ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 3 مرداد 1403     |     کد : 204152

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:

عرصه فرهنگ، عرصه تضارب آراء است

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی عرصه فرهنگ را عرصه تضارب آرا و عدم بگیر و ببند در آن دانست و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند با باتوم مسئله جوانان حل نمی‌شود، این یک حرف واقعی رسانه‌ای است.

ایسنا/آذربایجان شرقی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی عرصه فرهنگ را عرصه تضارب آرا و عدم بگیر و ببند در آن دانست و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند با باتوم مسئله جوانان حل نمی‌شود، این یک حرف واقعی رسانه‌ای است.

حجت الاسلام و المسلمین حریزاوی روز سه‌شنبه، دوم مردادماه در نشست کنشگران فضای مجازی استان به نگرش نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: نگاه حاکمیت این نیست که دور مردم کشور دیوار بکشیم و بگوییم که به بیرون نگاه نکنند هر کسی هویت قومی، ملی و بین‌المللی دارد و نمی‌توانیم بگوییم که به فلان شخص خارجی از جمله رونالدو و فلان خبرنگار نگاه و توجه نکن که چگونه زندگی می‌کند و او را از دنیا جدا کنیم، این عمل نشدنی است.

وی به تاثیرگذاری رسانه و شبکه های خارجی بر فضای اجتماعی و فرهنگی جامعه تاکید کرد و ادامه داد: رسانه‌های غربی با آنتن تلویزیونی، شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی انتشار، کنشگری فضای مجازی و تولید محتوا کار رسانه‌ای گسترده‌ای دارند.

وی عملکرد و حوزه فعالیت مجموعه سپهر را تشریح کرد و افزود: سازمان رسانه‌ای سپهر از ظرفیت های مختلف حوزه رسانه استفاده می‌کند و خبرگزاری مهر، موسسه تبیان و موسسات تبلیغات از مجموعه های این سازمان هستند و همچنین ارتباط ناگسستنی با سازمان تبلیغات اسلامی دارد و فعالیت‌های میدانی همچون جشن های تکلیف، گردهمایی بزرگ در استادیوم آزادی، مهمانی چند کیلومتری و سرود سلام فرمانده را برگزار می‌کند که جلوه رسانه‌ای گسترده‌ای دارد برگزار می‌کند.

حریزاوی به کنشگری میدانی دارای پیام رسانه‌ای تاکید کرد و گفت: حضور مسعود پزشکیان رییس جمهور منتخب در مجلس شورای اسلامی و نشستن بر صندلی نمایندگی خود، قدم زدن شهیدجمهور آیت الله رییسی در نیویورک بعد از سخنرانی خود و ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که پس از حمله روسیه به این کشور در خیابان‌های کیف راه می‌رود از جمله حرکت های میدانی دارای پیام رسانه‌ای است.

وی از تجلیل و ابراز خرسندی مقام معظم رهبری از برنامه قرآنی محفل که در ماه رمضان از شبکه سه سیما پخش می‌شود خبر داد و افزود: رهبر معظم انقلاب در تماس با آیت الله قمی، برنامه قرآنی محفل را فوق رغبت توصیف کرده‌اند.

وی به تغییر سیاست و اهداف سازمان تبلیغات اسلامی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قمی اشاره کرد و ادامه داد: در گذشته تبلیغ اسلام در ایران بیشتر توسط مداح و روحانیون صورت می‌گرفت ولی بعد از حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قمی سیاست بر تبلیغ اسلام توسط همه اقشار جامعه تغییر کرد.

وی  به خودکفایی فعالان رسانه‌ای و مجازی تاکید کرد و افزود: ما باید کمک کنیم بخش های مختلف فرهنگی روی پای خودشان بایستند و نباید دائما از لحاظ تامین منابع مالی دست در جیب سازمان ببرند.

حریزاوی به پیشنهاد فعالان رسانه‌ای برای عدم فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی واکنش داد و گفت: نگاه حاکمیت این نیست که دور مردم کشور دیوار بکشیم و بگوییم که به بیرون نگاه نکنند هرکسی هویت قومی، ملی و بین المللی دارد و نمی‌توانیم بگوییم که به فلان شخص خارجی نگاه نکن که چگونه زندگی می‌کند و او را از دنیا جدا کنیم این عمل نشدنی است ولی نباید هم بدون هیچ ضابطه‌ای اجازه فعالیت در این رسانه ها را برای قشر جوان دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسینی مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه از تلاش های فعالان مجازی در راستای جهاد تبیین ابراز قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا در این نشست فعالان فضای رسانه‌ای و مجازی شهرستان های مختلف استان به ارائه نکته نظرات و پیشنهادات خود در زمینه های فیلترینگ، تامین منابع مالی، تولید محتوا، کنشگری و تاثیرگذاری برای قشر جوان پرداختند.


برچسب ها
نوشته شده در   چهارشنبه 3 مرداد 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode