ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 18 تير 1403
دوشنبه 18 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 29 ارديبهشت 1390     |     کد : 19809

فرهنگ اعتكاف در جامعه گسترش يابد

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي وامام جمعه تبريز گفت: فرهنگ اعتكاف كه با استقبال جوانان روبه روست بايد در جامعه گسترش يابد.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي وامام جمعه تبريز گفت: فرهنگ اعتكاف كه با استقبال جوانان روبه روست بايد در جامعه گسترش يابد.


به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي،آيت‌الله محسن مجتهد شبستري در نخستين جلسه هم‌انديشي ستاد اعتكاف آذربايجان شرقي كه به همت اداره كل تبليغات اسلامي استان برگزارشد، با برشمردن نتايج معنوي و اجتماعي اعتكاف خواستار همراهي دستگاه‌هاي اجرايي در برگزاري اين برنامه شد.

وي با اشاره به معني اعتكاف از ديدگاه قرآن و روايات اظهار داشت: اعتكاف به معني وقوف سه روزه در مسجد و روزه‌گيري همراه با عبادت و خودسازي است كه در اسلام جايگاه خاصي داشته و بزرگان اسلامي به اين عمل مقيد بودند.

امام جمعه تبريز خاطرنشان كرد: اعتكاف داراي اثرات و نتايج روحي و معنوي فراوان براي فرد و جامعه است و علاوه بر خودسازي و تهذيب نفس براي فرد، جامعه نيز از اين مسئله بهره‌مند مي‌شود.

آيت‌الله مجتهد شبستري افزود: نبي مكرم اسلام توجه خاصي به اعتكاف در مسجد داشتند و مدت اعتكاف ايشان در دهه آخر ماه رجب و به مدت 10 روز صورت مي‌گرفت.

وي يادآور شد: اعتكاف براساس برخي روايات رسيده موجب غفران گناهان گذشته فرد شده و عبادتي مهم و بزرگ در اسلام شمرده مي‌شود.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: اعتكاف در جمهوري اسلامي مورد توجه بيشتر قرار گرفته و هر سال شاهد حضور پرشورتر جوانان و نوجوانان در اين برنامه معنوي هستيم.

امام جمعه تبريز تصريح كرد: حضور پرشور جوانان در برنامه اعتكاف مايه خرسندي و خوشحالي است و در عرصه تهاجم فرهنگي كه دشمن با تمام توان وارد شده، حضور جوانان در مراسم اعتكاف مغتنم است.

وي گفت: فرهنگ اعتكاف بايد ترويج يافته و زمينه حضور جوانان در اين مراسم عبادي افزايش يابد تا شاهد ثمردهي معنوي اين عبادت در بعد فردي و اجتماعي شويم.

آيت‌الله مجتهد شبستري خاطرنشان كرد: در برنامه‌هاي اعتكاف امسال دعا براي مسلمين منطقه و مظلومان بحرين بايد مورد توجه قرار گيرد چرا كه عمق مظلوميت مردم بحرين شديد و تاسف‌برانگيز است.

امام جمعه تبريز خاطرنشان كرد: استكبار جهاني و در راس آنان آمريكا و صهيونيزم در حال افول هستند و دعاي مسلمين نيز در اين راستا موثر است.

وي تاكيد كرد: ترويج فرهنگ اعتكاف كه خوشبختانه در حال گسترش است در كنار تسهيل براي برگزاري برنامه اعتكاف در مساجد ضروري است.

آيت‌الله مجتهد شبستري افزود: دستگاه‌هاي مختلف در راستاي برگزاري اعتكاف همراهي و همكاري لازم را در برگزاري مقدمات و اجراي برنامه داشته باشند.


نوشته شده در   پنجشنبه 29 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode