ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 14 مهر 1403
شنبه 14 مهر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 14 مهر 1403     |     کد : 204639

شاخص‌های ده‌گانه‌ وزیر کشور برای ارزیابی استانداران

وزیر کشور با بیان اینکه با بیان اینکه ‌اعتقاد رئیس جمهور بر این است که یک تفکر، یک نگاه، یک جناح و یک دیدگاه به تنهایی نمی‌تواند کشور را اداره کند، گفت: ‌‌‌مشارکت مردم در امور را خواهانیم

 وزیر کشور با بیان اینکه با بیان اینکه ‌اعتقاد رئیس جمهور بر این است که یک تفکر، یک نگاه، یک جناح و یک دیدگاه به تنهایی نمی‌تواند کشور را اداره کند، گفت: ‌‌‌مشارکت مردم در امور را خواهانیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، اسکندر مومنی در آیین تکریم و معارفه استاندار آذربایجان شرقی که در سالن اجتماعات مصلی اعظم امام (ره) تبریز برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای مقاومت و خدمت و شهدای دیار آذربایجان قهرمان اظهار داشت: بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه نصر بدون تردید ماندگار خواهد شد و مردم ایران با حضور در صحنه نشان دادند خون‌های پاک مقاومت، موجب تسریع در سقوط رژیم جعلی صهیونیستی خواهد شد.

وی ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری در نماز جمعه نصر، حاکی از اقتدار، صلابت، بازدارندگی، آرامش و حکمت در تصمیمات بود و بلافاصله جامعه جهانی، این پیام را دریافت کرد و بدون تردید آینده بهتری در پیش روی جهان اسلام، جبهه مقاومت و ایران عزیز خواهد بود.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه آذربایجان‌شرقی همواره در طول تاریخ و در تمام تحولات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علوی و مقاومت نقش برجسته داشته است، گفت: آذربایجان قهرمان دژ محکمی در تمامیت ارضی ایران در طول تاریخ بود در همه عرصه‌ها بوده است.

مؤمنی با اشاره به اینکه یکی از آثار تاریخی آذربایجان، مجموعه ربع رشیدی بوده است، گفت: این مجموعه علمی با قدمت 750 سال قبل، مجتمع بزرگ دانشگاهی در این شهر بود که چهار دانشکده داشت که شش هزار دانشجو از چند کشور جهان در این مجتمع تحصیل می‌کردند و به هفت زبان زنده دنیا در این مکان تحصیل و تدریس می‌شد.

وی با تأکید بر اینکه ایران عزیز، امروز بیش از هرزمان به وفاق، همدلی، همبستگی، امنیت و آرامش نیاز دارد، گفت: مردم عزیز ایران، پس از شهادت شهدای پرواز، در انتخاباتی پرشور فرزند این دیار، دکتر مسعود پزشکیان را به عنوان رییس جمهور خود انتخاب کردند که پیش از آن، افتحار چند دوره نمایندگی را در کارنامه خود دارد.

وزیر کشور اظهار داشت: پزشکیان به درستی در دوران تبلیغات انتخاباتی یکی از موضوعات کلیدی و شعارهایی که مطرح کرد‌ وفاق ملی بود و این را صادقانه در عمل بعد از اینکه به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند در اولین گام در انتخاب کابینه نشان دادند.

‌وی با بیان اینکه ‌اعتقاد رئیس جمهور بر این است که یک تفکر، یک نگاه، یک جناح و یک دیدگاه به تنهایی نمی‌تواند کشور را اداره کند، افزود:  بدون وفاق ملی و بدون جلب مشارکت همه مردم امکان پیشرفت کشور وجود ندارد.

وزیر کشور تصریح کرد: ‌همه برای ایرانیم و ایران برای همه است بنابراین همگان باید در سرنوشت خود و تعیین و انتخاب حاکمان و دولتمردان خود نقش داشته باشند. این پایان راه نیست و رئیس جمهور معتقد است در اداره کشور هم باید همه مشارکت داشته باشند.

وزیر کشور خطاب به استانداران با بیان اینکه هیچ پروژه‌ای را بدون در نظر گرفتن بودجه برای اتمام کار شروع نکنید، تصریح کرد: شاخص‌های ده‌گانه‌ای باید مورد توجه استانداران قرار بگیرد که شامل افزایش وفاق و همبستگی در جامعه، ‌میزان رضایتمندی و افزایش رضایتمندی مردم، ارتقاء مولفه‌های فرهنگی در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش تولید و اشتغال، پیشرفت و اتمام پروژه های نیمه تمام، ارتقای مولفه های بهبود فضای کسب و کار، کاهش تورم و فقر در جامعه، ارتقای شرایط زیست محیطی و توسعه گردشگری داخلی و خارجی است.

مومنی ادامه داد: حفظ استقال و تمامیت ارضی کشور در زمان جنگ، به این دلیل بود که همه مردم در صحنه بودند و این اعتقاد راسخ رییس جمهور است که بدون وفاق، امکان پیشرفت کشور وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه همه مردم ایران باید در تعیین سرنوشت کشور نقش داشته باشند، گفت: تشکیل دولت وفاق، مقدمه آبادانی و پیشرفت کشور است و مردم پس از شرکت در انتخابات نیز باید در سرنوشت خود دخالت داشته باشند و در آغاز یک راه بزرگیم و مقدمه کار شکل گرفته است و با کار و تلاش، باید سرمایه اجتماعی تولید شود تا در انتخابات بعدی، شاهد افزایش مشارکت مردم باشیم.

وزیر کشور اظهار کرد: شاخص اصلی در سنجش عملکرد استانداران و مسئولان، حضور مردم و رضایتمندی در صحنه‌هاست و با کوشش و تلاش بیشتر، با رفع مشکلات و تسهیل کسب وکار و معیشت، اعتماد مردمی بیشتر جلب خواهد شد.

مؤمنی با تأکید بر اینکه ملاک اصلی در انتخاب استانداران، شایستگی و کارآمدی است، گفت: استانداران بر اساس این معیارها انتخاب شده‌اند و استاندار آذربایجان‌شرقی نیز از دل این سازوکار بیرون آمده است و رییس جمهور، خارج از این چهارچوب، حاضر نشدند کسی را معرفی کنند.

وی ادامه داد: استاندار آذربایجان‌شرقی در زمان استانداری قم نیز این شاخص‌ها را داشتند و با رای کامل و اجماع هیأت وزیران، شروع به کار می‌کنند. یک پس از انتخاب استانداران، براساس شاخص‌ها، به تأکید رییس جمهور ارزیابی می‌شوند و نمره هر استاندار تعیین می‌شود.

مومنی با تأکید بر اینکه هر استان، اولویت‌های متفاوتی دارد، گفت: شاخص‌های ده‌گانه شامل افزایش وفاق و همبستگی، میزان رضایتمندی و افزایش رضایتمندی، ارتقای مؤلفه فرهنگی در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش تولید و اشتغال، پیشرفت و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام، بهبود فصای کسب و کار، کاهش توررم و فقر، ارتقای شرایط زیست محیطی و توسعه گردشگری داخلی و خارجی در برنامه تعالی استان‌ها خواهد بود.


نوشته شده در   شنبه 14 مهر 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode