ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 2 مرداد 1403
سه شنبه 2 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 13 ارديبهشت 1390     |     کد : 18981

پـاسداشت مقـام شامخ حضرت فاطـمه زهـرا (س) در شبکـه‌هـاي سيـمـا

در ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (سلام ا... علیها) شبکه های سیما با ویژه برنامه هایی مقام شامخ ام ابیها را پاس می دارند.

جام جم آنلاين: در ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (سلام ا... علیها) شبکه های سیما با ویژه برنامه هایی مقام شامخ ام ابیها را پاس می دارند.
به گزارش روابط عمومی سیما ، شبکه یک میزبان حاج منصور ارضی ، سید محمد موسوی و مهدی سلحشور از مداحان و مرثیه سرایان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حجج الاسلام سید احمد خاتمی ، سید مهدی میر باقری ، نظری منفرد ، عابدی و رحیم پور ازغدی و زهرا راستی است .

قرار است این شبکه علاوه بر پخش فیلم تلویزیونی و فیلم سینمایی مناسب مذهبی در شب و روز شهادت حضرت زهرا (س) ، عزاداری سوگواران ام ابیها را در میدان هفت تیر تهران پوشش دهد .

« حضرت زهرا (س) ، خانواده و قرآن » موضوع ویژه برنامه های شبکه دو سیما است و این شبکه از مداحی حاج سعید حدادیان ، مطیعی و مداحان نوجوان و سخنرانی حجج الاسلام نقویان و حسین انصاریان و خانم علا سوند و محمد حسین رجبی دوانی بهره مند است .

فیلم تلویزیونی یا فیلم سینمایی و انیمیشن های مذهبی و پخش عزاداری کودکان و مدارس و تهیه گزارش های مربوط از دیگر برنامه های شبکه دو سیما به مناسبت ایام شهادت مادر حسینین (س) است .

حاج محمد رضا طاهری ، مهدی میرداماد و سماواتی از مداحان اهل بیت (ع) اند که در شبکه سه سیما مرثیه سرایی می کنند و حجج الاسلام پناهیان ، سید مهدی طباطبایی و کازرونی به همراه حشمت ا... قنبری ، خانم دکتر فرهمند پور و خانم حاج عبد الباقی سخنرانان ویژه برنامه هایی شبکه سه در این ایام اند .

برنامه های گفتگو محور ، مستند و فیلم تلویزیونی یا فیلم سینمایی نیز در دستور کار این شبکه است.

شبکه چهار سیما با مداحی و مرثیه سرایی حاج حسین سازور، ابوالفضل بختیاری ، ذبیح ا... ترابی و ماشاء ا... عابدی و سخنرانی حجج الاسلام فاطمی نیا و جاودان به همراه دکتر دینانی و خانم دکتر آیت الهی ایام شهادت زهرای مرضیه (س) را گرامی می دارد.

این شبکه علاوه بر برنامه های گفتگو محور ، فیلم سینمایی ، مستند و برنامه« معرفت » با موضوع حضرت زهرا (س) درعرفان اسلامی – شیعی ، مراسم عزاداری دانشگاه ها و شاه چراغ شیراز را پخش می کند.

محمود کریمی ، حاج علی انسانی و حاج مرتضی طاهری از مداحان اهل بیت (ع) اند که در شبکه تهران با عزاداران شهادت مادر زینبین (س) هم نوا می شوند.

حجج الاسلام شهاب مرادی، ثمری ، عالی ، ماندگاری ، هاشمی نژاد و خانم نیلچی زاده نیز در شبکه تهران به این مناسبت سخنرانی می کنند.

توجه به سبک زندگانی حضرت زهرا (س) در برنامه ها ، پخش برنامه های ترکیبی با موضوع « همسر ولایت (س)» و پخش مراسم عزاداری هیئات تهران و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در دستور کار این شبکه است.

شبکه آموزش نیز با مداحی حاج صادق آهنگران ، مجید بنی فاطمه ، حاج قربان و سخنرانی آیت ا... صادق لاریجانی و حجج الاسلام محسن میرباقری ، دکتر رفیعی به همراه دکتر غلامعلی حداد عادل ، به جمع بینندگان سوگوار خود می پیوندد.

مستندی ترکیبی با موضوع « آثار تاسی به حضرت زهرا (س) » در موفقیت چهره های علمی کشور، روایات مرتبط با دانش از لسان حضرت زهرا (س) و برنامه آموزشی حجاب از دیگر برنامه های شبکه آموزش سیما است.

سخنرانی قرآنی ، قرائات مجلسی ، میزگردها و گفتگوها درباره تبیین مقام شامخ حضرت زهرا (س) با رویکرد ولایت ، ولایتی پذیری و بازخوانی آن برای جامعه امروز ، معرفی کتب و آثار ارزنده در حوزه فاطمه شناسی ، گفتگو با زنان و بانوان مبلغه درباره فضایل حضرت زهرا (س) به همراه مداحی حاج احمد چینی از مهم ترین برنامه های شبکه قرآن و معارف سیما در ایام شهادت کوثر قرآن (س) است .

این شبکه مراسم عزاداری شهرهای مقدس مشهد و قم را پخش می کند.

شبکه های جام جم نیز علاوه بر برنامه های تامینی ، برنامه ای با موضوع « کرامت زن در قرآن» و مداحی و سخنرانی را برای عزاداران ایام شهادت دخت نبوت (س) در سراسر جهان در نظر گرفته است و گزارش هایی را از مراسم عزاداری در مراکز اسلامی و نمایندگی های مقام معظم رهبری در خارج از کشور پخش می کند .

گفتنی است ویژه برنامه های سیما به مناسبت شهادت حضرت زهرا (سلام ا... علیها) از چهارشنبه 14 اردیبهشت تا یکشنبه 18 اردیبهشت 90 از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد.


نوشته شده در   سه شنبه 13 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode