ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 19 تير 1390     |     کد : 22136

روستاي صخره اي كندوان جهاني مي شود

رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از اهميت ويژه منطقه نمونه گردشگري كندوان در جذب طيف هاي مختلف گردشگران خبر داد و گفت: با تجهيز به زيرساخت هاي پيشرفته، توانمندي هاي منحصر بفردترين اين روستاي صخره اي جهاني مي شود.

 رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي از اهميت ويژه منطقه نمونه گردشگري كندوان در جذب طيف هاي مختلف گردشگران خبر داد و گفت: با تجهيز به زيرساخت هاي پيشرفته، توانمندي هاي منحصر بفردترين اين روستاي صخره اي جهاني مي شود.

'تراب محمدي' روز شنبه در گفت و گو با ايرنا، با اشاره به پيشرفت قابل توجه فعاليت اجرايي در منطقه نمونه گردشگري روستاي تاريخي كندوان شهرستان اسكو اظهار داشت: انتخاب شركت توسعه گردشگري كندوان به عنوان سرمايه گذار و انجام و اخذ تائيديه مطالعات طرح جامع منطقه در سال 89 صورت گرفته است.
وي منطقه نمونه گردشگري كندوان را از مصوبات دور اول سفر رياست جمهوري به استان عنوان كرد و افزود: هدف از اجراي طرح بازسازي، احيا و توسعه كران هاي مجموعه با هدف معرفي الگويي نمونه است.
رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي اضافه كرد: منطقه نمونه گردشگري كندوان به دليل موقعيت جغرافيايي مناسبي كه داراست، مي تواند همه ساله پذيراي گونه هاي مختلف گردشگري باشد.
محمدي ادامه داد: بناي خانه هاي اين روستا از نوع معماري صخره اي است كه بر اساس اعلام نظر كارشناسان امر، از اين گونه روستاهاي صخره اي در دنيا، سه روستا در كشورهاي ايالت متحده آمريكا، تركيه و ايران شناسايي شده اند.
وي وجود يك چشمه آب معدني گوارا با خاصيت درماني موثر براي از بين بردن سنگ كليه را از توانمندي هاي منطقه عنوان كرد و گفت: وجود آب معدني، خانه هاي منحصر به فرد، دره هاي سر سبز و خرم، آب و هواي مطبوع و لبنيات مطلوب و عسل مرغوب كوهستاني سبب جذب تعداد كثيري مسافر از نقاط دور و نزديك به اين روستا مي شود.
محمدي افزود: اين منطقه نمونه گردشگري با مساحتي معادل 300 هكتار از ظرفيت بالايي براي رشد و گسترش برخوردار است و به توسعه آن با فعاليت سرمايه گذاران متخصص اميدواريم.
دبير كارگروه ميراث فرهنگي و گردشگري استان بيان داشت : توسعه كمپ گردشگري، هتل و امكانات اقامتي، باغ ويلا، باغ هاي خانوادگي و رستوران غذاهاي محلي از جمله مراكزي است كه با همكاري سرمايه گذاران مي تواند در اين منطقه ايجاد شود و به جذب گردشگران بيشتر از ساير شهرهاي ايران و مناطق مختلف جهان به اين منطقه زيبا و خوش آب و هوا بيانجامد.
روستاي گردشگري كندوان در فاصله 50 كيلومتري تبريز و 22 كيلومتري جنوب اسكو در ميان دره اي با صفا و كنار رودخانه پر آبي به همين نام و در جوار خانه هاي خاص و منحصر به فرد و در دامنه شمالي ارشد داغ و قسمت غربي كوه سهند قرار دارد.


نوشته شده در   يکشنبه 19 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode