ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 21 ارديبهشت 1390     |     کد : 19339

2 هزار و 700 ميليون ريال اخاذي در زمينه عتبات عاليات

مدير كل سازمان حج و زيارت آذربايجان شرقي گفت: سال گذشته در استان شاهد اخاذي 2 هزار و700ميليون ريالي در يك مورد زيارت عتبات عاليات بوده‌ايم.

مدير كل سازمان حج و زيارت آذربايجان شرقي گفت: سال گذشته در استان شاهد اخاذي 2 هزار و700ميليون ريالي در يك مورد زيارت عتبات عاليات بوده‌ايم.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، مرتضي آقايي ظهر امروز در ديدار با اعضاي شوراي اسلامي استان آذربايجان شرقي بر ضرورت ايفاي نقش فرهنگي شوراهاي اسلامي در فرهنگ‌سازي ديني تاكيد كرد.
مديركل سازمان حج و زيارت آذربايجان شرقي اظهار داشت: عدم اطلاع و آگاهي مردم موجب مي‌شود تا سازمان حج و زيارت در برخي ماموريت‌هاي خود با مشكل مواجه شود.
وي ادامه داد: ابزارهاي اطلاع‌رساني سازمان حج و زيارت محدود بوده و برخي زائران نقاط محروم از دريافت اطلاعيه‌هاي سازمان محروم هستند بر همين اساس برخي ثبت‌نام‌ها از طريق گروه‌هاي غيرمجاز صورت مي‌گيرد.
وي افزايش آگاهي عمومي نسبت به سفرهاي زيارتي را مورد تاكيد قرارداد و گفت: شوراهاي اسلامي شهر و روستا در زمينه اطلاع‌رساني و افزايش سطح آگاهي مردم براي استفاده مطلوب از خدمات زيارتي سازمان ضرورت دارد.
مدير كل سازمان حج و زيارت آذربايجان شرقي افزود: حوزه‌هايي كه اطلاع‌رساني در آنها ضعيف است، نقاط آسيب‌پذير براي ايفاي ماموريت سازمان حج و زيارت هستند و افراد سودجو از اين بي‌اطلاعي سواستفاده مي‌كنند.
آقايي تاكيد كرد: سودجويان از عشق مردم آذربايجان به اهل‌بيت(ع) استفاده كرده و از مردم به بهانه فراهم كردن مقدمات سفر زيارتي اخاذي مي‌كنند.
مدير كل سازمان حج و زيارت آذربايجان شرقي گفت: در حال حاضر شكوائيه‌هاي متعددي در زمينه كلاهبرداري از افراد ساده و عامي كه عشق به زيارت عتبات دارند در سازمان موجود است و در سال گذشته 2 هزار و700ميليون ريال اخاذي را در يك مورد شاهد بوده‌ايم.
وي، با تاكيد بر اطلاع‌رساني و فرهنگ‌سازي از سوي شوراهاي اسلامي تصريح كرد: اعضاي شوراي اسلامي استان داراي بينش فرهنگي بوده و در اين راستا مي‌توانند، ايفاي نقش كنند.
آقايي ادامه داد: آذربايجان شرقي در سطح كشور به عنوان كانون ولايت مطرح است و در اين استان فرهنگ اهل‌بيت(ع) بايد بيش از گذشته در استان احساس شود.
وي گفت: شوراهاي اسلامي در ارتقاي فرهنگ ديني در جامعه بايد تلاش كرده و كاركردخود را نشان دهند.


نوشته شده در   چهارشنبه 21 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode