ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 14 تير 1403     |     کد : 204016

نیویورک‌تایمز:

بایدن در حال بررسی ادامه یا خروج از کارزار انتخابات است

رسانه نزدیک به دموکرات‌ها خبر داده رئیس‌جمهور آمریکا به یک متحد کلیدی خود گفته در حال بررسی این گزینه است که به رقابت‌های انتخاباتی ادامه دهد یا خیر.

رسانه نزدیک به دموکرات‌ها خبر داده رئیس‌جمهور آمریکا به یک متحد کلیدی خود گفته در حال بررسی این گزینه است که به رقابت‌های انتخاباتی ادامه دهد یا خیر.

به گزارش ایسنا، یک متحد کلیدی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا که هنوز با تمام توان سعی دارد کارزار انتخاباتی خود را نجات دهد، به نیویورک‌تایمز گفت بایدن آگاه است که اگر در مصاحبه‌های آتی خود از جمله در شبکه «ای‌بی‌سی» عملکرد خوبی نداشته و وضعیت اسف‌بار مناظره هفته گذشته با «دونالد ترامپ» را بهبود نبخشد، شانس زیادی برای پیروزی نخواهد داشت.

این متحد بایدن که نخواست نامش فاش شود، با اشاره به عملکرد ضعیف و صحبت‌های مقطّع بایدن در مناظره با ترامپ گفت: «او می‌داند که اگر در تنها ۲ رویداد دیگر چنین عملکردی داشته باشد، جایگاه خود را از دست می‌دهد.»

پیش‌تر گزارش‌های مختلفی درباره احتمال کناره‌گیری بایدن از دور انتخابات منتشر شده بود، اما این گزارش نیویورک‌تایمز اولین نشانه‌ای است که به صورت علنی نشان می‌دهد بایدن به صورت جدی در حال بررسی خروج از انتخابات به عنوان یک گزینه محتمل است.

کاخ سفید اما گزارش نیویورک تایمز مبنی بر قصد بایدن برای بررسی احتمال ادامه رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری را تکذیب کرد.

وضعیت بایدن در نخستین مناظره انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا در برابر ترامپ، نگرانی سیاستمداران و شهروندان نزدیک به حزب دموکرات را برانگیخته است، تا جایی که بسیاری خواستار جایگزینی او هستند و اطرافیان بایدن تلاش‌های شبانه‌روزی فراوانی برای اطمینان دادن به رأی‌دهندگان انجام داده‌اند.

بایدن و اطرافیانش مدعی هستند که او از سلامت جسمی و روانی کافی برای اداره منصب ریاست‌جمهوری آمریکا برخوردار است، اما یک روزنامه‌نگار تحقیقی برجسته در آمریکا پیش‌تر در گزارشی به نقل از منابع آگاه نزدیک به بایدن گفت در ۶ ماه گذشته یک «زوال شناختی قابل‌توجه» در بایدن مشهود بوده است و او در ۱۸ ماه گذشته چندین بار وضعیتی مشابه روز مناظره داشته است.

مقامات کاخ سفید به درخواست‌های نیویورک‌تایمز برای اظهارنظر در این باره پاسخ ندادند، اما یکی از مشاوران ارشد بایدن که او هم نمی‌خواهد نامش فاش شود، به این رسانه آمریکایی گفت بایدن «از چالش سیاسی پیش روی خود به‌خوبی آگاه است.»


نوشته شده در   پنجشنبه 14 تير 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode