ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 4 آذر 1403
يکشنبه 4 آذر 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 15 مرداد 1399     |     کد : 193179

حجت‌الاسلام قمی:

سازمان تبلیغات دستورات ستاد ملی کرونا را در محرم اجرا می کند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات بنا به دستور رهبر انقلاب، مسئول اجرایی کردن دستورات ستاد مقابله با کرونا در مراسم‌های محرم است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: سازمان تبلیغات بنا به دستور رهبر انقلاب، مسئول اجرایی کردن دستورات ستاد مقابله با کرونا در مراسم‌های محرم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه ستاد هماهنگی برگزاری برنامه‌های محرم ۹۹ در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، عصر سه شنبه (۱۴ مرداد) در سازمان تبلیغات اسلامی واقع در میدان فلسطین برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و صادق امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) و چند تن از مسئولان سازمان تبلیغات حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین قمی در این مراسم گفت: برای همه روشن است که این روزها با جهان دیگری مواجه هستیم. اهمیت فعالیت فضای مجازی و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، به دلیل اهمیت سلامت مردم است. محتوای صوت و تصویر می‌تواند در همه زمینه‌ها نقش آفرین باشد. سازمان تبلیغات مسئول برگزاری مراسم محرم و مسئول بررسی نظرات خبرگان و نخبگان است. مقام معظم رهبری نیز دستور دادند، سازمان تبلیغات در زمینه برگزاری مراسم‌های محرم، مسئول اجرایی کردن دستورات ستاد کرونا باشد.

وی افزود: سال گذشته سازمان تبلیغات صرفاً وظیفه اجرایی و تسهیل گری برگزاری مراسم‌ها را داشت. همان طور که شلختگی در برنامه‌های اجرایی ناهماهنگی ایجاد می‌کند، چندپارگی در تنظیم قواعد و دستورات هم آشفتگی ایجاد می‌کند. طبیعتاً طبق فرمایش مقام معظم رهبری تمامی دستورات از ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر می‌شود. وظیفه ما هم افزایی بیشتر برای رسیدن به برنامه‌ای واحد در محرم امسال است. همه قواعد بهداشتی با لطف مردم رعایت خواهد شد. کما اینکه در مراسم‌هایی مثل شب قدر اتفاق افتاد.

امامیان رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر (ساترا) نیز گفت: هدف از این جلسه تشکر از سازمان تبلیغات اسلامی برای برنامه ریزی هدفمند جهت برگزاری مراسم‌های محرم و صفر پیش رو است. مراسم‌هایی که با شرایط خاصی امسال برگزار می‌شود و تلاش‌های بیشتری برای آن صورت می‌گیرد. هیئت‌های آنلاین سهم بسزایی در مراسم‌های امسال دارند. فضای مجازی و المان‌های صوتی و تصویری در مناسبت‌های اخیر و حتی محرم‌های گذشته بسیار فعال بودند، اما الان جدی‌تر فعالیت می‌کنند. رسانه ای‌تر شدن محرم امسال به معنای راحت‌تر برگزار شدن آن نیست؛ باید تلاش مضاعف کرد که اقامه عزا اتفاق بیفتد.

وی افزود: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده با چند اپراتور همکاری خواهیم داشت. به این ترتیب که جلسات به صورت آنلاین و با اینترنت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد. سازمان تبلیغات اسلامی محور تمامی فعالیت‌های محرم امسال است و برنامه‌ها حول این سازمان اتفاق می‌افتد. امسال طرحی با نام «خیمه‌های رسانه ای» داریم که نقش ویژه در برنامه‌های اجرایی محرم دارند. این طرح با نظارت مستقیم سازمان تبلیغات اسلامی اجرایی می‌شود. خیلی از سازمان‌ها و ارگان‌های رسانه‌ای در طرح مذکور فعالیت می‌کنند. سازمان صدا و سیما نیز در ادامه برنامه سال‌های گذشته خود که هیئات را پوشش می‌داد، امسال پررنگ‌تر خواهد بود. فرض ما این است که امسال خلأ دو سال پیش فعالیت‌های رسانه‌ای جبران شود. کار جدید نیست، اما باید نظام‌مند باشد؛ نه با حضور حداکثری مردم که تنها در فضای مجازی و بدون حضور مردم.


نوشته شده در   چهارشنبه 15 مرداد 1399  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode