ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 10 تير 1403
يکشنبه 10 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 10 تير 1403     |     کد : 203981

زاکربرگ: عینک‌های واقعیت افزوده هولوگرافیک از راه می‌رسند!

مارک زاکربرگ در یک مصاحبه جدید، افکار خود و برنامه‌های شرکت متا برای عینک واقعیت افزوده هولوگرافیک را به اشتراک گذاشته است.

مارک زاکربرگ در یک مصاحبه جدید، افکار خود و برنامه‌های شرکت متا برای عینک واقعیت افزوده هولوگرافیک را به اشتراک گذاشته است.

به گزارش ایسنا، هدف نهایی دستگاهی است که می‌تواند به طور کامل تلفن شما را با یک رابط فضایی جایگزین کند که سر شما را بالا نگه می‌دارد و دستان شما آزاد خواهد بود و در عین حال دسترسی به تمام اطلاعات مورد نیاز را فراهم می‌کند.

به نقل از دیجیتال‌ترندز، زاکربرگ می‌گوید که او پیش‌بینی می‌کند که سه مدل اصلی عینک هوشمند تبدیل به ابزاری استاندارد برای استفاده روزانه می‌شوند. اولین مورد در حال حاضر در دسترس است که عینک‌های صوتی و دوربین‌دار با قابلیت‌های هوش مصنوعی یکپارچه هستند. عینک‌های هوشمند متا ری بن ۳۰۰ دلاری در این دسته قرار می‌گیرند. در مرحله بعدی یک صفحه نمایش کوچک(HUD) می‌تواند اضافه شود.

عینک هوشمند دارای صفحه نمایش کوچک به شما این را امکان می‌دهند که اعلان‌ها را ببینید، پیام‌ها را دریافت کنید و به آنها پاسخ دهید و با یک نمایشگر با هوش مصنوعی تعامل داشته باشید.

البته، هیجان‌انگیزترین آنها عینک‌های واقعیت افزوده با نمای هولوگرافیک کامل است که به شما امکان می‌دهد با دوستان خود در هر کجای دنیا طوری ارتباط برقرار کنید که انگار در اتاق شما هستند. زاکربرگ در مصاحبه ۴۰ دقیقه‌ای نمونه‌ای از چت کردن با یکی از دوستانش را نشان داد در حالی که هر کدام از دو طرف عینک‌های واقعیت ‌افزوده آینده متا را داشتند.

با استفاده از این عینک می‌توانید با یکدیگر کار کنید، بازی کنید و روی یک بوم نقاشی خلق کنید.

این مفهوم جدیدی نیست، اما شنیدن اینکه متا فعالانه روی این آینده کار می‌کند و در حال نمونه‌سازی محصولاتی است که اکنون می‌توانند این کار را انجام دهند، وسوسه‌انگیز است.

آنچه که عینک‌های واقعیت افزوده هولوگرافیک را هیجان‌انگیز می‌کند این است که قابلیت‌ها در یک جفت عینک سبک وزن گنجانده می‌شود که می‌توانید ساعت‌ها بدون قطع ارتباط با واقعیت، آن‌ها را بپوشید.

در نهایت، عینک‌های واقعیت افزوده دارای قابلیت ردیابی چشم و دست خواهند بود، اما اولین نسخه‌ها ممکن است به یک کنترلر متکی باشند. متا برای اینکه دستان شما را آزاد نگه دارد، در حال ساخت یک مچ بند عصبی است که حرکت دست و انگشت شما را تشخیص می‌دهد.

این بدان معناست که شما می‌توانید کنترل‌های مجازی را اجرا کنید، کلمات را روی صفحه‌کلید مجازی تایپ کنید و با اشیاء فضایی تعامل داشته باشید.

اگر امیدوار بودید که عینک واقعیت افزوده متا امسال عرضه شود باید گفت که این احتمال وجود ندارد. با این حال، عینک هوشمند ری‌بن بتا نقطه شروع خوبی است و حتی ممکن است بتوانید به زودی سبک مورد نظر خود را سفارش دهید.

زاکربرگ فکر نمی‌کند که به این زودی‌ها عینک جایگزین تلفن همراه شما شود، و می‌گوید که ممکن است ۱۰ سال دیگر همچنان از تلفن‌های هوشمند استفاده کنیم. با این حال، با بهبود فناوری عینک‌های واقعیت افزوده، این تلفن‌های همراه هوشمند کمتر و کمتر مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

او افزود: متا تقریبا آماده است تا نمونه اولیه اولین عینک واقعیت افزوده خود را به نمایش بگذارد، اما آنها آن را به طور گسترده به فروش نخواهند رساند. آنها می‌خواهند قبل از تولید در مقیاس زیاد، محصولی مقرون به صرفه و با کیفیت بالا داشته باشند.


نوشته شده در   يکشنبه 10 تير 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode