ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 22 تير 1390     |     کد : 22343

35 ميليون دلار كالا از ارس ترانزيت شد

معاون اقتصادي و سرمايه‌گذاري سازمان منطقه آزاد ارس از رشد 240 درصدي آمار تراتزيت خارجي در اين منطقه خبر داد و گفت: 35 ميليون دلار و 883 هزار دلار كالا از ارس ترانزيت شد.

معاون اقتصادي و سرمايه‌گذاري سازمان منطقه آزاد ارس از رشد 240 درصدي آمار تراتزيت خارجي در اين منطقه خبر داد و گفت: 35 ميليون دلار و 883 هزار دلار كالا از ارس ترانزيت شد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي منطقه آزاد ارس، ايرج حاتمي گفت: در سه ماهه نخست امسال ارزش دلاري ترانزيت خارجي انجام شده در منطقه آزاد ارس به حدود 35 ميليون و 883 هزار دلار رسيده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل بيش از 240 درصد رشد داشته است.
وي افزود: همچنين در مدت ياد شده از نظر وزني 9 هزار و 733 تن كالا از منطقه آزاد ارس ترانزيت شده و از رشد 104 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است.
حاتمي عنوان كرد: در سه ماهه نخست سال قبل 3 هزار و 618 كاميون در اين منطقه بارگيري شده بود كه در سال‌جاري به 4 هزار و 689 دستگاه رسيده و از رشد 30 درصدي برخوردار است.
معاون اقتصادي و سرمايه‌گذاري سازمان منطقه آزاد ارس يادآور شد: در اين مدت تعداد كاميون‌هاي تخليه شده به 3 هزار و 265 دستگاه رسيده كه نسبت به سال گذشته در مدت مشابه با 2 هزار و 737 دستگاه كاميون رشد 19 درصدي دارد.
وي در رابطه با واگن‌هاي تخليه شده ابراز داشت: همچنين در مدت ياد شده 825 واگن در منطقه آزاد ارس تخليه شده است.
اين مسئول ادامه داد: عمده كالاهاي ترانزيت شده از منطقه آزاد ارس باطري و موبايل، ظروف شيشه‌اي، انواع ساعت، انواع البسه و كيف و كفش، انواع دستگاه‌ها و اجزا و قطعات ماشين آلات مستعمل، اسباب بازي، مغز گردو، مغز بادام، كشمش، برگه زردآلو، زيورآلات و بدليجات، چاي، عينك، انواع چراغ، شال و روسري، فندك، دستكش، پالت چوبي، چتر، صنايع دستي و غيره بوده كه اين كالاها به كشورها آذربايجان، ارمنستان، ازبكستان، اكراين، تركيه، نخجوان، پاكستان، عراق،گرجستان و غيره صادر مي‌شود.
وي متذكر شد: در سه ماهه اول سال‌جاري بيش از 12هزار و342 تن كالا به ارزش 6 ميليون و 225 هزار دلار از منطقه آزاد ارس به كشورهاي هدف صادر شده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر دلاري 93 درصد و از نظر وزني 293 درصد رشد داشته است.
منطقه آزاد ارس در شمال‌غربي استان آذربايجان شرقي در شهرستان جلفا و كرانه جنوبي رودخانه ارس با 51 هزار هكتار وسعت در همسايگي با كشورهاي ارمنستان، جمهوري آذربايجان و جمهوري خودمختار نخجوان واقع شده است.
انتهاي پيام/ن30


نوشته شده در   چهارشنبه 22 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode