ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 7 مرداد 1403
يکشنبه 7 مرداد 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 8 ارديبهشت 1390     |     کد : 18741

مفاخر آذربايجان شرقي شناسايي مي‌شوند

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان ‌شرقي از شناسايي مفاخر و شعراي آذربايجان خبر داد.

 مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان ‌شرقي از شناسايي مفاخر و شعراي آذربايجان خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان ‌شرقي، علي داننده در نشست شوراي فرهنگي عمومي استان اظهار داشت: علما، فضلا، شعرا و مشاهير آذربايجان ستاره‌هاي هميشه درخشان آسمان مفاخر ايران هستند.
وي افزود: تاكنون در استان مجموعه يا بسته فرهنگي در خور توجهي وجود نداشته كه بتواند در شان اين بزرگان و مفاخر آذربايجان را معرفي كرده و ماندگار سازد.
داننده در ادامه تصريح كرد: بر اين اساس طرح معرفي مفاخر آذربايجان و شعراي مقبره الشعرا آماده شده و در اين طرح معرفي بزرگان اين خطه در قالب‌هاي مختلف از جمله موزه، آثار هنري شامل عكس، نقاشي، تنديس، نرم‌افزار و سايت پيش‌بيني شده است.
وي بيان داشت: در اين خصوص حدود 40 نفر از علما و فضلاي بزرگ آذربايجان شناسايي شده‌اند تا در قالب طرح ياد شده قابل ارائه به اصحاب فرهنگ و دين كشور باشد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي همچنين از فعاليت 245 واحد چاپي در سطح استان خبر داد.
داننده با اشاره به اهميت فعاليت‌هاي حوزه چاپ و نشر در توسعه فرهنگ خاطرنشان كرد: توسعه فرهنگ مرهون توسعه حوزه چاپ و نشر و در راس آن چاپ كتاب است.
وي افزود: استان آذربايجان شرقي با 245 چاپخانه فعال از 2 هزار و 970 واحد چاپي كشوري در بين 30 استان 8.5 درصد كل واحدها را به خود اختصاص داده كه اين آمار ظرفيت مناسبي در حوزه چاپ و نشر است.
داننده گفت: در سال 89 براي سه واحد چاپي پروانه تاسيس صادر و 27 ورق چاپي از خارج كشور وارد شده است كه بر اين اساس در مجموع 30 ورق به ظرفيت چاپي استان افزوده شده و اكنون به 920 ورق رسيده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان آذربايجان شرقي همچنين از فعاليت 314 واحد چاپي اعم از چاپخانه، صحافي، و ليتوگرافي در استان خبر داد و گفت: به طور ميانگين 50 هزار نفر به طور مستقيم و غيرمستقيم در اين مراكز مشغول به فعاليت بوده و در حدود 150 ميليارد ريال سرمايه در گردش اين چاپخانه است.


نوشته شده در   پنجشنبه 8 ارديبهشت 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode