ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 1 مرداد 1403
دوشنبه 1 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 22 اسفند 1387     |     کد : 2077

مقام معظم رهبري در ديدار اعضاي مجلس خبرگان:قطار پيشرفت كشور به سرعت درحال حركت است،اگرچه برخي احساس نمي‌كنند

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان رهبري، برآيند مثبت و درخشان مقابله ي سي ساله ملت و نظام با «چالشها و مشكلات گوناگون» را، نشان دهنده ....

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي  در ديدار رئيس و اعضاي مجلس خبرگان رهبري، برآيند مثبت و درخشان مقابله ي سي ساله ملت و نظام با «چالشها و مشكلات گوناگون» را، نشان دهنده موفقيت ملت و كارآمدي انقلاب و نظام خواندند و خاطرنشان كردند: ملت و مسئولان با اعتقاد به آينده روشن، با تلاشِ دشمنان براي القاي شيطان نااميدي و اهريمن بدبيني مقابله مي كنند و با همت و اراده خستگي ناپذير، راه پرافتخار عزت و پيشرفت را ادامه مي دهند.
ايشان با اشاره به برخي كمبودها و نقائص افزودند: در سي سال اخير، حتي يك روز نبوده است كه مشكلات، ملت و مسئولان را راحت گذاشته باشد اما پيشرفتهاي بالاتر از حد متعارف و گاه باور نكردني، نشان مي دهد كه در ساختار نظام اسلامي، ملت و دولت با امتزاج «فكري، عاطفي و اجتماعي»، در مسيري صحيح حركت مي كنند و توانايي حل هر مشكلي را در حال و آينده دارند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر پرهيز از ناديده گرفتن برخي مشكلات افزودند: ضمن به كارگيري همه تلاش ها براي حل اين قبيل مسائل، بايد اين نكته را درك كرد كه برخي نيتهاي ناپاك و نگاههاي «منفي، محدودنگر و آلوده به ضعف» مي خواهند با تزريق نااميدي، مردم و كشور را از كار و تلاش و پيشرفت بازدارند.
ايشان افزودند: افق ديد جامعه روشن و پرطراوت است و ملت و به ويژه جوانان منبعي سرشار از اميد و حركتند و مسئولان و اشخاص تأثيرگذار و داراي تريبون نبايد با بي صبري و برخورد ناصحيح، ذهن جامعه را در عرصه هاي مختلف به بدبيني و نااميدي آلوده كنند.
رهبر انقلاب اسلامي با مقايسه ابعاد مختلف وضع كنوني كشور با گذشته افزودند: حدود سي سال قبل ضد انقلاب با چراغ سبز برخي مسئولان آن زمان در تهران و بعضي مناطق، جولان مي داد اما اكنون حركت صحيح و معقول نظام و پيشرفتهاي ايران، ضد انقلاب و حاميانش را غرق نااميدي كرده است.
ايشان با اشاره به برخي پيشرفتهاي فوق العاده كشور در عرصه هاي علمي افزودند: البته اين حرف درست است كه آغاز برخي از اين طرحها در دهه هاي اخير بوده است اما نبايد فراموش كرد كه براي به ثمر رسيدن كارهاي بزرگ، برخي اراده ها كارآمدتر و بعضي همتها نافذتر هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري عكس العمل منفعلانه مخالفان پيشرفت ايران در قبال دستيابي جمهوري اسلامي به دانش و فناوري «توليد، پرتاب و بهره گيري از ماهواره» افزودند: اين كار عظيم مانند بمب در دنيا صدا كرد و دانشمندان جهان را نيز به تواناييها و پيشرفت خيره كننده دانشمندان ايراني آگاه ساخت.
رهبر انقلاب اسلامي پيشرفتهاي تحسين برانگيز در عرصه پزشكي را از ديگر نمودهاي برآيند مثبت مقابله ملت و نظام اسلامي با چالشها و مشكلات برشمردند و در زمينه انرژي هسته اي افزودند: امروز هزاران سانتريفيوژ ساخت دانشمندان جوان كشور در حال حركت و بهره دهي است و اين واقعيت نشان مي دهد قطار پيشرفت كشور به سرعت در حال حركت است اگرچه برخي مسافران آن، اين حركت را احساس نمي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي «ترس از مشكلات آينده» را بدتر از وقوع احتمالي اين مشكلات خواندند و خاطرنشان كردند: پيشرفتهاي كشور و حل مشكلات عظيمي كه با آنها روبرو بوده ايم پرچمهاي اميدي است كه خداوند پي در پي به اهتزاز درمي آورد تا بندگان مؤمن او، يقين كنند كه وعده هاي نصرت الهي حق است اما متأسفانه برخي، همچنان با تكيه بر مسائل كوچك و تشكيك در واقعيات، پرچمهاي برافراشته شده اميد را ناديده مي گيرند.
ايشان حضور پرشورتر و پرشكوه تر ملت در راهپيمايي عظيم 22 بهمن امسال را نشانه واضحي از اميدواري و آرامش قلبي مردم دانستند و افزودند: مردم براي انقلاب و نظام هميشه در صحنه هستند.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنانشان با تبريك هفته وحدت و ايام ميلاد سرور كائنات حضرت محمد مصطفي (ع) و نيز ولادت با سعادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، ميلاد پيامبر خاتم را ولادت نور خواندند و افزودند: در آن حادثه عظيم تاريخ بشر، نه تنها نور «معنويت و ايمان و توحيد» بلكه نور زندگي سعادتمندانه همراه با عدالت و امنيت و پيشرفت در همه عالم وجود متولد و راه سعادت بشر گشوده شد.
رهبر انقلاب اسلامي، وحدت مسلمانان را مسئله اي بسيار مهم و اساسي خواندند و با اشاره به برخي اختلاف نظرها در ميان پيروان مذاهب مختلف افزودند: مهم اين است كه اين اختلاف ديدگاه، منشأ تعارض و تعرض به يكديگر نشود و به همدلي و برادري مسلمانان آسيب نرساند.
ايشان تلاش هاي سازمان يافته براي ايجاد اختلاف ميان كشورها و ملتهاي مسلمان را نشانه دشمني عميق استكبار با «استقلال و عزت و پيشرفت جهان اسلام» دانستند و افزودند: دشمنان اسلام در همين مسئله جنگ 22 روزه غزه نيز مشاهده كردند كه تظاهرات ملتهاي مسلمان در اعلام همبستگي با مردم مظلوم غزه و فلسطين چه تأثير مهمي در شكست مفتضحانه ارتش صهيونيستي داشت، به همين علت هيچگاه از تلاش خود براي ايجاد تفرقه در ميان ملتها و كشورهاي اسلامي دست بر نمي دارند.
ايشان برافراشته شدن پرچم اسلام در ايران بزرگ را علت اصلي جذب دلهاي ملتهاي مسلمان به سوي جمهوري اسلامي خواندند و تأكيد كردند: وفاداري به قرآن كريم، تبعيت از اسلام عزيز و تلاش براي اجراي احكام نوراني آن، ملت ايران را در چشم و دل مسلمانان عزيز و سرافراز كرده است به گونه اي كه جوامع اسلامي در سراسر جهان به عمق استراتژيك و عقبه مستحكم جمهوري اسلامي ايران تبديل شده اند و اين حقيقت زيبا و واقعيت تعيين كننده، نبايد به هيچ علتي، خدشه دار شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 22 اسفند 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode