ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 16 تير 1403
شنبه 16 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 19 مرداد 1400     |     کد : 196523

مدیر ستاد اقامه نماز استان:

وضعیت نمازخانه‌های بین راهی در شان آذربایجان شرقی نیست

مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی با بیان این‌که مساجد، وضوخانه‌ها و نمازخانه‌های بین راهی در شان استان نیست...

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی با بیان این‌که مساجد، وضوخانه‌ها و نمازخانه‌های بین راهی در شان استان نیست، گفت: طی بازدید میدانی، نمازخانه‌های بین راهی، وضعیت خوبی نداشتند، با اینکه برای ساماندهی آن تلاش می‌شود ولی وضعیت این نمازخانه‌ها در شان استان نیستند باید بیشتر به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود.

حجت الاسلام و المسلمین مجید آقاجانی در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که مسئولان شهرستانی ساماندهی نمازخانه‌های بین راهی را جزو دغدغه‌های خود قرار دهند، افزود:  ۳۶۵ نمازخانه بین راهی در استان وجود دارد که تمامی آن‌ها کدبندی شده است و همواره به طور مکرر مورد بازید واقع می‌شوند ولی برای ساماندهی آن همکاری لازم است تا به صورت میدانی وارد عمل شویم.

وی با بیان این‌که ۱۰۰ نمازخانه‌ی‌بین راهی استان در مپ گوگل جانمایی شده است، گفت: در حال حاضر تمامی نمازخانه های بین راهی دارای تلفن خط ثابت هستند که مردم می توانند کمبودهای آن را گزارش دهند.

وی با بیان این‌که ۱۵۰ پارک تبریز دارای نمازخانه است، گفت: یک سوم نمازخانه‌ی پارک‌های تبریز مناسب نیستند.

مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی ادامه داد: اگر وضعیت  نمازخانه‌ها و وضوخانه‌های سطح استان ساماندهی و آباد نشوند آن را به طور تصویری رسانه ای می‌کنیم.

وی با اشاره به اهمیت اقامه ی نماز و بنیاد مهدویت در جامعه، اظهار کرد: ستاد اقامه‌ی نماز استان دارای سه معاونت آموزش و فرهنگی، معاونت نظارت و ارزیابی و معاونت روابط عمومی است.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های معاونت آموزش و فرهنگی ستاد اقامه‌ی نماز استان، اظهار کرد: دوره‌های آموزشی با عنوان طرح مبین برای مدیران مدارس استان، حضوری و غیر حضوری اجرا می‌شود.


حجت الاسلام آقاجانی ادامه داد: همچنین دوره‌های آموزشی برای معلمان سوم ابتدایی دختران و پایه هشتم پسران نیز به صورت مجازی و غیرمجازی برگزار می‌شود.

وی برگزاری نشست‌های خانواده در توسعه و ترویج نماز را نیز یکی دیگر از برنامه‌های معاونت آموزشی و فرهنگی دانست و گفت: این برنامه برای مادران با همکاری ادارات آموزش و پرورش و کمیته امداد استان برگزار می شود.

وی با اشاره به نشست‌های دانش آموزی با موضوع دعوت به نماز و پاسخ به شبهات دینی در خصوص نماز و مهدویت در استان، گفت: حدود ۷۵۰ هزار دانش آموز در استان وجود دارد که سالانه حدود ۱۲۰ نشست دانش آموزی برای آن‌ها برگزار می‌شود البته این تعداد نشست نسبت به جمعیت دانش آموزی استان کم است، از شهرستان‌های زیادی جهت افزایش برگزاری این نشست‌ها درخواست شده است.

وی ادامه داد: از تمامی سازمان‌ها ادارات درخواست می‌کنیم  در خصوص برگزاری نشست‌های دانش آموزی همکاری کنند تا با همدلی و همیاری در مورد مسائل فرهنگی به ویژه نماز و ‌مهدویت بیشتر پرداخته شود تا بتوانیم به به فرزندان این کشور خدمت کنیم.

مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی در بخش دیگر سخنان خود برگزاری مسابقات پیامکی به ویژه رادیویی در مناسبات مذهبی را نیز از دیگر برنانه های معاونت آموزشی عنوان کرد و گفت: احکام تفسیر ایات نماز در این مسابقات در تمامی مناسبت انجام می شود، دو مسابقه نماز عشق امام حسین(ع) و نماز عاشوراییان به صورت کتابخانه‌ی مجازی در ماه محرم برگزار می شود.

وی تاکید کرد: از هر فردی که دارای طرح ابتکاری در مورد نماز و مهدویت است، استقبال می کنیم و سعی داریم به نحو احسن پیش رود.

حجت الاسلام آقاجانی با اشاره به اقدامات دومین معاونت نظارت و ارزیابی ستاد، اظهار کرد: اهم برنامه‌های این معاونت، رسیدگی به نمازخانه‌ها و نمازهای جماعت تمامی ادارات و دستگاهای اجرایی و دانشگاه‌هاست، هر سال از سوی وزرات خانه ها تفاهم نامه ای به استان ارسال می شود، پس از بومی سازی آن به ادارات امتیازی تعلق می‌گیرد امسال نهاد کمی وجود داشت که در این مورد ضعیف عمل کردند.

وی با تاکید بر این‌که تغییر و تحولات بنیادی باید از تمامی جهات به ویژه در مسائل فرهنگی انجام شود، گفت: اخیرا در جلسه شورای شهر تبریز، با اقامه‌ی اذان جلسه را ادامه نداده و اقامه‌ی نماز را اولویت قرار داده‌اند از رئیس شورای شهر تبریز به خاطر این کار قدردانی می‌کنیم، از سایر مدیران دستگاه‌ها نیز درخواست داریم توجه و اهمیت ویژه‌ای برای برپایی به موقع نماز داشته باشند.

وی با بیان این‌که ظرفیت‌ها در مورد مهدویت و نماز بسیار زیاد است، گفت: هر شهروند می‌تواند مهدی یاور شود، هر مسجد یک قرارگاه بنیاد حضرت مهدی موعود است.

مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که سرمایه گذاری در نوجوانان وکودکان به ویژه در مدارس بسیار مهم است، گفت: در این راستا مهدی یاوران به مدارس ارسال می شوند چرا که معتقدم اگر می خواهیم در این زمینه کاری انجام دهیم باید از مقطع پیش دبستان شروع کنیم.

وی با بیان این‌که افزایش مطالعه در زمینه مهدویت بسیار اهمیت دارد، گفت: برای افزایش مطالعه در زمینه مهدویت در سنین مختلف، پخش کتاب‌های مهدویت به ویژه و برگزاری جشنواره هایی در خصوص حضرت موعود مهدی عج، انجام شده است.


نوشته شده در   سه شنبه 19 مرداد 1400  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode