شبكه هاي راديويي برنامه طنز دارند و شاهد هستيم كه در چند روز گذشته شبكه راديويي نمايش افتتاح شد و بخش قابل توجهي از اين شبكه به طنز اختصاص دارد.

معاون صدا گفت : تشكيل كانون طنز از ديگر اقداماتي است كه از محصولات اولين هم انديشي طنز راديويي بود و اميدواريم براي سال 91 كه سومين هم انديشي برگزار مي شود بتوانيم بگوييم كه عملكرد ما در سال سوم نسبت به سال دوم هم دو برابر شده است.

وي تصريح كرد: امسال در كنار برگزاري دومين هم انديشي طنز خوشحال هستم كه مراسم تجليل و تقدير از پيشكسوت بزرگ عرصه طنز رسانه اي مرتضي احمدي به مناسبت پاسداشت بيش از 60 سال خدمات فرهنگي، هنري و رسانه اي وي برگزار مي گردد.

همچنين صوفي ضمن تجليل از هنرآفريني طنز پردازان كشور اعلام آمادگي نمود كه برنامه اي در شبكه فرهنگ ايجاد خواهند كرد براي مشاعره طنز.

شايان ذكر است كامران كاظم زاده مدير شبكه راديويي فرهنگ در دومين هم انديشي طنز راديويي عنوان كرد : سال گذشته در نخستين هم انديشي در كنار تجليل از پيشكسوتان و بزرگان طنز راديويي وضع موجود در راديو و برنامه هاي راديويي مورد بررسي قرار گرفت و با تشكيل كانون طنز راديويي در راديو فرهنگ با حضور نخبگان و اساتيد هنرمند طنز پرداز بزرگ كشور و همچنين برگزاري چندين دوره نشست و كارگاه تخصصي درباره طنز و طنز پردازي در راديو به همت همكاران در همه شبكه هاي راديويي شاهد رشد و گسترش برنامه هاي شادي آفرين و طنز هستيم.

مدير شبكه فرهنگ عنوان كرد : موضوع هم انديشي امسال يكي از موضوعات مهم و در عين حال متنوع در عرصه فرهنگ ايراني است موضوعي كه هم با هويت ملي ما نسبت مستقيم دارد و هم در هويت خواهي قومي و تحكيم وحدت ملي و ايجاد روحيه نشاط اجتماعي نقش موثر و بسزايي دارد.

وي با اشاره به اين كه شاديانه هاي فرهنگ مردم گنجينه اي غني از آداب و آيين ها و ترانه ها و نغمه ها و بازي هاي نشاط آفرين است تصريح كرد : اين شاديانه ها براي رسيدن به هدف بومي سازي و سرگرمي هاي جمعي و فردي ظرفيت ها و قابليت هاي فراواني دارند.

مدير شبكه فرهنگ اظهار داشت : برگزاري اين هم انديشي با موضوع شاديانه هاي فرهنگ مردم تلاشي است براي توجه دادن به همه اهالي رسانه ملي به اين موضوع مهم و سرآغازي است براي ارائه يك راه شاد زيستن در دنياي مدرن معاصر.

گفتني است در دومين هم انديشي طنز راديويي، آيين نكوداشت مرتضي احمدي هنرمند عرصه راديو و تلويزيون نيز برگزار شد و در ادامه آقايان علي معلم دامغاني (رييس فرهنگستان ) و داود فتحعلي بيگي ، ابوالفضل زرويي نصر آباد، عزت الله انتظامي به سخنراني پرداختند.

در پايان مراسم اسامي برگزيدگان دومين هم انديشي طنز راديويي به شرح زير اعلام شد :

مديران شبكه ها و مديران كل مراكز :
محمد باقر كشفي مديركل مركز فارس
علي اكبر رزمجو مدير كل مركز زنجان
علي سيفي مدير شبكه راديويي البرز
رضا رحيمي مديركل مركز سيستان و بلوچستان
نورالدين جعفره مديركل مركز خراسان جنوبي
مسلم رحيمي مديركل مركز كهكيلويه و بويراحمد
شريفي فر مديركل مركز سمنان
محسن شريف زاده مدير شبكه جهاني صداي آشنا

برگزيدگان بخش مقالات عبارتند از:
علي آني زاده، اكرم امامي، مژگان جعفري، ميترا الهي، ماندانا كريم وند

بخش هنرمندان :
علي آذري ارقون ، حسين حقايق ، فاطمه وكيلي ، خلايق پرست ، آناهيتا برزويي ، سيده ليلا اسراري ، خسرو رسولي ، محمدجواد حسن شاهي ، احمد سرگزي ، ابوذر شاكري ، سيد عماد بزرگواري ، عليرضا شاه حسيني ، عباس محبي، انسيه سميع پور و حيدر صفدري.


نوشته شده در   چهارشنبه 22 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode