ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 4 تير 1390     |     کد : 21394

داغ دوباره فوتبال ايران

تيم فوتبال اميد كه قرار بود روياي 36 ساله حضور فوتبال ما در المپيك را محقق كند هم در داخل زمين باخت...

تيم فوتبال اميد كه قرار بود روياي 36 ساله حضور فوتبال ما در المپيك را محقق كند هم در داخل زمين باخت و هم در بيرون آن، اما البته بايد اعتراف كرد باخت فني اين تيم به مراتب خفيف‌تر از شكستي بود كه به خاطر بي‌كفايتي فدراسيون فوتبال متحمل شد. پس از شكست 2 بر صفر مقابل عراق، شوك اول را عليرضا منصوريان وارد كرد تا ابعاد فاجعه‌اي كه قبل از بازي برگشت دامنگير فوتبال ايران شده بود، دقايقي پس از بازي عينيت پيدا كند. «امروز 2 بر صفر از عراق باختيم و منصوريان باني اين شكست است، اما بايد با مردم رو راست بود.» منصوريان اين را گفت و در همان كنفرانس خبري پايان بازي به توضيح ماجرايي پرداخت كه همه از آن بي‌خبر بودند: «چند ساعت قبل از بازي به من اطلاع دادند كه كمال كاميابي‌نيا در بازي رفت دو اخطاره بوده و ما نمي‌توانستيم از او استفاده كنيم و به همين خاطر بازي رفت را 3 بر‌صفر بازنده شده‌ايم. اين يعني اين‌كه ما بايد عراق را با 4گل شكست مي‌داديم تا صعود مي‌كرديم!»
منصوريان اضافه كرد: «من چاره‌اي نداشتم جز اين‌كه اين مساله را از ارباب جرايد و هواداران پنهان كنم تا شايد حوادث فوتبال به نفع تيم ما رقم بخورد و بتوانيم دست به يك معجزه بزنيم.» منصوريان سپس از اشك‌هاي بازيكنانش گفت زماني كه اين خبر را شنيدند، آنها با روحيه‌اي به هم ريخته به زمين رفتند تا شايد اين فاجعه را با زدن 4گل به عراق جبران كنند، اما در پايان همان اتفاقي افتاد كه مسوولان فدراسيون فوتبال كشورمان انتظارش را مي‌كشيدند؛ دور افتخار عراقي‌ها در ورزشگاه آزادي و حذف ناباورانه تيم اميد از گردونه رقابت‌هاي المپيك.

توپ تقصير در زمين ديگران

آن 15 هزار نفري كه به ورزشگاه آزادي رفته بودند از اين فاجعه بي‌خبر بودند. ميليون‌ها بيننده تلويزيوني هم همين طور، اما مسوولان فدراسيون فوتبال و كميته ملي المپيك مي‌دانستند چه اتفاقي افتاده، چون فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا يك روز قبل با ارسال نامه‌اي از آنها خواسته بود در مورد اين اهمال كاري توضيح بدهند. به همين خاطر هم آقايان مسوول در تمام طول 90 دقيقه بازي برگشت فقط به يك چيز فكر مي‌كردند؛ دست و پا كردن دفاعياتي محكمه‌پسند براي معرفي مقصر اصلي اين ناكامي.«كي بود، كي بود، من نبودم» درست دقايقي پس از پايان بازي شروع شد. زماني كه ديگر حقيقت برملا شده بود. ظاهرا موضوع دو اخطاره بودن كمال كاميابي‌نيا را كنفدراسيون فوتبال آسيا طي نامه‌اي مورخ چهارم اسفند گذشته به فدراسيون فوتبال اعلام كرده بود، اما كسي كادر فني تيم اميد را در جريان چنين موضوع مهمي قرار نداده بود.

واكنش افشار زاده

اين موضوع واكنش تند بهرام افشارزاده را به همراه داشت. دبير كل كميته ملي المپيك با انتقاد شديد از برخورد مسوولان فدراسيون فوتبال و عدم‌اطلاع رساني براي نامه‌اي كه چهارم اسفند در رابطه با محروميت كاميابي‌نيا به فدراسيون فوتبال ارسال شده بود، داوود پرهيزگار، فريدون معيني و عباس ترابيان را مسوول مستقيم اين ناكامي معرفي كرد. به دنبال اين اظهارات، عباس ترابيان، رئيس كميته روابط بين‌الملل فدراسيون فوتبال با استناد به ارجاع نامه AFC از دبيركل فدراسيون به كميته جوانان و كميته فني تيم‌هاي ملي، اين دو كميته را مسوول مطلع كردن سرپرست يا مربيان تيم اميد در مورد بازيكن دواخطاره معرفي كرد. مسوول اين‌دو كميته فريدون معيني است كه طي دو روز گذشته در ملأ عام ديده نشده است. ترابيان همچنين از پرهيزگار، سرپرست پيشين تيم اميد به عنوان يكي از مقصرين نام برد كه به زعم او مي‌بايست اطلاعات دقيق و تاثيرگذار تيم را به حاجيلو، سرپرست جديد منتقل مي‌كرد كه نكرد.

با همين اظهارنظر توپ به زمين اصغر حاجيلو افتاد، چراكه پرهيزگار سرپرست پيشين تيم فوتبال اميد در پاسخ به ترابيان گفت: «وظيفه سرپرست قبلي يك تيم نيست كه اطلاعات را به سرپرست جديد منتقل كند. سرپرست جديد اطلاعات را بايد از كميته تيم‌هاي ملي بگيرد. بنده هم گزارش مربوط به ديدار قبلي تيم اميد برابر قرقيزستان را به صورت جامع و كامل كه در آن وضعيت اخطارهاي بازيكنان هم آمده به كميته تيم‌هاي ملي داده‌ام. كميته تيم‌هاي ملي مي‌بايست اين موارد را به اطلاع كادر فني جديد مي‌داد يا اگر هم نداد سرپرست جديد وظيفه‌اش پي‌گيري موضوع و گرفتن اطلاعات است. اين كمترين وظيفه سرپرست يك تيم است كه از وضعيت بازيكنان محروم و اخطار گرفته‌اش مطلع شود.»

بعد هم نوبت به حاجيلو رسيد تا خودش را از اتهامات مطرح شده مبرا بداند: «بنده خودم را در اين اتفاق مقصر نمي‌دانم چرا كه بايد كميته روابط بين‌الملل يا جوانان در اين زمينه به من اطلاع مي‌دادند. حتي خود كاميابي‌نيا به من مراجعه كرد و گفت تصور مي‌كنم دو اخطاره هستم ولي در اين مورد مطمئن نبود و متاسفانه فدراسيون هم چيزي به ما نگفت تا اين اتفاق تلخ رخ بدهد. متاسفانه كساني كه در فدراسيون اطلاعات لازم را از شرايط قبلي تيم اميد به كادر فني جديد ندادند، به مردم خيانت كردند.»

پاي بازيكن هم به ميان آمد

دراين ميان اظهارنظري از دبيركل فدراسيون فوتبال باعث شد پاي بازيكن دواخطاره تيم اميد هم به ميان بيايد. مهدي محمدنبي با تاكيد براين‌كه سرمربي و سرپرست پيشين تيم فوتبال اميد از محروميت كمال كاميابي‌نيا براي همراهي اين تيم در ديدار با عراق مطلع بوده‌اند، گفت: «خود اين بازيكن هم از دو اخطاره بودنش با خبر بوده و بايد اين موضوع را به اطلاع كادر فني مي‌رسانده!»

البته كمال كاميابي‌نيا در پاسخ به اين ادعا عنوان كرد روحش از دو اخطاره بودنش خبر نداشت كه البته باورش كمي سخت است؛ چون او در هر دو بازي رفت و برگشت مقابل قرقيزستان كارت زرد گرفته بود.

در اين ميان علي كفاشيان، رئيس خجالت‌زده فدراسيون فوتبال هم كه به قول خودش پس از اين ناكامي حالا ديگر نمي‌تواند جلوي مردم سر بلند كند، به جاي عذرخواهي بابت رسوايي كه مجموعه تحت مديريتش به بار آورده، توپ را به زمين عليرضا منصوريان انداخت و گفت: «شكست فني تيم اميد را به نامه AFC ارتباط ندهيد!»

او بدون در نظر گرفتن اتفاقاتي كه منجر به پايين آمدن روحيه تيم اميد و شكست 2 بر صفر مقابل عراق شد، ادامه داد: «بازيكنان تيم اميد توانستند بازي‌اي كه شايسته تيم اميد است را نشان دهند و باختند! اين‌كه بگوييم به خاطر اين نامه، باخته‌ايم اصلا مورد قبول نيست و بهتر است همه چيز را در اين حرف گم نكنيم. عراق يكي از مدعيان هميشگي حضور در المپيك است و بايد قبول كنيم كه ضعيف‌تر از عراق بازي كرديم.»

رئيس فدراسيون فوتبال با تكذيب خبر استعفايش پس از شكست تيم فوتبال اميد افزود: «بعضي‌ها مي‌خواهند براي فدراسيون جوسازي كنند در حالي كه فدراسيون فوتبال تشكيلات منسجم و قانونمندي دارد و مطابق برنامه كارهايش را پيش مي‌برد و اگر اشكالي در كار باشد يا كم كاري صورت گرفته باشد اين مجمع فدراسيون فوتبال است كه بايد در مورد مسوول فدراسيون تصميم بگيرد.

استعفا كردن در اين شرايط شانه خالي كردن از زير بار مسووليت است و من هرگز اين كار را انجام نمي‌دهم.»كفاشيان با بيان اين‌كه نمي‌داند مشكل فوتبال ما كجاست، اظهار كرد: «فدراسيون فوتبال بهترين كادر فني، شرايط اردويي و امكانات اعزامي را براي تيم اميد فراهم كرد و هر كاري كه از دست‌مان برمي‌آمد براي اين تيم انجام داديم، اما ديديد كه باز هم نتيجه نگرفتيم و اين شكست‌ها هشدار بدي براي فوتبال ماست. بايد دلايل اين شكست را بررسي كنيم و ببينيم كجاي كارمان ايراد داشته كه مسابقه‌اي را كه در خانه حريف برنده شديم در خانه واگذار كرديم.»

در هر صورت علي سعيد لو رئيس سازمان تربيت بدني كه خود تا دقيقه 75 تماشاگر بازي برگشت ايران و عراق بود، بهرام افشارزاده و علي كفاشيان را مسوولاني خواند كه بايد در مورد نتيجه تيم اميد پاسخگو باشند. اين دو هم احتمالا از ميان عليرضا منصوريان، اصغر حاجيلو، فريدون معيني، مهدي محمدنبي، داوود پرهيزگاري، كمال كاميابي‌نيا، هومن افاضلي و البته كارمند جزء بخش روابط عمومي كه ظاهرا رونوشت نامه AFC به دست او هم رسيده است يكي را به عنوان مقصر معرفي خواهند كرد؛ مقصري كه قطعا برخورد شديد با او هم‌دردي را از اين فوتبال دوا نمي‌كند.


نوشته شده در   شنبه 4 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode