ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 خرداد 1390     |     کد : 21063

وضعيت عفاف و حجاب در خيابان شهرهاي بزرگ نگران كننده است

امام جمعه تبريز هشدار داد: متدينين از وضع فرهنگي كشور و وضعيت عفاف و حجاب بسيار ناخرسند هستند و شرايط حاكم بر خيابان‌هاي شهرهاي بزرگ بسيار نگران كننده است.

امام جمعه تبريز نسبت به وضعيت حجاب هشدار داد: وضعيت عفاف و حجاب در خيابان شهرهاي بزرگ نگران كننده است.
امام جمعه تبريز هشدار داد: متدينين از وضع فرهنگي كشور و وضعيت عفاف و حجاب بسيار ناخرسند هستند و شرايط حاكم بر خيابان‌هاي شهرهاي بزرگ بسيار نگران كننده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، آيت‌الله محسن مجتهد‌شبستري امروز در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز با اشاره به فرا رسيدن ايام نيمه ماه رجب خواستار توجه جامعه به معنويت اين ايام و خودسازي معنوي شد.
وي با اشاره به ديدار اخير اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبري در اين ديدار بر لزوم سياست‌گذاري كلان فرهنگي در كشور تاكيد فرمودند.
خطيب جمعه تبريز خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب در اين ديدار بيانات مبسوطي داشته و بر لزوم اجرايي شدن مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي تاكيد كردند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان‌شرقي يادآور شد: يكي از مصوبات مهم اين شورا در سال‌هاي گذشته طرح گسترش فرهنگ عفاف و حجاب بود كه با وجود گذشت چند سال از تصويب در مقام اجرا موفقيت چنداني نداشته است.
مجتهدشبستري عنوان كرد: اين طرح در تهران و برخي استان‌هاي شمالي كشور با عنوان طرح ارتقاي امنيت اخلاقي به صورت محدود اجرا شد كه با افراد بدپوشش و مزاحمان به نواميس مردم و نيز خودروهاي مزاحم و آلوده كننده صوتي برخورد مي‌شد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي هشدار داد: متدينين از وضع فرهنگي كشور و وضعيت عفاف و حجاب بسيار ناخرسند هستند و شرايط حاكم بر خيابان‌هاي شهرهاي بزرگ بسيار نگران كننده است.
امام جمعه تبريز شرايط موجود را بسيار اسفبار خواند و تصريح كرد: مسئولان از اجراي طرح عفاف و حجاب خودداري مي‌كنند و براي عدم اجراي آن نيز توضيحي ندارند.
مجتهدشبستري ادامه داد: برخي مسئولان بر لزوم كار فرهنگي تاكيد مي‌كنند، ولي بايد توجه داشت كه در كنار كار فرهنگي بايد به كار‌هاي اجرايي نيز توجه شود چرا كه برخي موارد با كار فرهنگي صرف حل نمي‌شود.

* تاكيد بر محاكمه سريع ضاربان روحاني امر به معروف در تهران
امام جمعه تبريز همچنين با تاكيد بر محاكمه سريع ضاربان روحاني امر به معروف در تهران خواستار محاكمه علني و سريع اين افراد شد و يادآور شد: مجروح كردن اين روحاني امر به معروف كه در برابر مزاحمان به نواميس امر به معروف كرده بود موجب تاسف است كه خوشبختانه ضاربان دستگير شده‌اند.
اين مسئول در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرارسيدن سالروز شهادت شهيد چمران گفت: ‌اين شهيد بزرگوار منشأ خدمات بزرگي به مردم و انقلاب بود كه مزد خدمات خود را در جبهه‌هاي حق عليه باطل با شهادت دريافت كرد.
مجتهدشبستري پيروزي اسلام‌گرايان در تركيه و به وجود ‌آمدن ثبات سياسي در لبنان را مايه خرسندي جهان اسلام و نويدي براي آينده مسلمين دانست و متذكر شد: مردم تركيه كه سال‌ها تحت تاثير افكار لائيك بودند امروز به هويت اسلامي خود كه خواهان آن هستند بازگشتند و اين مايه مباهات است.
وي شرايط موجود در لبنان را براي آمريكا نامطلوب ارزيابي كرد و اذعان داشت: ‌دولت فعلي لبنان كه پس از چهار ماه بر سركار آمده مورد تاييد حزب الله لبنان بوده و از مداخله آمريكا جلوگيري مي‌كند.


نوشته شده در   شنبه 28 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode