ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 6 آذر 1403
سه شنبه 6 آذر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 3 دي 1401     |     کد : 199952

تنش در خانه، موفقیت در کار!

مشکلات در خانه اگر چه ممکن است بر خلق و خو و انرژی شما تاثیر منفی بگذارد اما ممکن است شما را در حین کار مفیدتر کند!

مشکلات در خانه اگر چه ممکن است بر خلق و خو و انرژی شما تاثیر منفی بگذارد اما ممکن است شما را در حین کار مفیدتر کند!

به گزارش ایسنا، روزنامه جام جم نوشت: «یک درگیری حل‌نشده در خانه، می‌تواند باعث ایجاد گره در جسم و روح شما شود. گرهی که فقط به این دلیل که از در خانه خود عبور می‌کنید و سپس وارد محل کارتان می‌شوید از بین نمی‌رود.

بر اساس تحقیقات جدیدی که در مجله روانشناسی کاربردی منتشر شده است، این تعارض ممکن است بر کار شما تاثیر بگذارد؛ البته به گونه‌ای که انتظارش را ندارید. مشکلات در خانه اگر چه ممکن است بر خلق و خو و انرژی شما تاثیر منفی بگذارد اما ممکن است شما را در حین کار مفیدتر کند! پژوهشگران دریافتند که کارگرانی که قبل از کار یک تعامل «غیر متمدنانه» داشته‌اند، با ارائه کمک به همکاران خود، چه از نظر شخصی و چه از نظر حرفه‌ای، با احساس ناراحتی خود بهتر کنار آمدند. پس از مشاجره، کارگران با آنکه روحیه بدی داشتند اما همچنان به دیگران کمک می‌کردند.

این گزارش چند مطالعه متفاوت داشت. در یک مطالعه روی ۲۲۶ نفر، از کارمندان خواسته شد تا یک تعامل خوب یا ناخوشایند اخیر را به‌ یاد بیاورند. آنهایی که یک تعامل ناخوشایند را به‌ یاد می‌آوردند، نسبت به کسانی که تعاملی خوب را به یاد می‌آوردند، فرسوده‌تر بودند یا حال‌شان بدتر بود. در مطالعه دیگری، محققان با ۱۱۱ زوج با درآمد دوگانه مصاحبه کردند. از یکی از زوجین در مورد خلق و خو و اینکه چقدر در طول روز کاری به دیگران کمک کرده است، سؤال شد. از زوج دیگر نیز پرسیده شد که آیا آنها قبل از کار، تعاملی با یکدیگر داشته‌اند که حاوی توهین یا بی‌احترامی بوده است؟

زوجینی که آن روز صبح شریک‌شان با آنها دعوا کرده بودند، گزارش دادند که هم در محل کار بدخلق هستند و هم به دیگران کمک بیشتری می‌کنند.

یافتن علل این ارتباط عجیب: کمک به همکاران با وجود داشتن مشکلات شخصی، در واقع باعث می‌شود که کارمندان پس از بازگشت به خانه در روحیه بهتری قرار بگیرند. با این حال، کمک به همکاران در کارهای مربوط به شغل‌شان، کارکنان را در وضعیت بدتری از نظر خستگی و فرسودگی روحی و جسمی نیز قرار می‌دهد.

براندون اسمیت، مربی شغلی و روان‌درمانگر می‌گوید: «این موضوع چندان تعجب‌آور نیست. چنین افرادی در خانه احساس کمبود شایستگی، اعتمادبه‌نفس و ارتباط می‌کنند. وقتی که وارد محل کارشان می‌شوند، با کمک‌کردن به دیگران و برقراری ارتباط به همان چیزی می‌رسند که به دنبال آن هستند.»

جدا از کمک کاری، ارائه مشاوره به همکاران در مورد یک موضوع شخصی نیز می‌تواند به فرد کمک کند به گونه‌ای احساس اعتبار کند؛ همان چیزی که در خانه خود احساس نمی‌کند. اسمیت می‌گوید گویی شما در حال «پرکردن یک سطل» هستید؛ سطلی که در خانه پر نمی‌شود. با این حال، کمک کاری یا عاطفی این خلأ را پر نمی‌کند. دادن مشاوره یا نصیحت‌کردن یک همکار در مورد اینکه چگونه مشکلات شخصی خود را مدیریت کند، می‌تواند به نوعی «پرداخت سریع و آسان» برای خواسته‌های خود باشد؛ البته بدون اینکه هیچ بازخورد واقعی ارائه دهد.»


نوشته شده در   شنبه 3 دي 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode