ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 ارديبهشت 1390     |     کد : 19179

«مامور 007» در تلويزيون راوي مي‌شود

دانيل كريگ، جيمز باند امروزي سينما صداي خود را به يك برنامه تلويزيوني قرض مي‌دهد.

جام جم آنلاين: دانيل كريگ، جيمز باند امروزي سينما صداي خود را به يك برنامه تلويزيوني قرض مي‌دهد. اين بازيگر انگليسي‌تبار با يكي از برنامه‌هاي تاريخي شبكه بي.‌بي.‌سي به نام «يك‌زندگي» همكاري مي‌كند.

وي راوي اين برنامه مستند خواهد بود. مستند جديد اين شبكه را مايكل گانتن با همكاري مارتا هولمز كارگرداني خواهد كرد. واحد تاريخ طبيعي تلويزيون بي‌بي‌سي تهيه‌كننده اين مستند است.

خط اصلي قصه اين مجموعه، به بررسي ديدگاه‌هاي مختلف دانشمندان قديم و جديد در ارتباط با چگونگي تحول نوع بشر مي‌پردازد. زندگي آدم‌هاي روي كره زمين از عهد كهن تا به امروز و تغيير و تحولاتي كه در اعصار مختلف تاريخي با آنها روبه‌رو بوده است، مضمون مركزي يك زندگي است.

در عين حال، ارتباط بين آدم‌ها با موجودات و محيط دور و بر هم مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت. اين نخستين بار است كه دانيل كريگ با يك مجموعه مستند تلويزيوني همكاري مي‌كند و صداي خود را در اختيار چنين اثري قرار مي‌دهد.

او كه از ديرباز خود از دوستداران مستندهاي تلويزيوني بوده است، همكاري با پروژه يك زندگي را يكي از بهترين كارهاي چند سال اخير خود مي‌داند. اين بازيگر قرار است در آينده هم با ديگر مجموعه‌هاي مستند تلويزيوني همكاري داشته باشد. منتقدان تلويزيوني مي‌گويند استقبال عموم تماشاگران از حضور دانيل كريگ در يك آگهي تبليغاتي تلويزيوني كه در روز جهاني زن پخش شد، اين بازيگر را متقاعد كرده است كه در آينده همكاري نزديك‌تري با رسانه تلويزيون و پروژه‌هاي مستند و اجتماعي داشته باشد.

دانيل كريگ در ارتباط با اولين كار تلويزيوني خود با انتشار بيانيه‌اي گفته است: «واحد تاريخ طبيعي بي.‌بي.‌سي در طول فعاليت‌هايي كه در سال‌هاي قبل داشته ثابت كرده كه مستندهاي خوب، جذاب و مستدلي تهيه و توليد مي‌كند و مهارت‌هاي كاري آنها ستودني است.

تماشاگران تلويزيوني نمي‌توانند رقيبي براي اين واحد در دنياي رسانه‌اي پيدا كنند. در تمام اين سال‌ها فيلمسازان و مستندسازان زيادي تمام عمر و وقت خود را صرف خلق و ضبط تصاوير زيبا و مستندي درباره زندگي موجودات روي كره زمين كرده‌اند و گوشه‌هاي پنهان اين زندگي را در معرض ديد و قضاوت عموم مردم و علاقه‌مندان قرار داده‌اند. بدون حضور آنها، هيچ وقت نمي‌توانستيم حيات وحش را آن گونه كه هست، ببينيم و كشف كنيم. من خودم به عنوان يك انسان معمولي به اين همه تلاش و توانايي احترام مي‌گذارم و كار آنها را از صميم قلب تحسين مي‌كنم.

هميشه دوست داشتم به نوعي با اين آثار مستند همكاري داشته باشم و فكر مي‌كنم آدم خوشبخت و خوش‌شانسي هستم كه فرصت همكاري با مستند يك زندگي را پيدا كرده‌ام. حتي اگر در توليد اين مجموعه نقش كوچكي داشته باشم،‌ باز هم اين كار برايم اهميت زيادي دارد.»

مسوولان شبكه بي.‌بي.‌سي مي‌گويند يك زندگي نسخه تازه‌اي از يك برنامه تلويزيوني 6 ساعته همين شبكه به نام زندگي است. اين مجموعه سال 2009 به روي آنتن رفت. سازندگان يك زندگي قصد دارند آن را در 2 نسخه سينمايي و تلويزيوني آماده كنند. آنها در مرحله نخست فيلم سينمايي يك زندگي را روانه پرده سينماها مي‌كنند و پس از اتمام نمايش عمومي آن در سينماهاي آمريكاي شمالي و اروپا، نسخه تلويزيوني آن را به روي آنتن مي‌فرستند.

اين شبكه قبل از اين هم، روش مشابهي را براي 2مجموعه موفق ديگر تلويزيوني خود «زمين» و «آبي عميق» به كار گرفت. هر دو مجموعه كه توانسته بودند شمار زيادي از تماشاگران تلويزيوني را جذب‌ كنند، با تكيه بر اين موفقيت صاحب نسخه سينمايي هم شدند.

«زمين» تا به امروز با فروشي 97 ميليون دلاري در سطح جهاني، سومين فيلم پرفروش مستند كل تاريخ سينماي جهان است. اين موفقيت در شرايطي نصيب اين فيلم و ديگر كارهاي مستند شده است كه معمولا تماشاگران سينما (بر خلاف تلويزيون)‌ استقبال بالايي از محصولات مستند نمي‌‌كنند.

2 فيلم مستند سينمايي ديگري كه لقب اولين و دومين كارهاي پرفروش مستند تاريخ سينما را از آن خود كرده‌‌اند ، «رژه پنگوئن‌ها» محصول فرانسه و «فارنهايت 11‌/‌9» ساخته جنجالي و ضد جنگ مايكل مور هستند. نسخه سينمايي «يك زندگي» براي نمايش در ماه سپتامبر (اواخر فصل تابستان)‌ آماده مي‌شود و تماشاگران تلويزيوني مجموعه آن را قبل از كريسمس از تلويزيون‌هاي خود تماشا خواهند كرد.

مستند سينمايي يك زندگي سومين مستند بلند شبكه بي.‌بي.‌سي براي پخش روي پرده بزرگ، پس از نمايش عمومي موفقيت‌آميز 2 مستند سينمايي «قدم‌زني با دايناسورها» و «آفريقا» است. هر دو فيلم سينمايي كه به صورت سه‌بعدي به نمايش عمومي درآمدند، برگردان سينمايي 2 مجموعه تلويزيوني هستند. نكته جالب اين است كه مسوولان بي.‌بي.‌سي پس از پخش و نمايش موفقيت‌آميز سينمايي اين دو فيلم، يك بار ديگر مجموعه‌هاي تلويزيوني آنها را به روي آنتن فرستاد كه با استقبال دوباره تماشاگران روبه‌رو شد.

تهيه‌كنندگان پروژه يك زندگي مي‌گويند همراهي يك بازيگر مطرح مثل دانيل كريگ با آنان مي‌تواند مثل يك برگ برنده عمل كند و باعث محبوبيت بيشتر اين پروژه مستند شود.

دانيل كريگ ماه قبل در اولين همكاري خود با رسانه تلويزيون با يك فيلم تبليغاتي كوتاه كه به مناسبت روز جهاني زن تهيه شد، همكاري كرد. كريگ قبل از بازي در اولين فيلم جيمز باندي خود «كازينو رويال» (كه نسخه دوباره‌سازي شده فيلمي قديمي به همين نام بود)‌ در سال 2006، بازيگر چند فيلم روشنفكرانه و غيرمتعارف صنعت سينماي انگليس بوده است.

سايت ورايتي
مترجم: كيكاووس زياري


نوشته شده در   يکشنبه 18 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode