ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 15 تير 1403
جمعه 15 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 1 اسفند 1401     |     کد : 200360

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای ۲۹ بهمن تبریز

در مراسمی، چهل و پنجمین سالگرد شهدای قیام خونین ۲۹ بهمن مردم تبریز امروز 30 بهمن‌ماه با حضور مسئولان استانی و مردم ولایت مدار در مسجد قزللی گرامی داشته شد.

ایسنا/آذربایجان شرقی در مراسمی، چهل و پنجمین سالگرد شهدای قیام خونین ۲۹ بهمن مردم تبریز امروز 30 بهمن‌ماه با حضور مسئولان استانی و مردم ولایت مدار در مسجد قزللی گرامی داشته شد.

یکی از وعاظ تبریزی در این مراسم، با اشاره به اینکه قیام ۲۹ بهمن تبریز در سرنوشت انقلاب اسلامی تاثیر زیادی گذاشت، افزود: شهید آیت الله قاضی طباطبایی نیز موجب قیام ۲۹ بهمن تبریز شد و نقش ویژه وی و روحانیت در این قیام زیاد بود، به فرموده رهبر معظم انقلاب « آیت الله طباطبایی پرچمدار انقلاب آذربایجان و تبریز بود».

حجت الاسلام سیدصالح هاشمی، با اشاره به شباهت بعثت پیامبر اسلام (ص) و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هدف از بعثت پیامبر اسلام نفی طاغوت و پرستش خداوند بود و رهبر کبیر انقلاب اسلامی نیز با شعار الله اکبر و نفی طاغوت که نماد آن شاه بود با همان هدف پیامبر در زمان بعثت، این انقلاب را شروع کرد.

وی گفت: دومین هدف بعثت پیامبر برقراری عدالت فردی و اجتماعی بوده و انقلاب اسلامی نیز برای برقراری عدالت در جامعه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان برای برقراری عدالت در جامعه باید این کار را از خودشان شروع کنند، ادامه داد: وقتی پست و مقام به یک مسئول پیشنهاد می شود و وی آن را به علت نداشتن تخصص رد می کند، به منزله عدالت است.

وی با اشاره به اینکه شهید چمران تعهد را مهم تر از تخصص دانسته و گفته بود که اگر کسی تعهد داشته باشد مسئولیتی که در آن تخصص ندارد را قبول نمی کند، یادآور شد: مسئولان اگر به این موضوع توجه و عمل کنند در واقع برای برقراری عدالت گام برداشته اند.

این مدرس حوزه، سومین هدف مشترک بعثت پیامبر اسلام و تمام انبیای الهی و انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) را تشکیل حکومت دینی اعلام کرد و گفت: برخی از انبیاء خودشان در راس حکومت بودند و برخی نیز برای مدیریت و جنگ رییس انتخاب می کردند.

حجت الاسلام هاشمی افزود: اولین عامل پیروزی در بعثت پیامبر اسلام و انقلاب اسلامی، توکل به خدا و دومین عامل علاوه بر داشتن باور، اعتقاد و ایمان، استقامت و تحمل در برابر مشکلات است.


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 1 اسفند 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode