ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 16 ارديبهشت 1390     |     کد : 19143

راه‌اندازي موزه تخصصي و نمايشگاه مفاخر آذربايجان

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان ‌شرقي از راه‌اندازي موزه تخصصي و نمايشگاه مفاخر آذربايجان در آينده نزديك خبر داد.

 مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان ‌شرقي از راه‌اندازي موزه تخصصي و نمايشگاه مفاخر آذربايجان در آينده نزديك خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، علي داننده بعد از ظهر امروز در بازديد سركنسول جمهوري آذربايجان از كتابخانه مركزي تبريز اظهار داشت: نمايشگاه تخصصي مفاخر آذربايجان به دو صورت فيزيكي و مجازي قابل دسترس در اينترنت ايجاد مي‌شود كه اميد است به عنوان نمادي از هويت غني آذربايجان در جهان ثبت شده و به بهره‌برداري برسد.
وي همچنين با اشاره به اهميت بسط فرهنگ مطالعه افزود: كتابخانه مجموعه و نهادي است كه با گردآوري، سازماندهي و نگهداري دانش مدون بشر امكان رشد انديشه و شكوفايي استعداد انسان را فراهم مي‌كند.
داننده ادامه داد: كتابخانه گنجينه‌اي از دانش‌هاي گوناگون است و در اين راستا كتابخانه مركزي تبريز نيز با توجه به پيشينه غني فرهنگي و حضور و ظهور علما، دانشمندان، ‌نويسندگان و شعراي برجسته در طول سال‌هاي متمادي به گنجينه‌اي فاخر و ارزشمند از آثار گرانسنگ آنان تبديل شده است.
وي گفت: كتابخانه مركزي تبريز با وجود مجموعه‌اي نفيس از كتب چاپ سنگي و كتب خطي به عنوان يكي از كتابخانه‌هاي عمومي منحصر به فرد در كشور محسوب مي‌شود.
داننده همچنين مجموعه كتب اهدايي به اين كتابخانه را كم‌نظير دانست و بر لزوم ارتقاي بيش از پيش اين مجموعه عظيم فرهنگي تاكيد كرد.

* كتابخانه مركزي تبريز افتخاري براي مدنيّت آذربايجان و ايران است
علي عليزاده سركنسول جمهوري آذربايجان در استان آذربايجان‌ شرقي نيز در اين بازديد ضمن تقدير از فعاليت‌هاي ارزشمند انجام شده در كتابخانه مركزي تبريز و تحسين تلاش‌هاي اين مجموعه براي حفظ ميراث مكتوب آذربايجان و كشور ايران از آمادگي اين جمهوري براي همكاري براي توسعه منابع تخصصي اين كتابخانه خبر داد.
وي در بازديد از بخش نسخ خطي و نفايس كتابخانه مركزي و بخش اهداگران، كتاب‌هاي موجود در اين كتابخانه را مايه افتخار و مباهات دانست و كتابخانه مركزي تبريز را افتخاري براي مدنيت آذربايجان و ايران دانست.
حسن خدايي مديركل كتابخانه‌هاي عمومي آذربايجان‌شرقي همچنين در اين ديدار ضمن اشاره به فعاليت‌هاي تخصصي انجام يافته دراين كتابخانه براي حفظ ميراث مكتوب و گنجينه انديشه‌هاي ناب گفت: در حال حاضر اقداماتي اساسي در خصوص سيستم تهويه و تنظيم رطوبت محل نگهداري كتاب‌هاي خطي و نفيس در حال انجام است و در آينده نيز طرح‌ريزي براي تشكيل موزه اين نفايس انجام يافته كه ان‌شاءالله به محض تامين اعتبار لازم شاهد آغاز اين طرح خواهيم بود.
كتابخانه ملي تبريز در سال 1335 به همت خيرين فرهيخته تاسيس و با اهداي كتاب‌هاي برادران نخجواني كار خود را آغاز كرده و در سال 1380 با عنوان كتابخانه مركزي تبريز به كار خود ادامه داد.
اين كتابخانه به علت داشتن منابع غني همواره مورد توجه پژوهشگران از سراسر كشور بوده است.
كتابخانه مركزي تبريز با هفت مخزن كتاب با گنجايش 500 هزار جلد كتاب و صدها هزار جلد نسخه نشريات مجلد و تالارهاي مطالعه ويژه پژوهشگران،‌ نشريات ادواري، ‌منابع مرجع و تالارهاي همايش بزرگ‌ترين كتابخانه عمومي نهاد كتابخانه‌هاي كشور است.
علي عليزاده سركنسول جمهوري آذربايجان بيش از 20 عنوان كتاب در زمينه تاريخ آذربايجان را به كتابخانه مركزي تبريز اهدا كرده و بر آمادگي در خصوص همكاري با كتابخانه مركزي تبريز تأكيد كرد.
همچنين سركنسول جمهوري آذربايجان به صورت افتخاري از سوي مديركل كتابخانه‌هاي عمومي استان به عضويت در كتابخانه مركزي تبريز درآمد.


نوشته شده در   جمعه 16 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode