ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 6 مرداد 1403
شنبه 6 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 6 مرداد 1403     |     کد : 204166

امام جمعه تبریز:

تاکید امام جمعه تبریز بر صرفه‌جویی در مصرف برق

امام جمعه تبریز گفت: اینکه برق خانواده‌ها تأمین می‌شود به این معنا نیست که برق به اندازه کافی وجود دارد بلکه چندین مورد از صنایع تولیدی تعطیل می‌شود ...

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه تبریز گفت: اینکه برق خانواده‌ها تأمین می‌شود به این معنا نیست که برق به اندازه کافی وجود دارد بلکه چندین مورد از صنایع تولیدی تعطیل می‌شود تا در خانواده مشکلی وجود نداشته باشد تعطیلی این کارخانه‌ها زیان دهی میلیاردی بر دولت به ویژه بخش خصوصی وارد می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: یک روز در هفته تمام صنایع و معادن تبریز تعطیل می‌شود فقط در هفته‌ی جاری ۹۰۰ مگاوات در تبریز برق مصرف شده است که نسبت به سال گذشته در همین هفته ۷.۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه با تعطیلی این صنایع دولت می‌خواهد مردم در رنج و زحمت نباشند، افزود: تعطیلی تولید به نفع کشور نیست اگر با فرهنگ سازی یک لامپ خاموش شود صرفه جویی زیادی به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری ادامه داد: برخی از فقها اسراف را حرام اعلام کرده و علمای اخلاق هم اسراف را از گناهان کبیره عنوان کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بیان کرد: کسانی که اسراف می‌کنند ضامن کسانی هستند که با اضافه مصرف کردن، انرژی به آنها نمی‌رسد پس صرفا بحث هزینه نیست.

وی با بیان اینکه بعد از دهه‌ی محرم تمام دل‌ها دنبال زیارت اربعین است، گفت: لازم است دولت و تمام دست اندر کاران مقدمات این زیارت را به نحو احسن فراهم کنند تا امسال بیشتر از سال‌های گذشته امت اسلامی و جهان مستضعفین در این مراسم شرکت کنند.

خطیب نماز جمعه تبریز به استقرار دولت چهاردهم اشاره کرد و افزود: امیدوارم سفارشاتی که رهبر معظم انقلاب به قوه مقننه ارائه کردند با سعه‌ی صدر انجام شود و وزرای متدین، انقلابی، متخصص، علاقمند به پیشرفت کشور با تکیه بر نیروهای داخلی و با حمایت مجلس انقلابی انتخاب شوند تا به زودی شاهد استقرار دولت چهاردهم باشیم. 

وی اظهار کرد: با تدبیر و مدیریت رهبر معظم انقلاب بعد از حادثه تلخ سقوط بالگرد، کشور با آرامش و با مدیریت خوب اداره شد و امیدوارم دولت چهاردهم هم مثل دولت سیزدهم که پر تلاش، خستگی ناپذیر و مورد رضایت رهبر معظم انقلاب بود این دولت هم بتواند این رضایت را کسب کند.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر حمله پهبادی انصار الله یمن به یکی از برج‌های مرتفع پایتخت رژیم صهیونسیتی امنیت آنها را زیر سوال برده، گفت: امیدوارم با حلقه‌ای که توسط انصار الله یمن، حزب الله لبنان، مجاهدین عراق و جوانان پرشور و انقلابی حماس در رابطه با اسرائیل به وجود آمده به زودی شاهد نابودی اسرائیل و نماز در قدس شریف باشیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تقوای الهی انسان را الهی می‌کند و رنگ انسان رنگ خدایی شده و صاحب درجه اخلاص می‌شود، خداوند در قرآن کریم همه مارا به رعایت تقوا سفارش کرده است. ثمره رعایت حدود الهی و اجتناب از محرمات دین و مذهب تقوا الهی را به همراه دارد.


نوشته شده در   شنبه 6 مرداد 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode