ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 3 مرداد 1403
چهارشنبه 3 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 18 ارديبهشت 1390     |     کد : 19162

تبريز خود را براي درخششي ديگر آماده مي‌كند

امروز مردم تبريز و آذربايجان آستين‌ها را بالا زده‌اند تا با حمايت خود از آخرين ديدار سرنوشت‌ساز گسترش فولاد در مقابل ابومسلم خراسان يك بار ديگر جشن صعود برگزار كنند و حلاوت صعود سومين تيم تبريز و آذربايجان را بچشند.

امروز مردم تبريز و آذربايجان آستين‌ها را بالا زده‌اند تا با حمايت خود از آخرين ديدار سرنوشت‌ساز گسترش فولاد در مقابل ابومسلم خراسان يك بار ديگر جشن صعود برگزار كنند و حلاوت صعود سومين تيم تبريز و آذربايجان را بچشند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، تبريز به عنوان يكي از مدرن‌ترين شهرها و به عنوان دروازده اروپا از سال‌ها پيش مورد توجه قرار گرفته و همواره در كالبد تاريخ به عنوان شهري افتخارآور مطرح بوده است.
تبريز قلب تپنده آذربايجان هميشه تاريخ در تمام مسائل اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي همچون ديگر شهرهاي ايران براي توسعه گام نهاده بوده و نام شهر اولين‌ها به راستي كه سزاور اين شهر كهن است.
با توجه به فاصله هشت ساله اين شهر از سطح اول فوتبال كشور و حرفه‌اي شدن و داغ شدن اين ليگ، هميشه جاي خالي تبريز و آذربايجان محسوس بود و رفته رفته تبديل به عقده‌اي مي‌شد تا اهالي اين خطه هميشه در آرزوي روزي باشند كه بتوانند از غرور لگدمال شده خود دفاع كنند.
اين طلسم با حضور حماسي هوادارن تبريز و آذربايجان و در زمان مديريت شفق در تراكتور شكسته شد و مردم آذربايجان توانستند شانه به شانه تيم‌هاي تهراني، اصفهاني، شمالي و جنوبي كشور با حمايت بي‌مثال هواداران به پيش بروند و حماسه‌هايي را خلق كنند كه ليگ برتر ايران تا سال‌ها نخواهد توانست اين شكوه را به خود ببيند.
شكست تابوي تيم‌هاي تهراني پيروزي و استقلال در برابر هواداران ورزش آذربايجان چيزي نبود كه بشود به آساني از آن گذشت. دردانه‌هاي پايتخت هميشه عادت كرده بودند كه هر وقت سخن از هوادار و تماشاگر باشد به حريف خود محقرانه بنگرند و حريفان هم تلخي اين تحقير را به هميشه بر جان مي‌خريدند.
اما ظهور پديده‌اي به نام هواداران ورزش آذربايجان توانست اين سد را بشكند و همگان چند باره ديدند كه اين تيم‌ها در شهر خود نيز از تماشاگران كمتري نسبت به تراكتور برخوردارند.
يك سال غرورآفرين گذشت و هواداران ورزش آذربايجان در انتظار سالي ديگر و حماسه‌اي ديگر نشستند كه شهرداري تبريز با ركوردي فراموش نشدني و قاطع و با قلع و قمع تمام حريفان و بدون تقبل حتي يك باخت به عنوان دومين تيم تبريز و آذربايجان گام به مسابقات ليگ برتر نهاد تا سهميه تبريز به اندازه شهر هميشه رقيب اصفهان به دو تيم برسد.
اين هديه را همه با آغوش باز از شهردار تبريز پذيرفتند تيمي كه نام تبريز در پسوند آن هميشه جاودانه خواهد ماند.
اما صعود شهرداري هم براي خواسته هواداران كافي نبود، آنها هميشه شيريني برتر بودن را درك كرده بودند و هيچ‌وقت نمي‌خواستند لقب دومي را قبول كنند آنها شايسته اول بودن بودند و مي‌خواستند اين را به اثبات برسانند.
اين بار تيمي پرچمدار نام تبريز و آذربايجان است كه آمده تا با سرمايه شخصي خود تبريز را يك پله بالاتر از اصفهان و همسان تهران قرار دهد.
تبريزيها مي‌خواهند با همت خود گسترش فولاد را به عنوان سومين نماينده اين خطه راهي مسابقات ليگ برتر كنند.
نماينده‌اي كه با سرمايه‌گذاري در سال گذشته و در نخستين سال حضور خود با شكست حريفاني چون ذوب‌آهن اصفهان تا ديدار پاياني جام حذفي پيش رفت و نشان داد كه مي‌تواند در سال‌هاي آتي به عنوان قطب ديگري در فوتبال كشور خودنمايي كند.
امروز مردم تبريز و آذربايجان آستين‌ها را بالا زده‌اند تا با حمايت خود از آخرين ديدار سرنوشت‌ساز گسترش در مقابل ابومسلم خراسان يك بار ديگر جشن صعود برگزار كنند و حلاوت صعود سومين تيم تبريز و آذربايجان را بچشند.
اما نام ابومسلم هميشه يك خاطره تلخ را نيز در اذهان هواداران فوتبال آذربايجان زنده مي‌كند. يك سال پيش تراكتور نماد ورزش آذربايجان با بيرون آمدن از ميدان به سبب ناپختگي كادر فني خود شكست مفتضحانه‌اي خورد تا در ادامه فصل 89 اميدي براي راهيابي به مسابقات آسيايي را در نخستين حضور خود در ليگ برتر از دست بدهد. باختي كه براي ورزش و فوتبال تبريز فقط از دست دادن سه امتياز نبود و لگدمال شدن غرور و به بازي گرفته شدن احساساتشان بود.
پانزدهم فرودين 89 هميشه در اذهان هواداران ورزش آذربايجان خواهد ماند اما كورسوي اميدي براي مرهم درد سال گذشته به چشم مي‌خورد، آيا گسترش تبريز مي‌تواند با شكست ابومسلم خراسان مرهمي بر اين زخم سال گذشته هواداران باشد، دوشنبه اين موضوع مشخص مي‌شود.


نوشته شده در   يکشنبه 18 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode