ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 20 ارديبهشت 1390     |     کد : 19261

اشتغال 5000 زن در شهرك تخصصي ريحانه تبريز

مديركل امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان شرقي گفت: اشتغال 5 هزار زن در شهرك صنايع دستي ريحانه كه مختص فعاليت بانوان است، پيش‌‌بيني شده است.

مديركل امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان شرقي گفت: اشتغال 5 هزار زن در شهرك صنايع دستي ريحانه كه مختص فعاليت بانوان است، پيش‌‌بيني شده است.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، نسرين پيرسمساري بعد از ظهر امروز در كارگروه فرهنگي و اجتماعي آذربايجان شرقي بر نقش‌آفريني بيشتر بانوان و خانواده در تحقق جهاد اقتصادي تاكيد كرد.
وي با اشاره به اجراي سه طرح پژوهشي استان و برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي در 10 نقطه شهر و نيز تشكيل تعاوني اشتغال بانوان اظهار داشت: اين موارد به عنوان رئوس برنامه‌ها مورد توجه كارگروه فرهنگي و اجتماعي استان قرار گرفته است.
پيرسمساري گفت: اثر بخشي اشتغال خانگي استان و بررسي راهكارهاي افزايش رغبت زنان به گردش سرمايه در سيستم اقتصادي استان و نيز جهاد اقتصادي در خانواده به عنوان موضوعات پژوهشي مورد توجه اين كار گروه قرار گرفته است.
پيرسمساري استفاده از ظرفيت علمي دانشگاه‌ها را يادآور شد و گفت: دانشگاه‌ها مي‌توانند در اين راستا كمك شايان توجهي كرده و به صورت كاربردي تحقيقات مربوط به خانواده را انجام دهند كه در گذشته نيز شاهد مطالعات موثر در اين زمينه بوده‌ايم.
مديركل امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان شرقي گفت: دست يافتن به راهكارهاي عملي در تحقق جهاد اقتصادي در خانواده با تلفيق توان علمي دانشگاه‌ها و تجارب دستگاه‌هاي مختلف مي‌تواند انجام گيرد.
وي با اشاره به كلنگ‌زني شهرك صنايع دستي ريحانه در تبريز گفت: اين شهرك در بيش از 40 هكتار احداث مي‌شود كه مختص فعاليت بانوان است.
وي افزود: اشتغال 5 هزار نفر در اين شهرك پيش‌بيني شده كه اشتغال زنان بي‌سرپرست و بدسرپرست در اولويت قرار دارد.
پيرسمساري با اشاره به اجراي اصل 44 گفت: تشكيل موسسه تعاوني اشتغال بانوان با توجه استفاده از ظرفيت‌هاي موجود مورد توجه قرار گرفت و در سال گذشته در استان مصوب شد.
مديركل امور بانوان و خانواده استانداري آذربايجان شرقي ادامه داد: تشكيل اين بنياد تعاوني با استفاده از توان تجار استان و نيز توان فارغ‌التحصيلان دانشگاهي صورت مي‌گيرد و مي‌توان ظرفيت‌هاي نهفته اشتغال و توسعه استان در امور بانوان را بارور كرد.
وي با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري بر استفاده از توان بانوان در توسعه كشور خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب حضور بانوان در عرصه‌هاي مختلف اجتماعي و فرهنگي را زمينه‌ساز موفقيت اين فعاليت‌ها دانسته‌اند.


نوشته شده در   سه شنبه 20 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode