ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 4 تير 1390     |     کد : 21379

كاهش كشته‌هاي تصادفات ارديبهشت

در حوادث رانندگي ارديبهشت ماه امسال يك هزار و 526 نفر كشته شدند اين آمار در مقايسه با يك‌ هزار و 815 نفري كه در ارديبهشت سال 1389 در تصادفات رانندگي جان خود را از دست دادند، 15.9 درصد كاهش را نشان مي‌دهد.

جام جم آنلاين: رئيس سازمان پزشكي قانوني كشور اعلام كرد: در حوادث رانندگي ارديبهشت ماه امسال يك هزار و 526 نفر كشته شدند اين آمار در مقايسه با يك‌ هزار و 815 نفري كه در ارديبهشت سال 1389 در تصادفات رانندگي جان خود را از دست دادند، 15.9 درصد كاهش را نشان مي‌دهد.
به گزارش جام جم آنلاين به نقل از سازمان پزشكي قانوني كشور، دكتر احمد شجاعي رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در مراسم افتتاح آزمایشگاه سم شناسی، آسیب شناسی و سرولوِژی قزوین با اعلام این خبر، اظهار داشت: با اضافه کردن آمار یکهزار و 526 نفری تلفات حوادث رانندگی اردیبهشت ماه به یکهزار و 827 نفری که در فروردین ماه کشته شدند، جمع آمار تلفات این دو ماه به سه هزار و 353 نفر رسید. در مجموع، آمار کشته های تصادفات جاده ای دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به سال گذشته 11.5 درصد کاهش دارد.

وی افزود: هر چند جدا شدن استان البرز از استان تهران در کاهش آمار تلفات تصادفات این استان تأثیر گذاشت، اما این کاهش 20 نفره هم باعث نشد که تهران رتبه اول خود در تصادفات جاده ای را به استان دیگری بدهد و همچنان با 161 کشته، استانی است که بالاترین آمار را داراست. سال گذشته هم، استان تهران در تصادفات رانندگی اردیبهشت ماه 182 کشته داشت و استان فارس با 158 کشته بعد از تهران، دومین استان دارای بیشترین تلفات جاده ای بود.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، کهگیلویه و بویر احمد با 8 کشته و چهار محال و بختیاری با 9 کشته را استان هایی اعلام کرد که اردیبهشت ماه را با کمترین کشته در بین سایر استان ها پشت سر گذاشتند. استان کهگیلویه و بویر احمد سال گذشته هم با 9 کشته، پایین ترین آمار تلفات رانندگی را در بین سایر استان ها داشت.

دکتر شجاعی آمار مصدومین حوادثی که در اردیبهشت ماه به پزشکی قانونی ارجاع شدند نیز نسبت به سال گذشته کاهش دارد. امسال 24 هزار و 204 نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی ارجاع شدند در حالی که سال گذشته در همین ماه، 25 هزار و 432 نفر به این سازمان ارجاع شده بودند. در کاهش منفی 4.8 درصدی مصدومان حوادث رانندگی امسال، 17 هزار و 778 مرد و 6 هزار 426 زن دیده می شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور اجرایی شدن قانون جدید راهنمایی و رانندگی را یکی از دلایل کاهش تلفات تصادفات رانندگی در اردیبهشت ماه دانست.


نوشته شده در   شنبه 4 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode