ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 9 خرداد 1390     |     کد : 20304

آذربايجاني‌ها 3 كيلو كمتر از ساير ايراني‌ها ماهي مي‌خورند

مدير امور شيلات و آبزيان سازمان جهادكشاورزي آذربايجان شرقي گفت: ميزان مصرف ماهي در استان حدود 3 كيلوگرم پايين تر از متوسط مصرف كشوري است.

 
مدير امور شيلات و آبزيان سازمان جهادكشاورزي آذربايجان شرقي گفت: ميزان مصرف ماهي در استان حدود 3 كيلوگرم پايين تر از متوسط مصرف كشوري است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان آذربايجان‌شرقي، محمد صمدزاده در همايش نقش آبزيان در سلامت و ارتقاي امنيت غذايي با اشاره به اينكه ماهي نقش مهمي در تغذيه و سلامت انسان‌ها دارد، اظهار داشت: هدف از برگزاري اين همايش بالابردن آگاهي‌هاي عمومي در ارتباط با مصرف گوشت ماهي هم از بعد تغذيه‌اي و هم از بعد پيشگيري درمان است.
وي با بيان اينكه سرانه مصرف ماهي در جهان به صورت معمول 16.5 كيلوگرم ، در ايران 7.5 و در آذربايجان شرقي نيز حدود چهار كيلوگرم است، افزود: ميزان مصرف ماهي در استان حدود 3 كيلوگرم پايين‌تر از متوسط مصرف كشوري بوده و فرهنگ سازي براي افزايش آن و ايجاد تنوع غذايي در سفره‌هاي مردم ضروري است.
صمدزاده همچنين با اشاره به توليد سالانه بيش از 3هزار و 750 تن انواع ماهي سردآبي و گرم آبي در استخرهاي چند منظوره كشاورزي و پشت سدهاي استان گفت: با برنامه‌ريزي انجام گرفته تا پايان برنامه پنجم توسعه توليد محصولات آبزي پروري استان به 7 هزار تن افزايش خواهد يافت.
جواد كاظمي مدير جهاد كشاورزي مراغه نيز در اين همايش با اشاره به ظرفيت توليد سالانه 2هزار و 800 تن انواع آبزي در بخش شيلات مراغه گفت: توجه به ارتقاي ميزان مصرف گوشت ماهي در بين مردم ضروري است.
وي مراغه را با وجود داشتن 3 هزار و 500 حلقه چاه، 150 رشته قنات، چند نهر عمومي و سدعلويان از نظر ميزان توليد ماهي‌هاي سرد آبي در حد بسيار ناچيزي ذكركرد و افزود: اين شهرستان با داشتن 52 استخر دو منظوره، يك واحد مزرعه مكانيزه مدار بسته، يك واحد نيمه مكانيزه و چهار واحد پرورش رودخانه‌اي ، سالانه 700 تن انواع ماهي سرد آبي را توليد مي‌كند كه با توجه به ظرفيت‌هاي موجود توانايي توليد سالانه بيش از 2 هزار و 800 تن را دارد.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعيت در 147 كيلومتري جنوب غربي تبريز مركزآذربايجان شرقي واقع است .


نوشته شده در   دوشنبه 9 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode