ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 14 تير 1403
پنجشنبه 14 تير 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 15 ارديبهشت 1390     |     کد : 19110

زنجبيل (Ginger) وخواص آن

اين گياه همراه با گياهان ديگر به‌عنوان تقويت‌كننده معده و بدن‌ بادشكن و ضد نفخ به‌كار مي‌رود. همچنين پزشكان چيني جديداً كشف كرده‌اند ...

اين گياه همراه با گياهان ديگر به‌عنوان تقويت‌كننده معده و بدن‌ بادشكن و ضد نفخ به‌كار مي‌رود. همچنين پزشكان چيني جديداً كشف كرده‌اند كه شربت زنجبيل بهترين دارو براي معالجه زخم معده مي‌باشد. زنجبيل تازه و شربت زنجبيل با چاي زنجبيل در بدن گرما توليد كرده و بدين وسيله مواد سمي و زائد بدن را به‌صورت عرق از بدن خارج مي‌سازد.

زنجبيل بهترين داروي سرماخوردگي و گلو درد مي‌باشد‌. هنگامي‌كه حس كرديد دچار سرماخوردگي شده‌ايد چند بار چاي زنجبيل بنوشيد و اگر گلو درد داريد علاوه بر آنكه چاي آن را ميل مي‌نمائيد با آن نيز قرقره كنيد‌. اين گياه براي خانم‌هائي‌كه عادت ماهيانه آنها عقب مي‌افتند تجويز شده است‌.

زنجبيل را حتي براي كمپرس نيز مي‌توان استفاده كرد كه سموم بدن را خارج مي‌سازد‌. براي اين منظور ابتدا چاي زنجبيل استفاده كنيد دستمالي را با آن آغشته و آب اضافي آن را فشار داده در محل زخم يا درد بگذاريد‌.

شربت زنجبيل براي زخم معده بسيار مفيد است‌. مبتلايان به زخم معده بايد هر روز قبل از غذا يك قاشق چايخوري از اين شربت را همراه با كمي آب بنوشيد زخم معده آنها پس از مدتي التيام خواهد يافت.

يك قاشق چايخوري پودر خشك زنجبيل و يا دو قاشق چايخوري زنجبيل رنده شده تازه را در داخل قوري ريخته روي آن آب جوش بريزيد و به مدت پنج دقيقه آن را با حرارت ملايم دم كنيد و سپس آن را با عسل شيرين كرده و ميل كنيد.

چاي زنجبيل هر چقدر بيشتر بماند و دم بكشد تندتر مي‌شود‌. حتي مي‌توان چاي زنجبيل را بعد از سرد شدن در داخل يخچال گذاشت و خنك كرد و مانند يك نوشابه سرد استفاده نمود‌.

براي تهيه شربت زنجبيل يك قسمت زنجبيل رنده شده را با سه قسمت عسل مخلوط كرده و در شيشه در بسته در يخچال نگهداري كنيد و هر موقع خواستيد مصرف كنيد‌.

براي درست كردن تنطور زنجبيل مي‌توانيد از الكل ۵۰ درجه استفاده نمائيد‌. يك قسمت زنجبيل رنده شده را با سه قسمت الكل ۵۰ درجه مخلوط كرده و داخل يك شيشه تيره رنگ بريزيد و به مدت چهادره روز آن را چند بار در روز تكان دهيد‌. بعد از اين مدت آن را صاف كرده و در جاي خشك و خنك نگهداري كنيد.


نوشته شده در   پنجشنبه 15 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode