ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 6 آذر 1403
سه شنبه 6 آذر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 30 تير 1401     |     کد : 199120

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

علم نافع جایگزین علم کلاسیک شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان شرقی با بیان این‌که باید علم نافع را جایگزین علم کلاسیک و غیرکاربردی کنیم، گفت:

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان شرقی با بیان این‌که باید علم نافع را جایگزین علم کلاسیک و غیرکاربردی کنیم، گفت: به عنوان مثال بسیاری از فارع التحصیلان رشته روانشناسی هزار تا نظریه حفظ هستند، ولی وقتی وارد بازار کار می‌شوند، در عمل چیزی نمی‌دانند.

جهانبخش سلمانیان در آیین تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی، گفت: امروزه یک جنبشی در دنیا تحت عنوان جنبش علم به درد بخور شکل گرفته و بسیاری به این باور رسیدند که آموزش های کلاسیک که در زندگی آن ها به درد نمی خورد را حذف کرده و به علم به درد بخور و نافع بپیوندیم.

وی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی باید متناسب سازی کیفی و کمی خروجی آموزش‌های کاربردی و نیازهای بازار کار را مدنظر قرار داده و از آموزش های غیر ضروری اجتناب کند.

  وی با بیان این‌که پویایی و دینامیک بودن آموزش‌ها برای نیروی کار اصلی ترین موضوعاتی است که باید روی آن‌ها کار کنیم، گفت: اکنون عصر انفجار دانش و اطلاعات است و دیگر همانند زمان قدیم نیست که یک معادله ای اختراع شود و چندین سال دیگر نظریه‌ای دیگری برای آن بیان شود، امروزه هر روز پویا تر می‌شویم؛ بنابراین نمی توانیم آموزش را در یک دوره خاص محدود کنیم.

سلمانیان تصریح کرد: الان دیگر دوره آن نیست که بگوئیم ۴ سال درس خوانده و آموزش ببینیم و بعد ۳۵ سال کار کنیم، این یعنی عقب ماندن از جامعه. در چرخش تحول آفرینی که در سند تحول ذکر شده است بر موضوع چرخش از یادگیری محدود به دوران تحصیل به یادگیری مادام العمر و مناسب با نیاز جامعه بسیار تاکید شده است و تمامی دانشگاه‌ها به خصوص علم کاربردی و فنی حرفه‌ای باید این موضوع را اولویت کاری خود قرار دهند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی و نهادهای فنی و حرفه‌ای نباید محدود به آموزش‌های دوره‌های کاردانی و کارشناسی شوند تا فارغ‌التحصیل ۳۵ سال با همان روند جلو برود، این موضوع در عصر انفجار دانش و اطلاعات چنین چیزی مقدور و ممکن نیست و اشتباه بزرگی است.

وی اضافه کرد: درحال حاضر اگر ناکارآمدی در بازار کار داریم، به دلیل مهارت های نادرست بوده و جهت گیری ما در آموزش اشتباه است.

وی با بیان این‌که متاسفانه امروزه مدرک گرایی را به جای کسب تجربه، دانش و مهارت مد نظر قرار داده و این موضوع به یک چالش جدی در جامعه ما تبدیل شده است، اظهار کرد: در چرخش تحول آفرینی که در سند تحول به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده است به موضوع چرخش از آموزش و پژوهش صرفا معطوف به ارتقای جایگاه علمی به آموزش و پژوهش نیاز محور، مزیت محور، اولویت محور تاکید شده است‌. 

گفتنی است؛ آیین تکریم از زحمات فرزان قالیچی "رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان" و معارفه اصغر عابد زاده "سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.


برچسب ها
نوشته شده در   پنجشنبه 30 تير 1401  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode