ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 23 اسفند 1387     |     کد : 2082

امام جمعه تبريز:اتحاد، برگ برنده مسلمين در برابر استكبار جهاني است

 آيت‌الله محسن مجتهد شبستري  در خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر افزود: سياستمداران استعمارگر به خوبي مي‌دانند كه اگر هويت يكپارچه‌ جهان اسلام شكل بگيرد، راه بر سيطره‌‌ آنان بسته خواهد شد، بنابراين قدرت‌هاي استكباري اكنون به نقطه‌اي از تقابل با جهان اسلام رسيده‌اند كه مي‌خواهند با تفرقه بين مسلمانان، آنان را به جان هم بيندازند.
خطيب جمعه تبريز در ادامه خطبه‌هاي نماز جمعه تبريز با تبريك سالروز ولادت سرور كائنات پيامبر اكرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: اتحاد ملي سبب اقتدار ملي در مسايل مختلف است و تنها چيزي كه مي‌تواند موجب پيروزي ما در برابر دشمنان شود، همان وحدت ملي است.
شبستري با تاكيد بر تمسك هرچه بيشتر به آموزه‌هاي متعالي پيامبر اعظم (ص) تصريح كرد: مسلمانان بايد در تمام امور عمل به سيره رسول خدا را الگوي خود قرار دهند.
وي اظهار داشت: اختلاف بين مسلمانان، آرزوي ايده‌آل دشمنان است و هدف اصلي استكبار از تفرقه‌اندازي بين جوامع مسلمين جهان، سلطه بر منابع و ذخاير غني و وسيع ممالك اسلامي است.
شبستري تصريح كرد: سياستمداران استعمارگر به خوبي مي‌دانند كه اگر هويت يكپارچه‌ جهان اسلام شكل بگيرد، راه بر سيطره‌‌ سياسي و اقتصادي آنان بسته خواهد شد، پس در تلاشي بلند مدت به اختلافات در ميان مسلمانان دامن مي‌زنند.
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: بايد هر روز پايه‌هاي وحدت را تقويت و با هوشياري و آگاهي ملت‌هاي مسلمان، دشمنان را نااميد و توطئه‌هاي آنها را خنثي كنيم.
نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي با اشاره به اين كه وحدت در جامعه نبوي يكي از اصول اساسي است، اظهار داشت: امروز مستكبران جهاني به دنبال ايجاد تفرقه ميان مسلمانان هستند كه با ترويج وحدت در ميان شيعه و سني نقشه شوم آنان نقش برآب مي‌شود.
خطيب جمعه تبريز در ادامه يادآور شد: جهان اسلام امروز بيش از هر چيز نياز به وحدت و انسجام دارد و هر حركتي در ايجاد تفرقه و درگيري مذهبي - قومي در ميان مسلمانان خدمتي بزرگ به صهيونيست‌ها، قدرت‌هاي بيگانه و دشمنان اسلام و مسلمين خواهد بود.
وي خطاب به و همه اقشار مختلف مردم گفت: تنها راه شكست استكبار، تقويت بيش از پيش اصل اتحاد ملي و انسجام اسلامي است و با الهام از رهنمودهاي مقام عظماي ولايت، هوشياري و وحدت خودشان را كاملاً حفظ كنند.
خطيب جمعه تبريز با بيان اينكه در آستانه انتخابات رياست جمهوري هستيم مبادا تعدد كانديداها باعث شود بين مردم اختلاف ايجاد شود، گفت: اختلاف كار فرعون و فرعونيان است.
آيت الله شبستري در ادامه با اشاره به فرمايشات مقام عظماي ولايت در ديدار با اعضاي مجلس خبرگان رهبري مبني بر اينكه بايد مردم را اميدوار نگه داشت، اظهار داشت: با تاكيد بر پرهيز از ناديده گرفتن برخي مشكلات، ضمن به كارگيري همه تلاش‌ها براي حل اين قبيل مسائل، بايد اين نكته را درك كرد كه برخي نيت‌هاي ناپاك و نگاه‌هاي «منفي، محدودنگر و آلوده به ضعف» مي‌خواهند با تزريق نااميدي، مردم و كشور را از كار و تلاش و پيشرفت بازدارند.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حكم جلب و بازداشت حسن الابشير رئيس جمهور منتخب سودان از سوي ديوان لاهه به اتهام جنايت جنگي محكوم كرد و افزود: به نظر كارشناسان بين‌المللي اين اقدام حركت سياسي است.
وي اضافه كرد: رئيس جمهور سودان به دليل مبارزه با شورشيان اين كشور كه دست نشانده صهيونيست‌ها و مورد حمايت اسرائيل است محكوم مي‌شود ولي اين سازمان در برابر هزاران شكايت عليه جلادان رژيم صهيونيستي سكوت اختيار كرده است.
آيت‌الله شبستري ادامه داد: اين حكم به درخواست آمريكا و اسرائيل صادر شده و در بين مردم دنيا ارزشي ندارد.
وي تصريح كرد: مستكبران بدانند همان طوري‌ كه در برابر دولت منتخب و مردمي حماس شكست خوردند در اين كشور بزرگ اسلامي راه به جايي نخواهند برد.
امام جمعه تبريز خاطر نشان كرد: استكبار مطئمن باشد انقلاب اسلامي تنها در غزه متوقف نخواهد شد.


نوشته شده در   جمعه 23 اسفند 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode