ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 27 شهريور 1403
سه شنبه 27 شهريور 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 19 شهريور 1403     |     کد : 204442

آذربایجان شرقی جزو استان‌های سرآمد در حوزه فعالیت‌های قرآنی است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با اشاره به جایگاه این استان در حوزه فعالیت‌های قرآنی و نماز، گفت:

 مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، با اشاره به جایگاه این استان در حوزه فعالیت‌های قرآنی و نماز، گفت: در سایه استعداد و همت دانش‌آموزان، خانواده‌ها و مربیان همواره در حوزه قرآن، عترت و نماز جزو استان‌های سرآمد بوده و تلاش داریم تا این روند مثبت ادامه یابد.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، مسعود سعادتی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، هفتم شهریورماه، در آئین تجلیل از برگزیدگان چهل و دومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز کشوری دانش‌آموزان و نهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز کشوری فرهنگیان، با اشاره به جایگاه این استان در حوزه فعالیت‌های قرآنی و نماز، گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان، مصداق بارز  فعالیت‌های قرآنی است که استانمان در سایه استعداد و همت دانش‌آموزان، خانواده‌ها و مربیان همواره در حوزه قرآن، عترت و نماز جزو استان‌های سرآمد بوده و تلاش داریم تا این روند مثبت ادامه یابد.

وی اظهار کرد: چتر فعالیت‌های پرورشی بر روی تمامی دانش‌آموزان، سایه‌اندازی کند و صرفاً به نفرات برگزیده در جشنواره‌ها و مسابقات، محدود نشود و یادواره‌ها، اردوها، جشنواره‌ها، راهپیمایی‌ها با مشارکت تمامی دانش‌آموزان برگزار گردیده و در فرصت‌های تربیتی و پرورشی از تمام دانش‌آموزان استفاده شود.

سعادتی، ضمن عرض تبریک به برگزیدگان این مسابقات و قدردانی از فعالان عرصه قرآن و امام جمعه تبریز، بواسطه فرصت پیش آمده و نگاه و توجه ویژه‌ وی به آموزش و پرورش و حوزه قرآن، عترت و نماز با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجائی و باهنر، گفت: جا دارد از مایه‌های افتخار مجموعه تعلیم و تربیت که جزو اولین شهدای دولت بودند که از مسیر آموزش و پرورش به سمت ریاست جمهوری و نخست وزیری رسیدند، یادی کنیم که این مهم اتفاقی بزرگ برای دستگاه تعلیم و تربیت به شمار می‌آید و این شخصیت‌ها هنوز هم شاخص‌هایی مهم در سطح کلان مدیریت کشور هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، افزود: یاد و خاطره شهید جمهور که در راه خدمت و در استان ما به شهادت رسیدند و نام و یاد شهید آیت‌الله آل‌هاشم که همواره حامی حوزه قرآن، عترت و نماز به ویژه در آموزش و پرورش بودند را نیز گرامی می‌داریم.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان، گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی از جمله فعالیت‌های انجام شده است که چهل و دومین دوره از آن با مشارکت ۵۷ هزار دانش‌آموز در مرحله منطقه و ناحیه‌ای برگزار شد که با توجه به جمعیت دانش‌آموزی استان، رقم قابل توجهی است. ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد به مرحله استانی و ۷۲ نفر به مرحله کشوری راه یافتند و در نهایت ۱۱ نفر موفق به کسب رتبه کشوری شدند.

سعادتی ادامه داد:  در حوزه فرهنگیان نیز یک هزار و ۸۰۰ نفر از همکاران فرهنگی در مرحله منطقه‌ای و ناحیه‌ای شرکت کرده بودند که ۲۱۰ نفر به مرحله استانی و ۱۰ نفر به مرحله کشوری راه یافته و در نهایت، دو نفر رتبه کشوری را کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با اشاره به حساسیت به مسائل پرورشی و تربیتی دانش‌آموزان، اظهار کرد: آموزش و پرورش دارای ساختار مشخص و منسجم و شاخص‌های ارزیابی مشخص در حوزه آموزشی است؛ اما پرورش به آسانی آموزش، قابل رصد و ارزیابی نبوده و نکته مهم داشتن نگاه فرادستگاهی به این مسئله است که خوشبختانه چنین حساسیتی در سطح جامعه ایجاد شده و حتی انتقادها هم نقطه قوت ما و متاثر از اثرگذاری این دستگاه است و امروز تمامی دستگاه‌ها و مسئولان پای کار آموزش و پرورش و مشارکت خانواده‌ها، رمز موفقیت ما به ویژه در حوزه پرورشی و تربیتی است.


نوشته شده در   دوشنبه 19 شهريور 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode