معاون وزير بازرگاني: قيمتگذاري جديد نان با رتبهبندي نانواييها
حميد عليخاني اظهار داشت: در سال 90 همه واحدهاي نانوايي رتبهبندي ميشود چرا كه ما بيش از اين تجربه رتبهبندي كارخانجات آرد را داشتهايم و معتقديم براي ارتقاء كيفيت نان بايد درجهبندي و رتبهبندي بين واحدهاي نانوايي نيز صورت گيرد.
مديرعامل شركت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران گفت: در سال 90 همه واحدهاي نانوايي رتبهبندي ميشود و قيمتگذاري نان براساس رتبه نانواييها خواهد بود.
حميد عليخاني در گفتوگو با فارس، اظهار داشت: در سال 90 همه واحدهاي نانوايي رتبهبندي ميشود چرا كه ما بيش از اين تجربه رتبهبندي كارخانجات آرد را داشتهايم و معتقديم براي ارتقاء كيفيت نان بايد درجهبندي و رتبهبندي بين واحدهاي نانوايي نيز صورت گيرد.
وي افزود: بايد بين واحد نانوايي كه توليد با كيفيت نان دارد با واحدي كه توجه به كيفيت ندارد تفاوت وجود داشته باشد. لذا همين تفاوتها است كه باعث ميشود قيمتها نيز تغيير كند.
معاون وزير بازرگاني گفت: من هم شنيدهام كه برخي واحدهاي نانوايي تعطيل شده است اما مستندات آن را نديدهام اما دولت سه راه پيشبيني كرده است تا واحدهايي كه پس از هدفمند كردن يارانهها توليد آنها مرقوم به صرفه نيست، مورد حمايت قرار گيرد.
وي افزود: اولين راهحل اين است كه واحدهاي تعطيل شده با تسهيلات 7 درصدي مجتمع نان بزنند. دومين حمايت اين است كه بدون اينكه از اين واحدها عوارض تغيير شغل دريافت شود شغل خود را تغيير دهد و سومين راهحل و حمايت دولت اين است كه اگر واحدهاي نانوايي قادر به توليد نان با شرايط جديد و كيفيت خوب نيستند فروشگاههاي نان بزنند و توزيع كننده نان شوند.
مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران اظهار داشت: ما در نظر داريم كه در مناطق 22 گانه تهران 22 فروشگاه الگو ايجاد كنيم تا بقيه نانواييها بدانند كه نانوايي مورد نظر مردم بايد چه ويژگي داشته باشد و از آن الگوبرداري كنند.