ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 24 مرداد 1399     |     کد : 193282

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خبر داد

وجود ۱۳۵ هیئت مذهبی شناسنامه‌دار در اسکو

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسکو با بیان این‌که عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان برگزار می‌شود، گفت: در حال‌حاضر، ۱۳۵ هیئت مذهبی در شهرستان در سامانه تبلیغات اسلامی ثبت شده و دارای شناسنامه هستند.

ایسنا/آذربایجان شرقی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اسکو با بیان این‌که عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان برگزار می‌شود، گفت: در حال‌حاضر، ۱۳۵ هیئت مذهبی در شهرستان در سامانه تبلیغات اسلامی ثبت شده و دارای شناسنامه هستند.

حجت‌الاسلام اباذر حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ماه محرم امسال از ۳۱ مردادماه آغاز می‌شود و با توجه به شیوع بیماری کرونا، برگزاری آیین‌های عزاداری تفاوت‌هایی با سال‌های قبل خواهد داشت.

وی با بیان این‌که دستور العمل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم ایام محرم و فعالیت هیات‌های مذهبی تهیه شده است، افزود: سامانه‌ای به نام بیرق طراحی و راه‌اندازی شده که هیات‌های مذهبی متقاضی برای برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر ملزم به ثبت مشخصات و دریافت کد رهگیری هستند.

وی خاطرنشان کرد: در این سامانه در خصوص رعایت مصوبات ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا، در قالب ۱۰ دستورالعمل اجرایی بارگذاری شده که مسئولان تمامی هیئت‌های حسینی، موظف به امضای تعهدنامه و اجرای آن هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسکو گفت: مسئولان هیئات در راستای برپایی عزاداری، علاوه بر نام نویسی در سامانه و دریافت کد عضویت، باید مجوز خاصی را از سازمان تبلیغات اسلامی دریافت کرده و متعهد به اجرای رعایت پروتکل‌های ابلاغی باشند.

وی افزود: امسال به دلیل شیوع کرونا، مراسم ویژه شیرخوارگان حسینی و روز سوم عاشورا در سطح شهرستان برگزار نمی‌شود و از خبرنگاران شهرستان اسکو انتظار داریم برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی لازم در زمینه شرایط خاص ماه محرم امسال و لزوم رعایت هر چه بیشتر مسائل بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی بکوشند.

وی در ادامه تشریح کرد: براساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا، مکان‌های عزاداری قبل و بعد از مراسم ضدعفونی می‌شود و حضور افراد مسن با بیماری زمینه‌ای و کودکان در عزاداری‌ها ممنوع است.

حمیدی ادامه داد: همچنین راه اندازی ایستگاه‌های صلواتی و حرکت دسته عزاداری در خارج از مکان‌های عزاداری، توزیع موادخوراکی و پذیرایی و استفاده از طبل و سنج نیز در محرم و صفر ممنوع است.

وی یادآورشد: اجباری بودن ماسک برای همه عزاداران، رعایت فاصله اجتماعی دو متری و برگزاری مراسم با یک چهارم ظرفیت از دیگر محدودیت‌ها در این زمینه بوده و مدت زمان اجرای برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم در مکان‌های سرپوشیده یک ساعت و در فضاهای باز حدود دو ساعت است.

وی در پایان گفت: هیئت‌های عزاداری نیز از ظرفیت‌های فضای مجازی در رابطه با عزاداری ماه محرم و برگزاری برنامه‌های ویژه عزاداری شهادت امام حسین (ع) استفاده کنند.


نوشته شده در   جمعه 24 مرداد 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode